Eigen Unieke geboortekaartjes

Discussie in 'De lounge' gestart door CaatjeMo, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een multimedia vormgeven opleiding gevolgd, en daardoor dus bezig met websites maken enz.

    Nu Heb ik dus met de komst van mijn eigen zoontje, ons geboortekaartje zelf ontworpen.

    Wat ik erg leuk vond om te doen.
    Maar nu heb ik dus als idee om dit voor andere te gaan doen, die een eigen unieke kaartje willen, en niet zomaar eentje uit een boek. Maar toch professioneel ontworpen.

    Nu mijn vraag aan onder andere de zwangere (en ook alle anderen uiteraard) onder ons, Wat vinden jullie van dit idee, dat je dus met je eigen ideetje naar iemand toe gaat en die persoonlijk voor jullie een kaartje ontwerpen en je dat kan laten drukken bij je drukker.

    Zou je een kaartje uit een boek kiezen of een kaartje naar eigen smaak en ideeen.

    En wat zou je in gedachte hebben als prijs om voor het ontwerp te willen betalen. Welke kosten zou je er dus voor willen uitgeven voor het ontwerp. (dus excl. de drukkosten etc. puur alleen het ontwerp, dat dan doorgestuurd word aan de drukker)

    Ben benieuwd hoe jullie erover denken
     
  2. Niet meer actief

    er worden al veel websites aangeboden waar je je eigen kaartje kan laten ontwerpen, denk niet dat dit echt een gat in de markt is ;)
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind het een super goed idee. Een vriendin van me heeft bij allebei haar kids zelf een ontwerp laten maken en is erg leuk en persoonlijk !
     
  4. @lentefee

    Dat klopt, maar daar moet je kiezen uit een aantal dingen. Dus heb je enigzins toch een beperking in het aanbod.
    Als iets naar aanleiding van jou wensen word ontworpen, kan je alle kanten op.
     
  5. lvdwerf

    lvdwerf Bekend lid

    16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik denk niet dat er markt voor is. Wij hebben ook voor een eigen kaartje gekozen. Wat wilden hadden we al wel in ons hoofd, maar moest nog wel uitgewerkt worden. De drukker heeft dat toen heel mooi gedaan, zowel bij onze trouwkaarten als de proef die ik nu heb gehad van ons geboortekaartje.
    Ik denk dus niet dat er markt voor is, tenzij je zelf ook meteen het drukwerk levert. Je zou het ook aan Jotim30 (kletst mee bij de oktobermama's) kunnen vragen. Zij heeft al een bedrijfje voor het maken van kaartjes.
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Lijkt me leuk hoor, maar meestal is dat nogal prijzig, dus vandaar dat ik ook gewoon heb gekozen voor een kaartje bij geboortepost.nl, kun je zelf ook nog wat van maken met foto's enzo. Is best leuk geworden.
    Moet alleen zeggen dat het er niet heel duur uitziet, geen dik papier/karton, mooi lettertype enzo. Als je het voor een redelijke prijs op maat kan maken en helemaal naar wens, denk ik dat er best vraag naar is, ik zou het best leuk vinden en overwegen. Maar onthoud goed, voor je iets voor jezelf begint, dat je er ook nog wat aan overhoud. Ik heb zelf een eigen zaak en bwuuuuh, af en toe word ik er gek van. Heb wel banen gehad waarbij ik het 6-dubbele verdiende, terwijl ik de helft deed. Maar goed, als je iets naar je zin doet, is dat ook veel waard.
     
  7. @Jo79

    Wat zou jij een redelijke prijs vinden?
    Wat zou je er aan uit willen geven.
     
  8. Niet meer actief

    nee hoor er zijn ook ontwerpers die zelfs naar je toe komen zodat je alles kunt bespreken, echt waar dit soort bedrijfjes bestaat al langer, eerst ff googlen ;)
     
  9. Dat zijn idd de gewone ontwerp bedrijfjes.
    Die zo goed als allemaal, maar van 9 tot 5 te bereiken zijn.

    Maar goed buiten het feit om of er soortgelijke diensten bestaan of niet, is mijn vraag gewoon of er vraag naar is ja of nee.
    En wat men er voor uit zou willen geven, etc.

    Drukkerijen, internetaanbieders enz, zijn er ook genoeg, maar komen ook nieuwe bij, het gaat me puur alleen om de vraag ernaar.

    Veel mensen gaan naar een drukker en weten niet eens dat zelf laten ontwerpen mogelijk is, of denken dat het superduur is.

    Ik wil juist de mensen een uniek kaartje aanbieden, voor een redelijke prijs, en vandaar ook mijn vraag, wat vind men redelijk en wat niet
     
  10. Niet meer actief

    he Jo, ik heb ook mn eigen kaartjes ontworpen bij geboortepost en je kan ook kiezen voor dikker papier, die van ons zagen er echt profesioneel uit, ben toen zelfs als een vd eerste benaderd door geboortepost om als voorbeeld te dienen zo mooi vonden ze het.
    *trots*
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Oh, ik wist niet dat je ook voor dikker papier kon kiezen. Vond dit namelijk wel een beetje dunnig. Maar goed, waarschijnlijk in alle haast over het hoofd gezien toen we de bestelling doorgaven. Het was verder een leuk kaartje, kregen ook veel positieve reacties.
    Over de prijs van op maat gemaakte kaartjes, ik zou er ongeveer net zoiets voor willen uitgeven als ik een mooi merkkaartje van de drukker uit zou zoeken, misschien ietsje meer. Maar goed, voor mijn trouwen had ik wel hele mooie kaarten, maar had dit keer geen zin om weer zo'n bedrag uit te moeten geven, vandaar geboortepost.nl, scheelt een hoop.
    Waar ik verder op zou letten, is dat die ontwerpen mijn stijl zouden zijn. Natuurlijk kun je in allerlei stijlen ontwerpen, maar vaak ga je toch een bepaalde kant op daarmee. Net als bijv. een fotograaf uitzoeken, de een wil zwart-wit foto's van een naakte baby op een neutrale achtergrond, een ander vindt een baby in een bloempot met een knuffelbeer erbij weer leuk. Ieder zijn ding.
    Dus als de prijs mij aanspreekt en de stijl, zou ik het zeker overwegen.
     
  12. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik vind het een leuk idee! We zijn nu zelf ons kaartje aan het ontwerpen, omdat mijn vriend veel met tekenen doet.
    Maar ik vind ook de keuze van de gewone drukkerijen wat beperkt.

    Wat betreft de kosten, ik weet niet wat het drukken ons gaat kosten. We hebben ongeveer 80 kaartjes nodig.

    Maar ik denk zeker wel dat er markt voor is, vooral als je echt specifiek ontwept voor de mensen zelf.
     
  13. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    wij hebben het geboorte kaartje van darryl* zelf ontworpen en de drukker heeft naar onze wensen afgemaakt.

    het kaartje van dylano hebben we ook zelf ontworpen, maar ook zelf gedrukt.
     

Deel Deze Pagina