Foto's van je kind op Facebook. (schoonouders)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ja sm en sv horen bij elkaar. En trouwens, je hebt zelf gezegd dat je je vader ook afgeschermd had.
    Dan is het toch helemaal niet zo gek dat hij dat ook bij jou doet.

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Tsja, maar aan de andere kant. Ik was niet degene die na meerdere gesprekken vooralsnog over elke status of foto begon te zeuren.

3. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks. Gewoon off topic, interesse.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Lekker laten zeuren ... toch niet jou probleem?? Als jij zegt "ik ben bij mijn moeder geweest" en zij pakt dat op als een steek onder water ... zegt dat meer iets over haar dan over jou actie.

Ik had er niet eens woorden aan vuil gemaakt (mijn man overigens ook niet).

Je maakt het serieus veel groter dan het is. En de "oplossing" die jij vond is nu gewoon in je gezicht geƫxplodeerd. Ik kan best begrijpen dat jij dacht dat dit een oplossing was, maar dan heb je niet naar de consequentie van die actie gekeken. En ik snap 'm wel. Als iemand mijn blocked ... kan die persoon de actie terugverwachten.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Weet je wat ook een tip is.. toen het hier wat explosief was (zo'n 3 jaar terug) heeft mijn man een totaal spreekverbod ingevoerd. Hij wilde niet met mij over zijn moeder praten of de hele situatie, en andersom net zo: zijn moeder moest niet over mij beginnen en ook niet dmv een omweg. Gebeurde het toch, dan liep hij gewoon weg na een waarschuwing..

Heeft voor een hoop rust gezorgd.

6. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    En dit moet dan familie voorstellen? Jullie klinken eerder als een stel kenissen van elkaar die ruzie hebben!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Misschien kan John Williams voor vrede zorgen :)

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat is sowieso wel een goede tip ja :).
    Maar goed, dan moet hij zich tegenover zijn moeder zich daar ook aan houden, maar dat schijnt nog wel eens een issue te zijn.
    Maar goed, dat is tussen mijn vriend en mij. En vooralsnog is van vervelend contact op het moment geen sprake.

9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Maar waarom wil je ze dan persƩ zien?
    Als je geen toestemming wil kunnen geven en je vertrouwt ze op de inhoud, waar gaat het je dan wel om? Of ben je gewoon te nieuwsgierig ofzo.

Ik zou bij de eerst volgende gelegenheid aangeven dat je het verder allemaal prima vind, maar als het om foto“s van jullie kind gaat dat je die graag wel wil kunnen zien.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yes - die regel werkt UITSTEKEND. toen mijn man nog dronk (jaaaaaren geleden) moest mijn moeder ook niets van hem hebben. Als ik bij mam kwam, kreeg ik een hele vuilstort over me heen over mijn man, thuis kreeg ik een hele vuilstort over me heen over mijn moeder.

Tot ik heb gezegd tegen mijn moeder EN mijn man. Ik wilt er NIETS meer over horen. Jullie hebben een probleem met elkaar en dat praten jullie zelf uit als volwassen. Er wordt niet tegen mij geklaagd en als dat wel gebeurt loop ik weg.

Nu zijn ze dikke vriendjes!!! :D

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier begint het nu ook te komen gelukkig ;). Laatst zelf stiekem een beetje lopen roddelen over haar zoon (dus mijn man :p ) in de keuken maar die vind het allemaal allang best en mogen we bespreken en doen wat we maar willen :D

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Vorige week zelfs belde mijn moeder om te vragen hoe onze echo was, manlief neemt op, praat met moeder en hangt weer op. Stond ik daar een beetje beteuterd en met een quasi-piepstem "wilde mam mij niet spreken????"..

Ach, ik ben allang blij.

13. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

haha leuk. :)

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Inderdaad een hele goede. Mijn vriend is ook zo. daardoor lopen zaken ook nooit uit de hand. Als we problemen hebben met een fam.lid gewoon ook direct wat van zeggen, en geen gezeik verder.

Wat ik bij ts zie is een hoop gezuig, geklaag en gezoek naar dingen. Hou er eens mee op! Voor jezelf en je gezinnetje. Ga ipv hier op het forum moeilijk doen eens lekker naar buiten met je kindje en het even uit je hoofd zetten!
    Dan voel je je weer even leeg in je hoofd en kan je het misschien naast je neerleggen en beter relativeren.

15. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Sorry, maar hier moest ik toch een beetje om lachen..... Al dat gedoe op FB, mbt de trouwerij en familiegesprekken lijkt mij toch best vervelend contact... ;)

Ik zou het echt zoveel mogelijk laten gaan vanaf nu, dit gedoe kan voor je vriend toch ook niet leuk zijn..... Het blijft zijn familie.

Choose your battles..... En denk gewoon steeds hoe belangrijk is het nou? Niet belangrijk: tel tot 10
    Wel belangrijk: ga het gesprek aan

16. topper12

topper12 Niet meer actief

Maar wat vind je dan vervelend:
    A) ze hebben de foto's er zonder toestemming op gezet

B) je kunt de foto's zelf niet zien

In geval van antwoord A: bel/mail/ga langs en geef aan dat je het niet prettig vindt dat er ongevraagd foto's van je kind op Facebook worden gezet.

In geval van antwoord B: Tsja, mijn moeder heeft ook wel foto's van mijn kinderen op haar werk staan. En nee, ik heb geen flauw idee welke foto's dat zijn. Om over het fotomapje in haar tas waar ze anderen mee stalkt nog maar te zwijgen :D Dat jij die foto's niet kan zien lijkt (voor zover ik daar over kan oordelen op basis van de info die jij geeft) een gevalletje actie/reactie.... Als jij je schoonouders blokt, dan kun je verwachten dat zij het zelfde doen. Of dat volwassen gedrag is, dat is een andere discussie maar het lijkt me geen verrassende actie.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit dus en er had niks aan de hand geweest als jij ze niet eerst afgeschermd had. Kortom.... Je eigen schuld!

Je zegt dat het contact gewoon goed is maar kom op.... Als je zo net elkaar omgaat is dat natuurlijk verre van goed.

Het gedrag van schoonmoeder komt toch wel ergens vandaan zou je zeggen. Dat zij dingen zo voelt zal met een reden zijn en ik denk dat ik die reden steeds beter ga begrijpen.

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Of je moet aangeven dat je niet wil dat ze foto's van jouw zoontje op Facebook zetten, of je laat het gaan.
    Jullie kunnen niet samen door een deur, dat is duidelijk... Maar je kunt verwachten dat als jij alles afschermt, dat hun dat ook doen. Dan kan ik me voorstellen dat ze er niet aan denken om die foto wel 'openbaar' te maken.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

TS ik wil je niet aanvallen want ik vind je best wel een toffe meid maar je opent wel heel veel topics over je schoonmoeder.
    Dat mag ook wel, daar is het forum ook voor maar je ergert je echt aan vanalles zelfs aan kleine dingetjes, velen zijn terecht maar ik heb het gevoel dat het nooit gaat goedgekomen tussen jullie

Ik vind het jjammer voor jou maar vooral voor je vriend want hij staat denk ik tussen 2 vuren en zal zich altijd gespannen voelen volgens mij wat ook niet goed is voor jullie relatie

Waarom verbreek je het contact niet? Goedgekomen zal het voorlopig toch niet. Laat je vriend en zoontje wel naar haar gaan maar maak jij geen contact meer en sta je vriend daarbij ook niet in de weg. Als je vriend gaat probeer dan ook niet te vissen over je schoonmoeder en zeg tegen hem dat hij ook niet over u praat bij je schoonmoeder

Heb gewoon helemaal geen contact meer want het is kinderachtig van beide kanten. Pas op het huwelijk zie je haar weer. Dan is het aan beide kanten misschien weer wat rustig

20. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik vind het nogal kinderachtig....

Deel Deze Pagina