Foto's van je kind op Facebook. (schoonouders)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Denk dat je dat nog wel herziet als je der kent. ;)

Anyway Umm85. Tnx voor de tip heb het er met vriend over gehad en die vind het een prima idee. :D

2. Partyrocker

En voorderest.
    Ik zet het op ZP omdat ik zo´n situatie ook niet zo snel weet wat ik er mee aanmoet. Niet omdat ik zonodig gal wil spugen.
    Het zit me dan gewoon hoog.
    Het is dan beter om even mijn ei te droppen op ZP als dat ik gelijk bij mijn so aan de tel hang terwijl ik kwaad ben. ;).

Zo heb ik de tijd om het te laten bezinken, andere meningen in me op te nemen en uiteindelijk koel ik toch wel af.

Sm heeft in het verleden fouten gemaakt, ik ben ook niet heilig nee ;) Al doen sommige overkomen alsof ik dit dus wel vind, maar goed. Dat is dus niet zo.
    En ja, ik laat me veel te snel op de kast jagen.
    Waar wel heel dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Daarom is het nogal kwetsend als je opmerkingen krijgt dat sm zo goed begrepen wordt. Aangezien ik elke keer de witte vlag tevoorschijn haal, maar die van een afstandje in de fik wordt gestoken.
    Gelukkig heb ik er nog een zooitje liggen en het komt best wel goed.
    Tot zover het kan dan ;).

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Zou het daar gezelliger van worden bij de fam. Partyrocker?

Advies : Zit niet zo op mekaar te vitten/op elkaars lip/ op elkaar te letten. Stop je aandacht in leuke dingen want dit is gewoon kansloos en dat weet je zelf ook...;)

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wat een rare reacties naar TS toe zeg, tjiesus. ;)

Geloof nooit niet dat de heilige boontjes in dit topic met hun grote monden het zelf wel zouden accepteren als de schoon familie ongevraagd foto's van de kids op facebook zou plaatsen.

Maar goed, TS, laat je niet gek maken. Als jij als ouder zijnde het niet prettig vind dat er ongevraagd foto's worden geplaatst dan moet je dat gewoon aangeven, jammer dan dat het er niet gezelliger op word, het moet natuurlijk niet zo zijn dat alles dan maar goed gevonden moet worden omdat het er misschien niet gezelliger van kan worden.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee maar je hoeft ook niet van alles een punt te maken.

6. kippiekip

Hoezo niet? Als er al zoveel voorgevallen is kan ik me best voorstellen dat zelfs de kleinste dingen je irriteren en dat er een punt van word gemaakt.

7. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Wij hebben de afspraak met iedereen gemaakt dat alleen ik of mijn man foto's van ons zoontje online zetten of niet. Iedereen houdt zich er ook gelukkig aan.

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En dat is dan perse de fout van de schoonfamilie? Ik ben het eens wat betreft de foto-toestand, hoewel het achteraf niet eens om de foto ging, maar puur om de controle.

Het valt mensen gewoon op dat alle problemen altijd op het conto van de andere partij wordt geschoven door TS, terwijl ik echt denk dat zij hier ook een groot aandeel in heeft.

Kostte was kost je gelijk willen kan hoor, maar het maakt gewoon veel kapot.

9. kippiekip

Ze heeft zelf ook al meerdere malen aangegeven dat zelf ook geen heilig boontje is. Ik zeg niet dat het perse de schuld is van de schoonfamilie, ik zeg dat ik TS kan begrijpen.

Ik vind gewoon dat er teveel gezeikt word tegen TS, ze ergert zich nu eenmaal veel aan die mensen dus ja dan kan ik me voorstellen dat je daar telkens een punt van maakt, om dan telkens weer te zeggen dat TS zeurt, het haar schuld is, ze zich aanstelt bla bla bla vind ik niet nodig.

10. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    + 1

Ik weet ook bijna zeker als ik of iemand anders een topic had geopend met daarin de vraag: Wat zouden jullie doen als iemand (een familielid) een foto van JOUW kind op FB plaatst zonder dat jij daar vanaf weet? Het grootste gros zal dan wrs aan hebben gegeven dat ze dat niet zouden accepteren en er iets aan doen.

Maar nu plaatst TS dit en ze krijgt echt een hoop lullige reacties over haar heen omdat mensen niet kunnen vergeten wat TS ooit in te verleden heeft gemeld over haar schoonmoeder.

- TS geeft duidelijk aan dat als het haar moeder was geweest, had ze zich daar ook niet prettig bij gevoeld en dezelfde vraag gesteld.
    - TS geeft al een paar keer aan dat ze haar schoonmoeder niets verwijt en er niets aan kan doen. Bovendien zijn alle issues uit het verleden uitgesproken en proberen ze een nieuwe start te maken. Ze is met Pasen zelfs bij hun geweest en het was zelfs gezellig geweest.
    - TS geeft aan dat ze met haar schoonvader en -zus in het verleden en in het heden geen problemen heeft gehad.
    - TS geeft aan dat ze er geen problemen mee heeft dat haar schoonvader en -moeder hun FB-profielen voor haar hebben afgeschermd en dat haar schoonzus haar en haar vriend verwijderd heeft.
    - TS geeft duidelijk aan, juist om problemen/misverstanden als in het verleden te voorkomen, (alléén!) haar FB-statussen voor schoonouders afschermt en dit ook aan hun heeft uitgelegd tijdens een eerder gesprek.

Het enige waar TS moeite mee heeft, niet eens boos en dus ook niet de moeite waard om ruzie over te maken, dat schoonvader foto's van HAAR zoontje plaatst zonder dat zij of haar vriend kunnen zien welke dat zijn. Dus geen inspraak over hebben...

Laat het verleden in het verleden, want dat is blijkbaar wat TS en schoonmoeder momenteel ook proberen! Wie zijn wij om dat dan tegen haar te gebruiken en zo lullig tegen haar te doen?

@TS Correct me if I'm wrong... :)

Zo dat was het laatste wat ik erover te melden heb... :)

11. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Ik vind het gezeur. Je klaagt teveel over je schoonouders en wat heb je er aan dat je het op zp plaatst. Wij kennen je so niet. Wat heb je er aan als wij ze haten of aardig vinden.
    Tips vragen en je ei kwijt mag altijd.
    Maar hoe je het ook brengt, het komt echt niet zo over. En zeker niet om tips te vragen.
    Accepteer dat het de ouders zijn van je vriend. Probeer daar een normale verstandhouding in te vinden en niet dit knderachtige gedrag.
    Dit is zo niet leuk en heel zielig voor je vriend. Die zit er tussenin.
    En straks ga je ook nog trouwen (las ik). Straks kan je vriend niet genieten of er naar uitzien omdat hij alleen maar bang is dat jullie elkaar in de haren vliegen.
    Denk eens aan hem in plaats van alleen aan jezelf.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Is dit topic nu nog steeds bezig...? :p hahaha

13. Partyrocker

Noem ff iemand anders een egoist als je geen weet heb van de complete zaken.
    En maak je vooral niet druk om mijn vriend. Die red zichzelf prima.

14. Partyrocker

Dankje. Dat dus.
    Maargoed. We gaan kennelijk rustig door daarmee.

15. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    +10

Helemaal mee eens, het is gewoon dat de voorgeschiedenis al zo bekent is , bij een ander had iedereen het ook onacceptabel gevonden.
    Vraag me af of het nou echt zo nodig is om TS meteen zo aan te vallen.

@Partyrocker, trek het je niet te veel aan, ik zie in jouw berichten, (ook de voorgaande )dat ondanks dat je zoals je zegt niet heilig bent , je wel heel erg je best doet.
    Dit is ook niet mijn idee van met een schone lei beginnen.
    Ik zou het ook aanvoelen als iets heel geniepigs.
    Probeer het nog een paar daagjes te laten bezinken en weg te laten ebben voordat je er iets over zegt.

16. nijnonijntje

Haha meisje meisje, je bent zo voorspelbaar.
    En wederom, denk je niet aan je vriend. Je zegt dat hij zich prima red. Inderdaad, die gedachte is jou probleem. Het draait allemaal om jou.
    En nog steeds gaat er geen lampje bij je branden.
    Denk toch eens na.....

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb niet het hele topic door gelezen,maarik snapje wel TS.
    Toen mijn zoon netgeboren was heb ik hier ook knallende ruzie hierover gehad met mn schoonmoeder.
    Ik en vriend zijn heeel duidelijk geweest dat wij dit niet willen zonder toestemming.
    En zo raar is dat niet.
    Nu wordt het gewoon netjes gevraagd, wat zij er verder van vinden kan me niet schelen.
    Ik vraag ook altijd aan vrienden of familie of t goed is als ik en foto van hun kindje plaats.

18. Partyrocker

Punt 1. Hou het meisje meisje maar voor je schoolvriendinnetjes

Punt 2. Jij heb er totaal geen weet van hoe ik denk aan mijn vriend en DAT is wat er ik er mee probeer te zeggen, maar gelukkig is dat jouw probleem ook helemaal niet dus ;).

Maar denk wat je wil denken. We zijn hier in huize Partyrocker nogsteeds volstrekt gelukkig en onwijs blij dat we gaan trouwen hoor. :p

19. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Partyrocker je bent je alleen maar aan het verdedigen, laat de eer aan jezelf en stop lekker met antwoorden dit word een welles/nietes spelletje waar je zelf ook niet fijner in je vel door gaat zitten toch?

En ik snap niet wat iedereen moeilijk doet, het is toch hartstikke leuk dat je (schoon)ouders foto's van je kids showen? Vroeger gingen ze trots rond met een fotoboekje en nu 2013 delen ze deze via facebook. Ze zijn trots op hun kleinkinderen en daar hebben ze al het recht op. Hoevaak ik wel niet foto's upload van verjaardagen waar ze op staan. moet ik aan iedereen toestemming gaan vragen voor ik ze op facebook gooi? Vind het hele gedoe echt onzin en laten we alsjeblieft dit topic stoppen, de meningen zijn duidelijk en TS is ook duidelijk genoeg geweest.

20. nijnonijntje

Tuurlijk moet je blij zijn dat je gaat trouwen, dat is een leuk iets, heb ook niet gezegd dat je dat niet moet zijn. Juist wel. Maar houd het ook leuk.
    En mijn schoolvriendinnetjes noem ik inderdaad ook meisje meisje.
    En nee het is inderdaad niet mijn probleem hoe je aan je vriend denkt gelukkig niet zeg. Maar dat betekent niet dat ik er niet wat over zeg.
    Dat doe ik wel. Ik zeg wat ik denk. Als je daar niet tegen kan, is dat jou probleem.
    Je moet niet zo happen. Snap je niet dat iedereen je juist daarop pakt? Begint bij. Je so en gaat verder hier op zp.

Deel Deze Pagina