Foto's van je kind op Facebook. (schoonouders)

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nee dat hoeft niet, dan wordt ze maar geirriteert. Dat is dan toch haar issue?? Lekker laten gaan. Hoe bozer jij bent hoe meer ze je ermee heeft.

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Lang leve de computer! Vroeger toen we deze toestanden allemaal nog niet hadden, was het leven een stuk aangenamer. Dan ging je gewoon naar iemand toe om iets mede te delen of iets op of aan te merken . Of dat nou leuk was of niet. En dan kon je het gelijk uitpraten. Nu moet iedereen het via een social media vernemen en daar hoor je geen toon van de muziek...

nee, het leven met de computer is er niet in alle opzichten beter van geworden....

en nee, ik ben nog geen 80. Ik plaats even wat mijn moeder zegt.. verder heb ik niet alle 11 bladzijdes gelezen...

Partyrocker van wat ik zo in de afgelopen maanden heb gelezen over je schoonouders laat jij je veel te veel opfokken door hun. Probeer het wat naast je neer te leggen en hou gewoon (net als ik en velen met mij) een flinke armlengte afstand. Werkt super!

3. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Serieus? Ik vind het een hoop gedoe om niks van iedereen. Ik vind het nergens op slaan dat jij je schoonouders afschermt. Ik vind hun reactie daarop nergens over gaan. En ik vind het ook raar dat je in de gaten wil houden welke foto's van je kinderen erop gezet worden. Tenzij je zelf geen foto's van je kinderen erop zet uit principe. Dan moeten je schoonouders dat ook niet doen. Maar als je schoonvader alle foto's van jou kinderen op 'openbaar' moet zetten zodat jij ze kan zien, kan ook meteen de hele wereld ze zien. En op het profiel van je schoonmoeder heb je nog steeds geen zicht.

Dussss. Voeg je schoonouders gewoon weer toe, en scherm ze niet af. Praat er met ze over dat je opnieuw wil beginnen en leg uit waarom je ze in eerste instantie afgeschermd had. En maak er geen drama van.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar als ze zichtbaar zijn voor je vriend vind je het wel goed???

Dus het gaat uiteindelijk EIGENLIJK niet eens om de foto's, het gaat erom dat JIJ ze niet kunt zien.

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Nee, dan ben je er toch? Waarom dan gedoe met afschermen? Als je sm zich gepikeerd voelt door iets wat jij post is dat toch haar probleem....

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zolang jij niks bewust post om haar te kwetsen is het haar probleem. Als zij dat anders ziet, is het haar probleem.

Overigen schreef je net dat je je vriend NOOIT voor het karretje hebt gespannen en het altijd zelf hebt opgelost. Maar een stuk terug schrijf je dat je je vriend erheen gestuurd hebt. Ik zou best graag de kant van jouw schoonouders willen horen. Wellicht kunnen jullie om tafel met een mediator want zelf komen jullie er niet meer uit als jullie zo doorgaan

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij ook een ander niet"

vind ik opeens heel toepasselijk in dit topic!

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou je was naar je moeder, en daar zeiden ze iets over? wat dan?

En dan is er geen mogelijkheid van jouw kant om het gewoon niet boeiend te vinden.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    En actie - reactie ...

10. knap

knap Niet meer actief

Goed geschreven en helemaal mee eens.

En ook al krijg ik nu iedereen over mee heen. Je staat op het punt van trouwen. Ga niet te ver door bij een man. Want als je het verbruid dan verbruid je het ook echt. Zo te lezen heeft hij nu nog engelen geduld met je maar er komt een tijd dat dit allemaal tegen je gaat keren. En dan zal je schoonfamilie zeggen zie je wel het lag niet aan ons.

Cursus assitiefiteit zal je geen kwaad doen. Niet omdat jij je mondje niet kan roeren maar. Dat je je mondje beter leert gebruiken.

Je klinkt bij mij als een onzeker persoon aandacht vragen problemen zoeken conflicten van een mug een olifant maken. Met persoonlijkheid.s problemen.

En weet je waarom ik dit zo durft neer te zetten omdat ik hier iemand zie die ik 10/15 geleden ook was.

Het leven is niet zo zwart wit. Je kunt geen perfectie eisen van andere mensen. Verbeter eerst je zelf en begin dan pas aan de andere.

En nee je bent niet slecht dat geloof ik ook zeker niet je bent denk een meid met de hart op de juiste plaats maar ook een meid met het hart op de tong.

11. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je geeft aan dat je vriend nooit boodschapper is geweest, maar begin van topic zeg je dit:

Dus dan wek je op mij wel de indruk dat hij t maar weer moet oplossen.

Zowel alles wat jij doet als alles wat zij doen wordt door de andere partij onder een vergrootglas gelegd en als er ook maar iets negatiefs aan te vinden is dat moet en zal t ook wel zo bedoeld zijn.
    Geen gezonde instelling als je t mij vraagt.

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat was een steek onder water naar haar toe, omdat we niet naar haar waren gekomen.
    En dit is maar een voorbeeld.
    Als een foto plaats van die kleine bij mijn oma of bij mijn tante. Dan is het allemaal om haar te pesten.

En dit is niet één keer gebeurd, maar wel 10x.
    En als mijn vriend elke keer op het matje word geroepen om dat uitgebreid te bespreken, wordt ik er aardig moe van ja.

Als het om actie reactie gaat dan had ik toch ook een zooitje foto's van hun op mijn site kunnen plaatsen zonder dat hun er weet van hebben toch?
    Want dat is het enige probleem wat ik nu heb.
    IK wil zien wat er van MIJN kind online staat en als ik het niet kan zien, dan mijn vriend.
    Ik scherm ze overigens niet af van mijn foto's, maar van mijn statussen. Dus actie reactie is ook weer niet op zijn plaats.

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    haha nee maar dan ziet ze het ook niet, kan ze niemand blokkeren of afschermen (of andersom) en dan kan ze gewoon de telefoon, fiets of auto pakken en zeggen: "Ha die schoonpa! Hoorde dat je een foto van mn zoon op FB had geplaatst, wat leuk dat je zo trots bent! kopje koffie?"

Mijn schoonmoeder plaatst ook foto's van mijn kinderen op facebook, hartstikke trotse oma is het! lachen hoor, heb er geen problemen mee. Zolang ze niet naakt zijn of met een belachelijk absurde tekst erbij (dat zie je ook nog wel eens bij andere) dan heb ik nergens problemen mee hoor!

14. Partyrocker

Omdat alle keren dat IK mijn mond weer opentrok het allemaal alleen maar erger werd.
    Dus ik heb op een bepaald punt voor mezelf besloten dat ik mezelf er dan maar buiten zou gaan houden. Mijn handen er vanaf zeg maar.
    Maar goed.
    Met sm is het allemaal uitgepraat. Wat sf betreft ook.
    Het gaat me ook niet om het afschermen, blokken verwijderen.
    Maar het gaat me om het feit dat er foto's van mijn kind online staan waar ik zelf niet bij kan. Net zoals het hun zou steken als er een foto van hun op mijn facebook zou staan die hun niet zouden kunnen zien.

Dus laat de relatie tussen mij en mijn so even buiten kijf aub, want daar gaat het niet om.
    Probeer het even zwart wit te zien, want dat is het ook.

Iemand zet een foto op facebook van je kind, waar jij niet bij kan.
    Voel je je er dan prettig bij? Om wat voor een reden dan ook?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk nog steeds dat je het zelf gewoon niet in ziet TS.. dan wens ik je veel succes met deze hele soap. Ik denk dat jullie gewoon beide even erg zijn.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee, maar even kort door de bocht. Het is toch ook een ontiegelijke k*tactie om je hele schoonfamilie af te schermen voor je statussen, wat geef je nou voor reactie af? 'Flikker op, jullie hoeven niks meer van me te lezen'. Het gaat JOU niet om het afschermen, maar dat is het wel mee begonnen en misschien even indenken hoe dat voor hun overkomt.

En niet afschermen en gewoon boven die opmerkingen van sm staan kan niet blijkbaar?

17. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dacht al hahahaha maar snap je reactie nu wel. :D Maar idd dat zou ook kunnen. ;)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens, ik heb ook geen geweldig contact met mn schoonfamilie maar als ik ze op fb zou hebben en ze op een gegeven moment zou afschermen zou mn man echt wel pissig zijn hoor, zouden we echt ruzie om kunnen krijgen.

19. Partyrocker

:D

Het lijkt wel alsof half ZP blind is?

Het gaat niet om de algemene relatie tussen mij en mijn schoonouders.
    Wij tolereren elkaar. Voor mijn man, voor mijn zoon. ;)

Het gaat erom dat er foto's staan op facebook van mijn zoon die ik zelf niet kan zien en DAAR voel ik me niet prettig bij.

20. knap

knap Niet meer actief

Het is niet zo zwart wit!!!!!!! Dat proberen anderen je ook al duidelijk te maken er is geen zwart wit er is geen goed en er is geen kwaad.

Je maakt je druk om een foto die JIJ niet kan zien en de rest van de wereld wel. Je vriend kan het WEL zien op zijn account!! Het gaat er om wat jij niet kan zien. Achterdocht enzo enzo. Je zegt dat het om je kind gaat. Maar dat is gewoon niet zo.

Deel Deze Pagina