Overigens was mijn man het hier met mij meer dan eens over . Soms zijn er geen andere oplossingen meer. Helaas.
Mijn vriend kan het NIET zien. Dat heb ik nu ook al zeventig keer gezegd. We kunnen het allebei NIET zien. Dus beide ouders zien de foto niet van HUN kind, maar de rest van de wereld wel. Dus het is toch wel degelijk zwart wit in mijn ogen dan. Ik zei dat het een gangbare optie was als ze het in ieder geval openbaar zouden maken naar mijn vriend toe. Zo kan hij er wel overzicht over houden. Of het nu naaktfoto´s zouden zijn of niet. Het is ONZE zoon en we hebben meer dan recht om te zien wat er over hem op internet staat.
Helemaal mee eens. En ja, jij schermt hen af, dan mag hij dat ook bij jou doen. Lullig dat hij dan foto's van je zoontje erop zet, maar het is dan ok weer zijn kleinkind. Dus vind niet dat je hier recht van spreken hebt. je geeft zelf aan hoe je behandeld wil worden eigenlijk op die manier. Dan moet je niet boos worden als hij dat ook doet.
Als het niks te doen heeft met jullie algemene relatie, dan zeg je toch gewoon tegen je sv dat je liever hebt dat je de foto's ziet? Als er geen relatieprobleem is lijkt me dat geen enkel punt. Maar blijkbaar is het dat dus wel.
Nee, daar zou ik me niet prettig bij voelen. Maar als ik daar niet bij kan, dan is dat 9 van de 10 keer iemand die ik dus niet ken, en dus zou ik andere maatregelen nemen om die foto te laten verwijderen. De hele reden dat je die foto niet kunt zien is omdat JIJ je sv hebt geblokkeerd, en dat is gewoon een totaal andere situatie.
Ik ben niet blind hoor, ik denk dat ik meer zie dan wat jij zelf (wilt) zien. We moeten allemaal maar niet zeuren dat jij ze hebt afgeschermd want dat moest nou eenmaal en zat niks anders op en daar moeten ze vooral niet over klagen, maar de foto van jouw zoon is reden voor moord en brand schreeuwen. Die mensen weten toch ook niet wat jij allemaal kletst op jouw facebook over hun wellicht?
Waar maak je je dan druk om en zeg het hem gewoon. Maar er is blijkbaar toch iets aan de hand. Anders had je je toch niet zo druk gemaakt lijkt mij.
Iemand moet gewoon een keer kappen met dat moddergooien of anders gewoon het contact verbreken want dit is toch te triest voor woorden zo.
Ja, omdat het allemaal een beetje stroef verlopen is in het verleden. Sv is ook niet echt een man die op zijn mondje gevallen is en heb er wel wat moeite mee om in te schatten doe je dat gesprek rustig zou moeten laten verlopen. Het heeft niks te maken verder met wat er gebeurd is. Ik heb nooit woorden gehad met sv of sz. Ongeacht dat ze achter hun vrouw en moeder staan. Dat is hun goed recht .
Nou je kan van me aannemen dat ik dat dus niet doe. Mijn facebook bestaat voornamelijk uit; wat heb ik gedaan vandaag. Het delen van grappige plaatjes en teksten en het posten van foto's. That's it.
Precies, mee eens. En je zet al een bepaalde toon door ze af te schermen. Dat is niet heel correct als je zogenaamd verder wel een goede verstandhouding hebt zoals er beweert word. Wat je zaait zal je ook oogsten. En dat is hier heel duidelijk partyrocker.
Prima dan zal ik deze vraag even beantwoorden alsof t over m'n eigen schoonvader gaat. Die is nl ook dol op fb en op foto's erop gooien van m'n kids. Als ik niet op fb zou zitten dan zou ik die foto's dus ook niet kunnen zien. Zou ik daarmee zitten? Nee! Want ik vertrouw mijn schoonouders genoeg dat er geen onzedelijke foto's van mijn kids gepubliceerd worden. Jij zegt dat je je er niet prettig bij voelt omdat jij wilt weten welke foto's van je kind online geplaatst worden. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de werkelijke reden dat je je niet prettig hierover voelt r feit is dat je buitengesloten wordt. Net zoals jouw schoonouders zich buitengesloten voelden toen jij besloot al je statussen voor hun af te schermen...
Ongetwijfeld en dat accepteer ik volkomen nijnijntje. Dat heb ik nu ook al tien keer gezegd. Maar zet de foto's dan openbaar voor mijn vriend. Die heeft niemand afgeschermd. Zo heeft één van de ouders er zicht op en is het verhaal klaar
Oke dan kan je vriend het ook niet zien. Dan nog snap ik het niet hoor. Omdat je je ongemakkelijk er bij voelt. Pfff.
Jemig wat een gedoe over Facebook :/ Maar het is niet "iemand" die de foto's van je zoontje op facebook zet maar gewoon familie. Laat hem toch trots zijn op zijn kleinkind? Wat is er zo erg aan? Jij hebt ze afgeschermd zodat ze niks kunnen zien dus tja.. beetje raar. Als het jou zo erg stoort kan je toch gewoon tegen die man zeggen dat je het niet fijn vind en of hij het niet meer wil doen. Maar ik vind het gewoon raar dat je zo boos bent omdat ie zijn kleinkind showt tegen zijn vrienden/kennissen, snap gewoon niet wat zo erg is?
Ja inderdaad. Want Jan en alleman kunnen deze foto's bekijken, maar wij dus niet. Terwijl het dus echt ONS kind is. Noem me dan maar gek of een muggezifter, maar ik kan er niet bij dat je jezelf het ''recht'' geeft om dat te doen zonder het medeweten van (een van de) ouders in ieder geval. Toestemming is niet nodig, ik vertrouw ze volkomen op de inhoud van de foto's, maar het blijft MIJN zoon. Ik heb er recht om te zien wat er online komt als het over hem gaat. Net zoals hun recht zouden hebben om te zien wat ik over hun plaats. Maar goed, dat doe ik niet. En ze hebben nog wel een paar ''spionnetjes'' in hun lijst die dat kunnen zien hoor. Dus daar hoeven ze niet benauwd voor te zijn
Precies! Het gaat helemaal niet over de foto ... het gaat erom dat jij 'm niet kunt zien. Want als je vriend 'm kan zien, dan vind je het wel goed.