Ik stel per foto in voor wie die zichtbaar is. Soms alleen familie, soms alleen goede vrienden. Collega's en mensen van vroeger staan onder de noemer kennissen. Ik deel dan dus een foto voor bijv 'vrienden behalve kennissen'. Mits je goed met fb om gaat kan er niet veel gebeuren.
Maar als iemand vind ik leuk klikt bij je foto, dan kunnen toch die vrienden dat in het overzicht zien staan (of via pc rechtsboven in beeld)? Ook al scherm je je profiel af. Overigens plaats ik ook fotos van onze kinderen maar zolang ze niet naakt zijn maak ik me daar dus echt niet druk om
Maar dit geldt ook voor de foto's die gemaild worden of bijv. geupload worden naar een webwinkel om een digitaal album te maken. Op het moment dat je de foto op www zet, staat het op internet.
De vrienden van degene die jouw foto liked bedoel je? Nee. Alleen bij foto's die op "openbaar" staan.
Ik zet wel foto's op fb, maar geen foto's van haar in bijv bikini/ badje etc. Dus normale foto's waar ze op lacht en waar verder niks te zien is. Hier op dit forum zal ik echter nooit een foto van haar zetten, want wie weet zitten hier ook freaks. Vooral bij topics als: zet een leuke foto van je kindje op deze site. Wie weet wie dit allemaal bekijkt. Klinkt misschien overdreven van mij, maar je weet niet of truusje4567 (zomaar een door mij verzonnen naam hoor) wel echt is wie ze zegt te zijn.
Of "zichtbaar voor vrienden van vrienden". Niet als je profiel prive staat. Met het tandwieltje kan je zelfs diverse mensen selecteren die het mogen zien. OF, je zet iemand in je "restricted list"- deze personen zullen alleen openbare posts van je te zien krijgen. Verder niks.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik wil ook niet dat de foto«s van mijn dochter zomaar circuleren. Maar ik denk dat jouw houding tgo FB echt voortkomt uit te weinig kennis over het medium. Zoals hierboven al aangegeven: stel de privacy van je profiel zo rigide mogelijk in, en alleen je vrienden kunnen je foto's zien
Ja, hier hetzelfde. Niemand kan ze zien, behalve vrienden. Daarnaast let ik ook wel op welke foto's ik op Facebook zet: geen foto's in z'n blootje of zwembroekje of zo. Just in case.
Ik zet er ook geen foto's op. Ik vind het niet nodig. De helft van de familie weet niet hoe ze dat in moeten stellen en/of nemen de moeite niet voor. Er lopen altijd freaks rond bij openbare gelegenheden die het leuk vinden om met hun camera rond te hangen. Je kan je kind niet opsluiten maar je kan ook zoveel mogelijk doen om het te voorkomen. Er zijn hier vast ook mensen die zich geregistreerd hebben om foto's te gluren. Het is al triest dat je er over moet nadenken
Maar het maakt toch niet uit of je vrienden diezelfde privacyinstellingen hebben. Het is alleen belangrijk dat de persoon die de foto's post, ze alleen toont aan bekenden
Daar moeten ouders wel toestemming voor geven. Wat betreft facebook: ik heb het afgeschermd en zo zien alleen mijn vrienden het. Ben wel blij dat niet alle opa's en oma's ook foto's rondstrooien maar dat wij daar de regie over houden
Ik heb ook foto's van mijn kindjes op Facebook staan, ook goed afgeschermd. Ik heb ook zoiets van, niet iedereen moet dat zien en vind het internet ook niet veilig maar ja, het is nu eenmaal van deze tijd en kan je niet veel aan doen. Waar ik wel niet tegen kan, is dat anderen foto's van mijn kindjes op Facebook zetten. :x Helaas gebeurt dat wel door mijn schoonzus en schoonbroer. Ze zijn begin de 20 en volledig bezig met sociale media. Zo ben ik begin april bevallen van ons tweede zoontje en voor ik uit het ziekenhuis uitkwam,stonden er al 30-tal foto's op Facebook. Ik wist het zelf niet want Facebook was laatste van mijn bezigheden. Ik moest het te weten komen van mijn vader, die teleurgesteld was dat hij zijn petekind nog niet hadden mogen vastnemen (zoals we afgesproken hadden met beide families (wegens volledig overdreven gedrag van schoonfamilie bij geboorte oudste zoontje) en op foto's zag dat bijna volledige schoonfamilie ons tweede zoontje al vastgehad. Ferm tegen mijn zin maar mijn man (die van de afspraak wist!) had hem opeens aan schoonmoeder gegeven die hem dan zo door had gegeven en schoonzus moest natuurlijk vlug foto hebben die ze via I phone direct op Facebook zetten. Resultaat, mijn pasgeboren zoon van een dag oud, vol baby acné, stond daar al te blinken in 30 foto's op internet. Tof hoor! En mijn pa dan ook teleurgesteld dat hij Lukas nog niet had vast mogen nemen en schoonfamilie wel. Ik was daar ook al kwaad voor en dan nog es kwader dat ze zonder toestemming hem al op internet had gezet. Ze hebben ze dan ook weer verwijderd op onze vraag. Maar schoonzus die al meer dan een jaar in de psychiatrie zit en we al zoveel problemen mee hebben gehad, zet als ze in een goeie bui is, nog altijd foto's van mijn kindjes als profielfoto en achtergrond, wat me ook ergert. En als ze dan weer eens kwaad is op ons (terwijl we niets verkeerd doen maar zij weer eens waanideeën heeft) vliegen die foto's er ook weer direct van. :x
Misschien ben ik heel naïef hoor, maar is het nou écht zo erg gesteld met Facebook?! ik begrijp dat iedereen hun kindje het mooiste, bijzonderste, meest getalenteerde enz. kindje vindt, maar sorry, als ik een foto in mijn lijst voorbij zie komen van een kindje van een wildvreemde, dan ga ik die echt niet opslaan... Sterker nog: het valt me vaak niet eens op, ik scroll er gewoon overheen... Ik denk dat dit geldt voor de meeste mensen die op FB zitten. Pedofielen zullen op zoek zijn naar een specifiek soort foto's, lijkt mij. In badpak of van naakte kindjes... Maar dat lijkt me sowieso niet dat je zulke foto's op FB zet. Ik zou het mijn ouders in elk geval niet in dank hebben afgenomen als ik er later achterkom dat al hun vrienden en kennissen foto's van mijn blote kinderlichaampje hebben gezien Je kunt trouwens ook groepen aanmaken op FB, bijvoorbeeld een groep 'familie', zodat je familie-foto's ook alleen bij familie terechtkomen
Hier ook hetzelfde. Maar ik zet er geen fotos op van hem in zn blootje, bijv in bad of op het strand. Ken wel mensen die dat doen... maar dat vind ik toch wel weer eng.
Ik ben er ook niet zo bang voor, al heb ik wel een bescheiden vriendenlijst, omdat ik niet al mijn foto's en beslommeringen wil delen met iedereen die ik ooit een keer gekend heb. Maar dat heeft mee rmet privacy te maken dan met bang zijn voor misbruik van foto's ofzo.
Tja, als je facebook hebt, blijven je gegevens bewaard. Ook al verwijder je het één en ander...daar is al discussie genoeg over geweest. Als je echt om je privacy geeft...moet je niet gaan FB, googlen etc... Verder nog mooie artikeltjes Digitale foto's = privacy-gevaar | Computer Idee http://www.wanttoknow.nl/nieuws/bevestigd-al-jouw-privegegevens-opgeslagen/ Zelf heb ik dr niet zoveel moeite mee...