Hier exact hetzelfde. Ik zet ook nooit zomaar een foto op FB met een kind van een ander erbij. Maar als je alles goed afschermt in je profiel dan kunnen idd alleen je eigen vrienden het zien.
Dat stuk over gps is met name met je smartphone niet handig. Maak je van je uk een foto in je tuin dan is t exact te achterhalen. Ook ik heb geen Facebook en wil m'n kind er ook niet op hebben. Voorkomen doe je het zeker niet.
Toevallig hoorde ik zojuist dit op de radio: Pedofielen halen kinderfoto's van social media - NOS op 3 Dus daar heb je je argumenten. Triest dat er mensen rondlopen met zo'n zieke geest dat ze zelfs foto's van andermans kinderen bewerken Persoonlijk zet ik wel foto's op Facebook. Maar niet (half)naakt en alleen openbaar voor vrienden.
Voorkomen van dit soort dingen kan bijna niet meer tegenwoordig en al helemaal niet met de zieke geesten die rondlopen. Ik heb zelf al mijn foto's alleen voor vrienden zichtbaar. Dus echt alleen vrienden. Ik ben niet te vinden via zoekmachines of via de facebook zoekfunctie.
Ookal heb je je foto's op niet deelbaar staan op FB. Dan nog kan je ze kopieren en opslaan op je eigen pc en daarna er mee doen wat je wilt. Dus iedere foto wat je plaatst kan worden gedeeld ook al stel je niet delen in.
Fijn dat wij niet de enigen zijn die beslist geen enkele foto v ons kind op internet willen... Je lijkt hierin wel een uitzondering. Ik vind het ook maar niks. Zeker het idee dat die foto's altijd op internet blijven. Ook al verwijder je ze weer, ik heb dus alle begrip voor jouw instelling!
Ik zeg ook niet dat jou FB vrienden dat doen. Maar als ze dat zouden willen kunnen ze dat doen. Dus als je denkt dat je het niet deelbaar hebt staan en zo veilig bent, dan heb je het mis. Sommige hebben "vrienden" van weet ik veel waar en al 10 jaar niet gezien.
ik kan je ook de hand schudden! Ik doe het niet en ik begin er niet aan. Ik kreeg vaak (negatieve) reacties van collega's die haar graag wilden zien op facebook. Ik heb 1 foto van het kamertje er op gezet. Die er ook weer afgehaald hoor ik heb het uitgelegd hoe en wat, hadden ze begrip voor. Ik denk dan: kom dan op kraamvisite!
Ja maar dat is dan dus je eigen fout. Dan stel je het zo in dat die kennissen van 10 jaar geleden je foto's niet kunnen zien. En als je dat niet doet..tja..dat ligt dan niet aan facebook toch?
Maar de mensen die geen Fotos online willen hebben hoe doen jullie dat straks op school bijv? Hier staat de oudste ondertussen op 6 sites. Evenementen school peuterspeelzaal.
Hier zetten wij geen persoonlijke foto's op internet. Ik heb facebook met welliswaar een profielfoto van mezelf, maar mijn zoontje komt er niet op. Zo staat er ook niks op van ons huis etc. Ik heb er geen goed gevoel bij en stel het ook niet op prijs als andere mijn kind op facebook zetten. Ik kan bij sommige mensen die ik persoonlijk niet ken zo hun hele leven in een klik zien....hoe ze wonen(foto's van de net geschilderde kamer, nieuwe bank, nieuwe keuken etc), wie hun vrienden zijn, wanneer ze werken, etc...en dan zelfs nog een berichtje dat ze het zo fijn hebben op vakantie...Ik vind het gewoon niet nodig en ook al denk je dat alles goed is afgeschermd. Het zal je verbazen wat mensen er toch af weten te plukken, te delen etc. en wat er dan alsnog zichtbaar is op internet. Al lijk ik hier in mijn omgeving wel de enige die er zo over denkt. En op de peuterspeelzaal hier wordt er aan je gevraagd een verklaring te onderteken of je wel of geen foto's op prijs stelt voor de website, folders etc. Ze hebben zich daar dan aan te houden. Ik weet niet hoe het op de basisschool straks zal zijn, maar ik zal toch aangeven dat ik het liever niet heb.
Daar moet je als ouders toestemming voor geven. Ze mogen niet zomaar een foto online zetten. Bij ons op school hebben we bij ouders aangegeven dat er foto's online gezet kunnen worden op de website. Als ouders dit niet willen, kunnen ze dit aangeven bij de leerkracht en dan wordt daar rekening mee gehouden. Een paar keer per jaar is er zo'n opmerking in een nieuwsbrief of iets dergelijks. Ouders zijn daar dus echt van op de hoogte.
Mwa dat zijn Fotos van het kind op zich. Maar hier zijn met de avondvierdaagse bijvoorbeeld Fotos gemaakt van hele groepen dat houd je niet tegen. Hier trouwens nooit geen toestemming gegeven aan school om Fotos online te zetten. Naar ze staan er wel. Net als Fotos van de jaarmarkt de krant die bij de brandweer open dag was. En zo nog meer dingen.
Er is al eerder aangegeven door iemand: daar moet je toestemming voor geven! En dat doen we lekker niet K ben er echt een zeikerd in. Tuulijk laat ik het liefst mijn grote trots aan de hele wereld zien maar ik vertik het. Ik vind het niet nodig.
Als je als ouder geen toestemming geeft moet de school dit screenen. Ik ben zelf leerkracht. Wij hadden kinderen op school waarvan een ouder niet mocht weten dat ze bij ons op school zaten, dus elke foto werd daarop gescreend! Ook al was iemand nauwelijks herkenbaar in een grote groep. Volgens mij is mag een fotograaf op openbare gelegenheden, zoals een jaarmarkt, van iedereen foto's maken.
Hoi, Ik wil het ook absoluut niet hebben. Later mag hij zelf bepalen wat hij welen niet wil delen. Bovendien is het niet handig ivm mijn werk dat ze weten wie mijn zoon is. Tuurlijk voorkomen kun je dingen niet, maar ga ze niet makkelijk maken.
Maar je zet wel foto's op inet die iedereen kan zien. Zelfs mensen die geen lid zijn van zp. Maar fb kan niet ?
die viezerikken vinden 'live' veel beter. heb bij een grote speeltuin gewerkt en daar zitten die zieke mensen ook. je wilt niet weten hoeveel ik van die gasten heb moeten wegsturen in de zomer periode. echt niet op 2 handen te tellen hoor. dus of ze nou foto's op internet zien, of dat ze bij een speeltuin zitten waar je denk dat je kind veilig aant spelen is omdat je erbij bent. ze zitten overal ik maak me dus echt niet druk om een leuke foto van mijn kind op internet. kijk als t nou gaat om een foto waar ze in het bad zitten of in zwembadje buiten, nee dat doe ik niet. maar gewoon een foto dat mijn zoon op de fiets raar zit te doen, of met opa om de foto staat. dat boeid die viezerikken niet zo veel. t gaat ze echt om de zwem foto's enzo