Gezocht: meiden met lange cyclus ( 6 > wk) maar wel eispr

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Isa, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hallo,

Ik ben Isa, 24 jaar en sinds 2 maanden bezig om zwanger te worden. Ik heb een hele lange cyclus van gemiddeld zo'n 8 a 9 weken maar wel een eisprong. We kunnen dus gewoon zwanger worden gelukkig! :D Ik ken persoonlijk wel iemand die hetzelfde heeft maar verder vindt ik er weinig over op internet. De meeste meiden met een lange cyclus hebben helaas PCO maar dat is bij mij dus niet zo. Het hormoon wat de eierstokken een seintje moet geven komt bij mij gewoon heel traag op gang en daardoor duurt het heel lang voor de ovualtie plaatsvindt.
    Maar ja, al dat wachten duurt wel lang dus ik zou het leuk vinden om hier met meiden te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten!

2. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    ik had voor mijn zwangerschap een cyclus van 32 dagen, maar nu dus van 37 of 38 dagen. ook wel lang, maar wel een eisprong die ik de afgelopen twee maanden heb gevoeld. meer dan 5 weken wachten vind ik ook wel lang, maar ik zie dat het bij jou nog langer is.

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik ben ook altijd heel onregelmatig geweest. Maar vorige cyclus op dag 39 toch een ei gehad. Nu ben ik al weer een hele poos aan het wachten op een ei. Ik hou tegenwoordig mijn temp bij en daar kan je aan zien dat mijn lichaam steeds wel probeert om een eitje te laten groeien, maar dat het op de een of andere manier niet helemaal lukt. Ik heb goeie hoop dat íe nou eindelijk 6 dagen geleden toch gesprongen is! Ik krijg wat van dat wachten!

Hoe weet je zeker dat je een eisprong hebt? En heb je die lange cycli al lang? Is namelijk wel erg lang hoor! Raak jij ook zo gefrustreed als je bedenkt dat je zo veel minder kansen hebt in het jaar om zwanger te worden? Het is dat ik al twee heerlijke kids heb, anders zou ik me al lang meer zorgen gaan maken!

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Isa,

Kunnen ze er niets aan doen zodat je cyclussen korter worden of wil je dat zelf niet?

Ik heb (zie onderschrift) ook erg lange en onregelmatige cyclussen. Ik denk wel een eisprong te hebben maar weet nog niet precies hoe en wat. Moet volgende week naar de fertiliteitsarts en die gaat verder onderzoeken wat ik heb. Dus mogelijk hetzelfde als jou, of iets anders...

5. farfan

farfan Actief lid

5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Isa,

Wij zijn nu bijna 9 maanden bezig voor ons eerste kindje.
    De eerste maanden toen ik stopte met de pil had ik een regelmatige cyclus van 29 tot 32 dagen.
    Nu is deze cyclus sinds 2 maanden langer geworden, rond de 43 dagen.
    Ik heb ook het idee dat ik gewoon een eisprong heb maar dat weet ik niet helemaal zeker.
    Je hoort vaak hier op het forum dat een cyclus langer dan 35 dagen ongewoon is maar op een vrouwenartsen site las ik dat een normale cyclus tussen de 21 en 42 dagen zit.
    Ik zie dat jij een cyclus van 54 hebt maar dan nog kun je gewoon een eisprong hebben. Zolang jij gewoon ongesteld word heb jij een eisprong.
    Ik ga deze maand nog even aankijken en als het weer niet gelukt is bel ik toch even de ha om te vragen hoe het nu precies zit met mijn cyclus en dan ga ik maar ovulatietesten gebruiken.

Maar ik wens jou veel succes meid!

Liefs Farfan

6. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Wow, snelle reacties zeg!

Dorito: 5 weken is ook best lang. Toch zou ik er heel wat voor over hebben! ;) Maar wachten is altijd erg vervelend als je zwanger wilt worden!

Tezz: Ik heb altijd al een lange cyclus gehad. Was eerst bang dat er iets niet goed was maar na onderzoek bleek er niks aan de hand, alles zag er goed uit en de hormoonwaarden waren ook goed. Het hormoon wat zorgt voor de eisprong werkt alleen te traag. Het duurt heel lang voordat de eierstokken eindelijk het seintje krijgen dat er een eitje moet gaan groeien. Ik weet dat ik wel een eisprong heb doordat ik op een gegeven moment buikpijn krijg en vruchtbaar slijm (doorzichtig en heel rekbaar) en 2 weken daarna wordt ik dan ongesteld.
    Ik ben natuurlijk nog maar net begonnen maar ja, best wel een beetje frustrerend. Mijn volgende NOD zal met een cyclus van ongeveer 8 weken in de eerste week van maart zijn. Dat duurt echt nog heel erg lang! Maar ja, ik ben al lang blij DAT ik een eisprong heb!

Jij hebt volgens mij precies hetzelfde. Had je dat voor je zwangerschappen ook al? Maar ja, ik houd goede moed! Het hoeft maar 1 keer raak te zijn.

7. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Hier nog iemand met hetzelfde. Ik heb ook lange cyclussen en wel eisprongen maar die laten idd ook lang op zich wachten. Ik loop momenteel bij de gyn omdat we al ruim een jaar aan het proberen zijn. Nu ga ik volgende cyclus beginnen met clomid. Mijn klachten kwamen nl. met ongeveer 75% overeen met PCO. Ookal waren mijn hormoonwaardes goed en was op de echo ook geen pco-beeld te zien.

8. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    net een heel berichtje getikt, ben ik ´m weer kwijt! En nou geen tijd meer...later nogmaals mijn cycli/geschiedenis!

wieffie, wat is eigenlijk het verschil tussen pco en gewoon lange cycli hebben

9. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Zora, jemig jij hebt ook echt hele lange cycli! Goed dat je naar de fertiliteitsarts gaat! Mogelijk is er wat aan de hand of is alles wel goed en dan heb je misschien hetzelfde als ik. Wel apart dat je ook een aardig normale cyclus van 35 dagen hebt gehad! Kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent met de lange cyclussen!
    Ze kunnen er trouwens prima wat aan doen. Je kan Clomid slikken dat de eisprong opwekt. Je moet hiervoor onder controle van het ziekenhuis want er is kans op overstimulatie en meerlingen. Omdat wij nog maar net begonnen zijn en nog jong zijn hebben we besloten om het gewoon eerst een tijd zo te proberen omdat de kans dat het gaat lukken best groot is alleen duurt het misschien wat langer.

Farfan: jij ook veel succes! Je cycli zien er op zich wel netjes uit! Ik zou inderdaad eens ovulatietesten kunnen gebruiken en misschien temperaturen zodat je weet of je een eisprong hebt. Als je naar de gyn. gaat o.i.d wil hij dat meestal ook graag weten. Dan heb je dat maar weer gedaan toch!?

Wieffie: dat had ik dus ook. Bloedwaardesgoed, echo goed en toch lange cylci. Ik heb ook meerdere symptomen van PCO. Clomid werkt over het algemeen goed dus wie weet ben je straks eindelijk zwanger! Ik hoop het voor je!

Tezz: eigenlijk komen heel veel dingen overeen behalve dan dat bij PCO vaak geen eisprong optreedt omdat er zoveel eiblaasje rijpen maar niet eentje springt maar de hersenen geven door de hoeveelheid hormonen al wel weer het seintje; eisprong geweest' en dan wordt je dus weer ongesteld. Dus je kunt wel ongesteld zijn maar geen eisprong hebben.

Ik ben blij dat er meer meiden zijn in hetzelfde schuitje! Ik bedoel natuurlijk dat we over kunnen kletsen en niet dat we die problemen hebben! ;)

10. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Tezzz, mijn klachten komen gewoon overeen, zoals bijvoorbeeld overgewicht, overbeharing lange cyclussen e.d. maar helemaal komt het weer niet overeen zoals dat bij mij op de echo geen kralenkrans is gezien en op 1 hormoon na waren alle waardes in mijn bloed goed. Kortom geven ze mij 75% PCO als stempel en dmv clomid zou dan nu mijn cyclus wat korter moeten worden waardoor we meer kansen zouden moeten krijgen.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zit nu op dag 51 van mijn tweede 'echte' cyclus sinds ik met de pil ben gestopt, en ben vandaag licht ongesteld geworden (heb ook een beetje buikpijn nu, maar het zet nog niet door). Punt is alleen dat mijn eisprong op dag 44 was, dus dat ik 7 dagen daarna al ongi word is niet de bedoeling geloof ik he... :(
    Maar goed...ik hou het voorlopig op nog steeds ontpillen. Volgende ronde beter :)
    Ik heb dus ook een cyclus van inmiddels ruim 7 weken, maar ik denk zelf dat het met ontpillen te maken heeft. Kan dat het bij jou ook niet zijn? Ik heb dus wel evengoed een eisprong, net als jij...

12. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    nogmaals mijn ongi-geschiedenis:
    van mijn 10de (ik was er al vroeg bij) t/m 12 jaar: onregelmatig (maar da's normaal als je net begint)
    van 12 t/m 16: reglmatig op 31 á 32 dagen
    van 16 t/m 20: onregelmatig van 31 t/m 35 dagen
    van 20 t/m 24: regelmatig 31 dagen (en op 24ste zwanger met 2 x vrijen zonder condoom, mijn dochter is verwekt op haar pappa's verjaardag!)
    Na mijn bevalling: onregelmatig variërend van 31 t/m 45 dagen.
    Na 1,5 jaar onregelmatig zijn weer zwanger geraakt door 1 keer onveilig vrijen tijdens mijn cyclus!
    Na mijn tweede bevalling: regelmatig op 33 dagen. Na 5 maanden met de pil gestart (omdat ik zo makkelijk zwanger werd en we geen zin meer hadden in condooms!)
    Precies na 3 jaar gestopt met de pil. En nu: zie onder mijn banner.

Ik ben het dus al wel gewend die langere cycli. Maar ben ook twee keer direct zwanger geraakt. Dat lijkt mij toch geen toeval.

Overbeharing en puistjes heb ik al bijna mijn hele leven (vanaf m'n 9de dus...), overgewicht heb ik slechts een beetje, maar ik zit op hetzelfde als toen ik van mijn tweede zwanger raakte. De laatste twee cycli heb ik ook een ei gevonden adhv ovutesten en tempen. Maar deze cyclus lijkt het net of mijn lichaam wel steeds probeert, maar dat ei gewoon niet wil springen. (Hoewel Ff denkt dat ik nou wel eindelijk een ei heb gehad op dag 63). Als ik het zo lees bij wieffie zou ik dus ook misschien wel gedeeltelijk PCO kunnen hebben. Bij mij lijkt het wel of mijn cyclus met elke hormoonverandering (bevallingen en pil) weer opnieuw aan de slag gaat! Zou haast denken dat als ik de pil weer een maandje zou nemen, dat ik wel weer regelmatig zou worden ;) Als het niet zou betekenen dat ik dan niet zwanger kan worden, zou ik het uitproberen ;)

13. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Tezzz, vervelend dat je nu opeens zulke lange cycli hebt! Maar als ik zo brutaal mag zijn; die van voor je zwangerschap zijn toch eigenlijk heel normaal en die eerste 3 cycli na het stoppen met de pil ook? Lang niet alle vrouwen hebben een cyclus van keurig 28 dagen? Of zie ik dat nu verkeerd?
    Ik wil jouw probleem niet bagatelliseren maar ik zocht eigenlijk meer naar meiden die altijd een lange cyclus hebben gehad van meer dan zes weken (er wordt nl. vaak vanuit gegaan dat deze vrouwen bijna nooit een eisprong hebben) Dat is toch wel heel wat anders dan wat jij hebt al is dat natuurlijk ook heel vervelend, begrijp me niet verkeerd. Misschien had ik het duidelijker bovenaan het topic moeten zetten.
    Hopelijk komen je hormonen weer snel op gang.

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    mwoch kweenie hoor, maar 1,5 jaar lang voor de pil 33 (was tikfoutje, niet 31) dagen tot 45 dagen en sinds het stoppen met de pil weer tegen de 7 weken aan, vind ik wel in aanmerking komen voor cycli van 6 weken of langer hoor! En zit nou inmiddels al aan ruim 9 weken. ;)

Maar het maakt niet uit of het nou 6,7,8 of 9 weken is, het is allemaal veeeeeeeeeeeeeeel te lang! Hopen maar dat we (qua aantal cycli) snel zwanger zijn he!

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben inderdaad benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen. Voor ik met de pil begon was ik ook niet heel regelmatig ongi maar ook niet zo dat er 129 dagen tussenzaten ik weet het eerlijk gezegd niet meer precies. Ik weet wel dat vriendinnen vaker ongi waren dan ik.

Toen ik stopte met de pil heb ik een ontrekkingsbloeding gehad en daarna werd ik na ongeveer een a anderhalve maand ongi. Ik heb het toen niet helemaal goed bijgehouden omdat ik eerst wilde ontpillen en heb het daarom maar gegokt op 35 dagen...dus kan ook langer geweest zijn.

Ik denk wel een eisprong te hebben nav posi ovutest maar moet gewoon even wachten tot ik onderzocht ben...

Vind het knap dat jij het geduld op kan brengen eerst zelf te proberen. Daar moet ik nu echt even niet meer aan denken..

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Zora: succes volgende week bij de fa!

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Thanks meid!

18. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    Hallo ik heb dus ook last van lange cyclussen van 47 of 50 dagen en ben nu een half jaar geleden met de pil gestopt zit nu op het moment op 45 dagen dus zal wel zo weer ongie worden.
    Ik heb ook al getemt bij mijn tweede cyclus maar daar ging mijn temp 2 keer erg omlaag dus ik weet niet of ik ook een eisprong heb gehad.
    Na deze cyclus ga ik naar de huisarts wil toch weten waarom dit zo lang duurt.
    Iemand vertelde mij dat ik pcos kon hebben terwel ik me niet herken in dit beeld ? , ben er wel een beetje van geschrokken.

19. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ook ik heb lange cyclussen, maar niet zo lang als jullie. 50 dagen was max. Ik hoor hier ook steeds over PCO en ben wel benieuwd naar wat het precies is. Waar vind ik meer info erover?

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Gewoon even google'n of zoeken hier op het forum. Succes!

Deel Deze Pagina