Oortjes schoonmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lauraa98, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ik heb eventjes een vraagje. Toen mijn dochtertje 1 maandje oud was is ze ontslagen uit het ziekenhuis en ik heb toen gevraagd wat ik moet doen om haar oortjes schoon te maken. Ze zeiden dat het zichzelf wel reinigd en dat ik het de eerste maanden alleen moet schoonmaken als er viezigheid zit waar je makkelijk bij kan (niet in het oortje dus)
    Maar nu is ze ondertussen al 6 maandjes en ik vroeg me af wanneer je moet beginnen met schoonmaken en wat de beste manier is om dat te doen.

Ze zit trouwens ook erg vaak aan haar oortjes (ze is niet ziek!) Doen jullie baby's dat ook?

Groetjes, flubjuh

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    oren reinigen zich vanzelf, dus je hoeft er echt niks aan te doen.
    Zoals het ziekenhuis dus al zei, want als je met een wattenstaafje in je oor gaat, duw je alleen maar het vuil terug het oor in.

Quinn zat toen hij net zoals oud was als jou kindje nu is, ook veel aan zijn oortjes, maar vooral als hij boos of moe was.

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hier ook af en toe heb ik t idee dat ie zn oortjes eraf probeert te trekken maar goed..
    schoonmaken doe ik alleen de schelp wat dieper zit komt er vanzelf wel uit en dan kan ik t weer uit t oorschelp halen (meestal lukt dat al met een hydrofiel washandje)

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Diezelfde vraag vroeg ik mij ook af! Ik doe niets aan haar oortje en dat hoeft dus ook niet. Zij zit alleen aan'r oortje als ze moe is.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Heel soms maak ik de oortjes schoon met speciale babywatenstaafjes, ik maak de oorschelp hiermee schoon maar je kan ook wat smeer weghalen dat je van buiten kunt zien
    *is nooit zo mooi natuurlijk*

Met die babywattenstaafjes ga je nooit te diep het oortje in.
    Ze hebben nl. een dik bolletje met een klein puntje eraan

Layla zit als ze moe is aan haar oortjes, van baby af aan al..
    En verder tja, wat doen die flappen daar toch he ;)

6. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Okee dus dan ga ik verder met hoe ik het al deed:p
    Vroeg me af of het al anders moest.
    Ja ze doet het ook meestal als ze moe is ofzo. Toen ze het voor het eerst deed was ik bang dat ze ziek was haha maar er was niks aan de hand.
    Groetjes flubjuh

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Eigenlijk hoef je niks te doen. Mijn zoontje heeft heel veel last van oorsmeer en dan probeer ik als hij in badje zit alleen het buitenste gedeelte van zijn oortje wat schoon te maken, want bij hem ziet het er anders zo onverzorgd uit. Verder gewoon lekker met rust laten en zeker niet met gewone wattenstaafjes in het oor gaan zitten rommelen, dan doe je meer kwaad dan goed.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik maak jamie zijn oortjes vaak schoon. hij heeft veel last van oorsmeer en dat zie je als je gewoon naast hem zit. dus hetgeen wat in het zicht zit (gewoon in de schelp) doe ik weg met baby oorstokjes! hij vind het heerlijk als ik dat doe :d dan draait hij helemaal met zijn ogen naar achter en zie je hem gewoon echt genieten :D doe het meestal savonds als hij uit bad komt. ook goed de schelp schoonmaken. bij hem kruipt er altijd zeeprestjes enzo in die plooitjes vanboven.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik pulk t zichtbare oorsmeer wel eens met mn pink weg..

Maar betrapte me er zelf laatst op dat Gijs achter zn oortjes allemaal troep had zitten... OEPS mams.. dat heb je dus niet goed gepoetst he..:)
    Daar sop ik t nu met t washandje wel ff goed en doe ik ook t oortje aan de "binnenkant" even met mn pink..

Met wattenstokjes zit ik alleen in mn eigen oren te roeren, ondanks dat ik weet dat t barslecht is..

Deel Deze Pagina