Foto's versturen baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes23, 26 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Toevallig gisteren tegen hetzelfde aangelopen; de zus van mijn beste vriendin is gisteren bevallen. Ik ben erg betrokken geweest via mijn beste vriendin over de zwangerschap. Haar zus woont nogal ver weg, dus langs gaan gaat niet zomaar. Mijn beste vriendin mocht geen foto sturen. Voor mij was het tweeledig; ik vind het voor mezelf heel jammer omdat ik echt betrokken ben met haar (en ook nooit iets zal doorsturen). Ik ben met haar opgegroeid doordat ik altijd met mijn beste vriendin was. Dat maakte wel dat ik even teleurgesteld was dat ik geen foto kreeg. Maar ik begrijp ook echt wel dat ze het niet willen en heb er juist alle respect voor. Ik verwijt haar zus niks en ze moet echt doen wat goed voor haar voelt!

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik let ook altijd op of anderen filmen of fotos maken. Dan draai ik bij. Vind dat ook heel irritant.

Verder hebben mensen dat hier ook wel eens gedaan. Mn stiefmoeder gelijk ba de geboorte, terwijl ik bij die foto nog de tekst had gezet dat het niet op fb ofzo mocht. Ook gevraagd het weg te halen, vond ze niet leuk.

Maar sindsdien doen ze het niet meer. Niemand tevens. Iedereen weet dat ik dat niet wil. Klaar.

3. Miaauw

Miaauw Niet meer actief

Ik let ook altijd op. Laatst in t zwembad nog. Staat een oma of moeder (geen idee) lekker vanaf de kant te filmen. Buiten dat ik mn kind er niet op wil, wil ik zelf ook liever niet in bikini op social media....

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij maken wel gewoon foto's in het openbaar, maar zetten nooit vreemde mensen op Facebook. Of we knippen ze eraf.
    Zelfs mijn kinderen en vriendinnen vraag ik altijd om toestemming, behalve als ze dezelfde foto zelf ook al neergezet hebben.

5. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Het is jullie beslissing en dat moet gerespecteerd worden. Jullie zijn de ouders.

Wel denk ik dan wat nu het ergste is wat er kan gebeuren. Je foto wordt gedeeld met de kennissenkring. Wat gaan die mensen doen met een foto van een kind van vrienden van vrienden bijvoorbeeld. Voor papa en mama is je kindje natuurlijk super speciaal en bijzonder maar voor anderen is het meestal gewoon leuk om te zien en interesse. Zij zullen niet zo snel de foto's op Facebook plaatsen of uitprinten en ophangen lijkt mij.

Ik zou zelf de nabije kring die wel een speciale band hebben met de kleine benadrukken dat de foto's onder geen enkele voorwaarde online mogen komen te staan, geen naaktfoto's sturen of i.d. en het verder een beetje los laten. Jullie vinden de kleine heel bijzonder natuurlijk maar de kans dat Whatsapp of die ene vriendin van oma iets met de foto van jullie kindje gaat doen is vrij klein tot nihil.

Jessi79, suus1983 en Nellie4 vinden dit leuk.
  6. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wij delen ook niks op sociale media. Whatsapp doen we wel maar niet zomaar aan iedereen. Vooral de opa’s en oma’s spammen we heel veel ook veel filmpjes en daar worden ze zo blij van. Dat zou ik ze niet willen ontnemen. Maar iedereen zn eigen keuze en als jij er voor kiest niks te delen dan kun je dus misschien niet iedereen blij en tevreden ‘maken’. Dat is dan maar zo.

Anouk2005 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Ik snap wel dat je niks wil delen op social media maar vind het wel ver gaan om niks aan naaste familie te sturen.
    Wij zijn nu op vakantie en heb zoveel leuke kiekjes van de kinderen met opa en oma samen. Die deel ik dan echt wel met mijn moeder hoor. Ze zijn zo trots!
    Ze wonen ook niet dichtbij. Ook de rest van mijn familie niet. Ik vind het juist leuk om via onze familie app zo wat te zien van onze neefjes en nichtjes.
    Ik vertrouw mijn ouders/zusje daar ook in dat ze niks doorsturen.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  8. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Als je trouwens geen goede band met je ouders/familie hebt of vrienden niet kan vertrouwen vind ik het trouwens helemaal niet raar dat je foto’s niet zou willen delen.
    Ik weet zeker dat onze familie/goede vrienden geen ‘rare dingen’ doen met de fotos zoals ze naar jan en alleman doorsturen of op social media zetten. Er zijn natuurlijk ook mensen die daar wel slordig mee omgaan.

9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als bijvoorbeeld mijn zusje geen foto’s besluit te delen. Ik moet het respecteren, maar zou het wel jammer vinden. En een gevoel oproepen van: ‘wantrouw je mij?’

Foto’s van alleen voetjes enz of een wazig kinderhoofdje vind ik echt afschuwelijk. Als je dan besluit niks te delen op social media, deel dan ook niks. Niet ineens een voet of hand. Dat is zo nietszeggend:roflmao:

10. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.009
    4.008
    113
    Vrouw
    Maar waarom mag een opa/oma/zus/broer geen foto hebben van je kindje? Het is toch ook hun vlees en bloed.
    Ze showen dat op hun werk of kennis, krijgen een 'aaaah wat schattig' te horen en dat is het dan.
    Denk je nu echt dat ik (of iemand anders) me de foto's kan herinneren die ik op het werk te zien krijg van trotse oma's en opa's? De verhalen onthoud ik wel dus zorg dat die positief zijn. ;)

NiVa0230, Jairy0811, suus1983 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ieder maakt zo z'n eigen keuze hierin, en dat moet ook gewoon gerespecteerd worden.
    Maar andersom dan ook aub. Word je raar aangekeken omdat je leuke foto's plaatst op Facebook van je kindje of omdat je Instagram vol staat ermee.. Ja ik ben zo trots op m'n zoontje dat ik dit graag deel met mijn familie/vrienden/ kennissen.
    Daarin wil ik dan ook gewoon gerespecteerd worden :)

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Hahhah ja of foto's van de achterkant... ;)

puzzelstukje, Zara75 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Daar ben ik het ook mee eens. Als je een foto of filmpje van je kind wilt plaatsen, zorg dan wel ervoor dat andere kindjes niet ongevraagd erop komen te staan.
    Ik probeer daar altijd wel rekening mee te houden

14. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.723
    469
    83
    Vrouw
    Wij delen alleen foto's met ouders/broers/zussen/hele goede vrienden.
    Op foto's die op social media geplaatst worden, staat ze niet met haar gezicht.

Jij moet doen waar jij je goed bij voelt en laat een ander maar lullen!

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Als mijn zusje of beste vriendin of andere familie dit zou doen, dan zou ik dat niet leuk vinden en ook een beetje vinden dat je er ook in door kunt slaan. Fb en dergelijk snap ik heel goed, maar geen foto’s op whats app versturen, tja.
    Maar het is jullie kindje en jullie keuze en dan kun je niets anders dan het respecteren.
    Ik ben zelf vrij makkelijk, maar verwacht dit niet van anderen.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.040
    3.866
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het bijna onmogelijk tegenwoordig om te zorgen dat er geen foto van je kind bij vreemden terecht komt.

Zo worden er bij het kdv van mijn kinderen ook foto's gemaakt. In principe krijg je alleen de foto's te zien waar je eigen kind ook op staat, maar dat is vaak samen met het kind van een ander. Dus mijn kind staat ook bij andere ouders in het fotoalbum. En ja, ik kan vragen dat ze mijn kind niet meer fotograferen, maar daarvoor vind ik het toch te leuk.

En vergeet de schoolfoto's niet, het is niet leuk als je kind niet op de groepsfoto staat.

Maar het ergste zijn alle camera's die overal slecht beveiligd hangen, daar kunnen totale vreemden ook mee loeren naar je kind.

Daarom heb ik het toch losgelaten. Foto's okay, maar geen foto's die later bij bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek genant zijn.

Verder post ik al jaren niet meer op Facebook, dus ook geen foto's.

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Als het goed is heb je een formulier moeten tekenen waarop staat dat je er geen bezwaar tegen hebt dat het kdv foto’s deelt in een beperkte groep. Als er ook maar één ouder is die dit niet wil, dan wordt er niks gedeeld of iig niet herkenbaar. Bij het kdv en later de bso van mijn zoon zijn ze daar echt heel strikt in wat ik hoed vind. Ze hebben nu te maken met de avg. Overigens geldt voor school hetzelfde. Elke ouder moet akkoord zijn met het plaatsen van foto’s in de schoolapp.

18. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Ik heb niet alles kunnen lezen maar wil je toch groot gelijk geven.
    Ik heb na de geboorte de eerste foto gedeeld met mijn zus om er vervolgens achter te komen dat een “2e rangs” familie lid waar ik ook nog geen contact mee heb deze foto op Facebook heeft geplaatst. Ik was woest en ben midden in de nacht net zo lang gaan bellen tot de foto eraf was gehaald. kan er 5 jaar later nog steeds boos van worden. Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om een pasgeboren baby foto van een ander zo te plaatsen...
    Wij hebben geen 2e kind gekregen maar als dit wel het geval zou zijn zouden er zeker geen foto’s verstuurd worden.

19. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    #59 mausi, 27 jul 2019
    Laatst bewerkt: 27 jul 2019
    Ik vind het zelf juist leuk en fijn dat er iets als Whatsapp bestaat, ik vind het onwijs fijn en leuk om foto's te krijgen van mijn kinderen als ze bij opa en oma zijn, mijn schoonzus een keer oppast, op de bso zijn (ons buurmeisje werkt er en stuurt regelmatig foto's), als ze bij een kinderfeestje van een vriendje zijn en zelfs de juf op school appt wel eens een foto als de kinderen iets leuks of bijzonders hebben gedaan. Het geeft mij een veel levendiger beeld dan wanneer ik alleen het verhaal krijg. En geloof me, 'weet ik niet meer' is hét antwoord op alles bij kinderen, dus lang leve Whatsapp.

Ik snap dat het hier om een baby gaat, maar ik wil er alleen mee aangeven dat het ook fijne kanten heeft, dat je iets kunt delen met elkaar.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    Ik snap dat je er nu zo instaat en je kleine baby wilt beschermen tegen de boze buitenwereld. Maar het is ook (als je een hechte familieband hebt) fijn en belangrijk om je familie mee te laten genieten van jullie geluk. Het is toch fijn dat ze zo betrokken bij jullie zijn, dat doen ze omdat ze van je houden.
    Als je kindje groter is gaat er misschien familie oppassen of gaat je kindje een keer een nachtje uit logeren en dan is het heel fijn voor jou ook om een keer een foto te krijgen. En bijzondere momenten zoals het eerste hapje, eerste stapjes..

Het is al vaker benoemd, maar ik zou dan nu vooral zeggen dat je het de eerste tijd niet wilt en dat je er nog over na moet denken.
    Als het vooral social media is wat je tegenstaat kun je ook fotos mailen naar familie of versturen via een message-dienst die meer je privacy respecteert zoals Signal. Je familieleden zijn vast wel bereid een andere app op hun telefoon te zetten voor jou ;)

Deel Deze Pagina