Ja het gaat helaas heel ver. Ik heb ook kinderen in de klas die niet op de foto mogen. Wat moet je anders? Zo’n stomme emoticon eroverheen fotoshoppen? Mensen die het kindje kennen zullen het kind alsnog herkennen als kleding/postuur etc. Maargoed. Als ouders dus aangeven dat het kindje niet op de foto mag, dan hebben leerkrachten/leidsters dat te respecteren.
Met een baby foto zie ik het probleem niet zo (mits de baby niet naakt is), voor een hoop mensen lijken alle baby's namelijk sowieso op elkaar. Maar ik heb zelf ervaren hoe snel dingen viral gaan, in ons geval een filmpje van mijn zoon die op dat moment letterlijk wereldwijd bekend werd. Op zaterdagavond een filmpje online gezet en maandagochtend werd ik al gebeld door een Engelse en Ierse krant en verschillende Nederlandse tv zenders. Hoe ze aan mijn telefoonnummer kwamen is mij nog steeds een raadsel. Dus wat dat betreft snap ik ts wel, het kan in bijzondere gevallen echt super snel gaan! Overigens is mijn zoon er nog steeds trots op, en heeft hij er ook best veel voordelen uit weten te slepen. Wij plaatsen dan ook nog steeds filmpjes en foto's op social media maar checken alles van te voren erg goed. Als je de naam van mijn kinderen opzoekt op Google dan kom je ze toch wel tegen, dus dan maar liever met leuke foto's.
Mij maakt je ook wel nieuwsgierig Buiten dat ze je lastig vielen (journalisten en consoorten kennen soms ook echt geen grenzen), toch alleen maar leuk?
Over dat niet op de foto mogen in de klas, inderdaad, de kinderen worden gewoon aan de kant gehaald en dan worden er foto's gemaakt. Dat is toch ook vervelend voor het kind? Steeds buiten gesloten worden? Bij mijn oudste 4 in de klas die niet op de foto mogen. Telkens weer aan de kant gezet. 1 vriendje is al mega-onzeker (4jaar) en dan ook steeds apart worden gezet. Ik vind dat dus heel sneu voor hem. Ik snap dat dus ook niet, dat je doelbewust je kind uit de groep wil laten vallen. Kijk naar het verhaal op de vorige.pagina. even duidelijk gezegd dat er 1 niet op de foto mag. Kind overstuur. Ja, dat krijg je er van. Maar dat vriendje, hoe moet dat straks op een verjaardagsfeestje. Ik weet dat de moeder het niet wil, maar ik wil wel alle ouders wat sturen aan foto's. Ik vind het maar lastig
Kan natuurlijk ook niet ... Want van een afgedrukte foto kun je zo een digitale foto maken ... @Loes23 even een oprechte vraag, hoe zie je dat verder voor je? Wil je alleen geen foto's van je kind als pasgeborene verstrekken? Of straks ook niet? Kan me voorstellen dat dat voor bijvoorbeeld trotse grootouders heel moeilijk is. Als ik denk hoe super trots en blij hier de grootouders waren. Kan me er gewoon geen voorstelling bij maken.
Absoluut, mijn zoon is nu 3 jaar later nog steeds super blij er mee. En ik heb altijd gezegd dat als hij niet wil, er ook niets gebeurt. Dus toen er een keer een radiozender belde, wilde hij niet aan de telefoon komen, jammer dan, is ga hem echt niet dwingen. Toen Q onverwachts belde tijdens een live radio uitzending, zat hij net met zijn mond vol eten (gevalletje amper je mond meer kunnen dichtdoen) dus konden ze ook even op hem wachten haha. Stuur trouwens maar een pb, geldt ook voor @LolaBloem het kan wel even duren eer ik reageer, want we moeten zo weg omdat hij vanmiddag weer een paar minuten live op tv komt. Dat lijkt trouwens ook leuker dan het is, want zoiets kost je minimaal een dagdeel. Maar goed, dat blije bekkie is onbetaalbaar.
Ik zou melden dat je wel foto's maakt en dat je de andere ouders ook zegt dat Pietje niet online mag. Verder heeft ze dan pech.
Zou gewoon foto's maken, en als er leuke zijn waar hij opstaat, zijn hoofd dan wazig maken ofzo? Zielig voor dat kind als je telkens moet zeggen dat hij uit de kant moet.
Klopt, daar kan je ook wen foto van maken. Dus Dennis de enige oplossing nooit aan iemand een foto verstrekken. Maar id je dat wil..... En hoe gaat dat dan later op school en op het Kdv of psz. Nergens mag het kind dan op de foto? Want die worden ook online gedeeld (vaak wel met specifieke mensen) maar dan nog kunnen anderen daar dan ook over beschikken.
Ik vind het ook een beetje bijzonder. Vooral voor opa’s, oma’s, ooms, tantes etc. Mijn broertje is 3 maanden geleden voor het eerst vader geworden. Ik was zo blij dat ik snel een foto kreeg. Mijn schoonouders wonen 200km verder op, en gelukkig kan ik hele mooie foto’s en filmpjes met ze delen. In de klas is het ook lastig. Bij de jongste zitten 3 kinderen in de klas die absoluut niet op de foto mogen. Dat willen de ouders niet. Prima, maar zoals laatst met schoolreisje met het foto moment vraag ik of de kinderen even bij mij willen komen staan zodat ik een foto kan nemen. Ik vind dat super triest. De kinderen vinden dat ook echt niet leuk. Blurren/smileys doen we niet, en wil 1 van de ouders ook niet. Dus heeft school besloten om die kinderen dan helemaal niet op de foto te zetten om gezeur te voorkomen. Begrijpelijk, maar wel sneu.
Zes pagina’s vol en de TS reageert niet meer. Vind ik altijd jammer, alhoewel het natuurlijk helemaal geen verplichting is!
Ja sneu is dat he? Hier ook, de groepsfoto's bij zulke uitjes zijn ook leuke reclame voor school dus die worden bv op de fbpagina geplaatst en dan is het dus: mientje, pietje en keesje komen jullie even hier want je mag van papa en mama niet op de foto.
Ik ben zelf ook voorzichtig met delen van foto's van onze dochter. Zo heb ik duidelijke regels wat andere op fb mogen zetten enz. Maar helemaal niet dat snap ik niet.. de dichtbijstaande familie en vrienden die vertrouw je toch? Als je hun je standpunt uit legt neem ik aan dat dit toch geen probleem moet zijn? Als iemand dichtbij iets over mijn kind op fb etc wil zetten dan overleggen ze dit met mij. Na 5 jaar weten ze onze wensen allang en kunnen ze dit zelf heel goed inschatten.. Op school en bso en sport heb ik gewoon akkoord gegeven mits niet half gekleed of raar oid. Ze heeft al regelmatig via sport of school online gestaan en nog nooit een foto gehad waarvan ik dacht die kan echt niet.. Ik moet zeggen dat ik tijdens het kinderfeestje niet eens over na heb gedacht of kinderen niet op foto mochten.. heb er genoeg gemaakt en alle kindjes hebben zelfs een groepsfoto meegekregen naar huis..
Ik zet mijn kinderen wel op fb, maar ben altijd voorzichtig met andere kinderen. Sowieso zet ik nooit kinderen van het kdv op mijn pagina en ik weet van mijn zus dat ze ook niet wil dat haar kinderen op fb komen dus dat doe ik ook niet. Als ik een leuke foto van mijn kinderen op fb wil zetten en mijn stiefkinderen staan er ook op, vraag ik altijd even aan mijn man of hij dat goed vindt. Dat is eigenlijk altijd het geval.
Dit werkt alleen tot kinderen ouder worden. Hier hebben ze op de bassisschool al telefoons (soms al een paar vanaf groep 4 of 5). Tja en die maken dus ook foto's van elkaar en delen ze onderling. Daar doe je dus niets aan! En op de sportclub ook niet te voorkomen.
Alles wat van de norm afwijkt is raar. Dus ja jullie zijn raar who cares. Jullie kind jullie besluit. Aan de andere kant als je dan toch de mening vraagt van mensen hier op het forum. Ik vind het nogal overtrokken. Wat denk je nu werkelijk dat er met de foto van je kind gaat gebeuren? Ik stuur ook wel eens een foto van de baby van een vriendin door naar bijvoorbeeld mijn vriend of zusje. Kijk een mientje heeft een baby gekregen, wat een schatje he... sta er niet eens bij stil dat ik dan wellicht vreselijk aan de wensen van de ouders voorbij ga. Als je een BN’er bent of in de quote 500 staat, of een stalker hebt snap ik het nog. Maar in alle andere gevallen denk ik mens waar maak je je druk om. Verstuur alleen foto’s waarvan jij het niet erg vindt als ze rond gaan. Dus niet naakt en gewoon leuke plaatjes.
Persoonlijk deel ik echt niet alles op social media. Bijvoorbeeld geen blootfoto's oid. Altijd gekleed (al dan niet in badpak). Van zowel Instagram als Facebook zijn m'n accounts afgeschermd voor zover dat gaat natuurlijk. Op het kdv waar ze heen gaat heb ik geen toestemming gegeven om zomaar foto's online te zetten. Ze mogen ze wel maken en naar mij doorappen Ik ben er verder ook niet heel moeilijk in, als ze er bijvoorbeeld wat verderop met de rug in beeld staat doe ik daar echt niet moeilijk om.