Ik plaats zelden foto's van andere kinderen op mijn facebook, toevallig laatst wel een paar foto's van Jitte's verjaardagsfeestje in de klas. Ik heb wel aan de juf gevraagd of alle kindjes op de foto mochten (dat mocht) maar niet aan de moeders zelf. Elk jaar moeten we als ouders opnieuw toestemming geven voor het plaatsen van foto's op social media. Dit zijn dan wel overzichtsfoto's, geen close-ups. Die heb ik wel maar zet ik niet op Facebook. De school heeft als regel dat zij ook geen close-ups meer op Facebook zetten, alleen nog overzichtsfoto's en dan per gelegenheid maar een stuk of 5. Ik hou me dus ook aan die regel, als ouder zijnde.
Nee zeker niet zonder toestemming. Ik weet uit ervaring hoe het voelt als mensen die je niet eens persoonlijk kent heel bewust je foto's/crea's zonder toestemming elders op sites kopieren en er dan doodleuk met de eer gaan strijken van al het werk dat ik er in gestoken heb én ook nog eens met mijn kind terwijl zij bewust geen kinderen heeft. Mijn zus geeft zumbales aan kinderen en mag ook geen foto's video's van die kinderen maken. Aan 1 kant heel begrijpelijk, maar aan de andere kant ook wel weer jammer hoor. Zo heeft ze een filmpje van koningsdag met een groepje kinderen die met haar een dansje doen, maar alleen mijn zus staat dan in beeld, de kinderen hoor je op de achtergrond. Juist die kinderen hadden het filmpje leuk afgemaakt!
Wel kinderen van vrienden enz...want die doen dat andersom ook...vinden we geen punt. het gebeurd heel sporadisch wel eens dat ik in een speeltuin een foto van mijn kinderen maak en dat er op de achtergrond een ander kindje staat, ik probeer erop te letten dat er geen andere kinderen opstaan..maar gebeurd wel eens per ongeluk. Vaak wel zo ver op de achtergrond dat het kind niet echt herkenbaar is.
Zonder toestemming van ouders doe ik dat niet. Maar als ik in de speeltuin ben en er staat per ongeluk een onbekend kindje op dan zet ik ze wel op facebook, maar probeer zoveel mogelijk alleen onze kids er op te zetten.
Ik heb mijn FB alleen toegankelijk voor mijn vrienden en ik vind zelf dat ik nog wel een strikt toegangsbeleid heb; dus ik bombardeer iedereen daar met tien miljard foto's van mijn kind - dag in, dag uit - en mocht er nou een leuk kindje met zo'n lekker toetje bij staan, dan ziet alleen mijn selecte groepje dat. De ouders in kwestie ook niet, als ze mij niet op FB hebben.
Maar als jouw vrienden reageren op jouw foto dan zien de vrienden van jou vrienden ze ook Dus zo goed beschermd is facebook ook niet hoor. Of je moet van die speciale lijsten hebben aangemaakt.
kinderen waarvan ik zeker weet dat het ok is doe ik het wel (van vriendinnen) maar afgelopen donderdag met schoolreis ook veel foto's geknipt en er maar 1 op twitter van school geplaatst omdat alle kinderen er met hun rug, dus onherkenbaar, op stonden terwijl ze naar de spontane uitleg van de olifantenverzorger stonden te luisteren.
Je ontkomt het niet helemaal. Ik let wel op. Facebook is goed afgeschermd. Dacht ik bij mij. Zet allen mijn kids op de foto. Maar kan zijn dat er neefjes of nichtjes op staan maar ik let wel op wil iemand het niet zal ik ze direct verwijderen.
Hier komt het niet zo veel voor maar moet zeggen in de omgeving kennen we elkaar allemaal zo goed dat we weten hoe de ander er over denkt.... Dus toestemming vragen hoeft niet en je weet zelf welk wie het liever niet heeft dus die zet ik er niet op....
Nee maar ook niet van ouders die ik wel goed ken. Alleen met toestemming of onherkenbaar (dus bijvoorbeeld op de rug gefotografeerd) Ik zou willen dat iedereen dit ook met mijn kinderen zou doen...
Alleen met toestemming, tenzij de kinderen heel ver op de achtergrond staan. Maar ik neem eigenlijk nooit foto's buiten..
Ik plaats geen foto's zonder toestemming van de ouders. Zou prettig zijn als andere mensen dit ook zouden doen. Zet zelf nooit foto's van mijn kinderen op FB maar andere mensen (goede bekenden) zetten dus doodleuk foto's van mijn kinderen op FB zonder het te overleggen
Maar dit gebeurd neem ik aan maar 1 keer...... Als jij aangeeft het niet te willen ga ik er vanuit dat ze het in de toekomst noet meer doen lijkt me