Familie... En die heb je helaas niet voor het uitzoeken Gelukkig gebeurt het niet zo vaak, maar het blijft een domme actie
Nee, dat doe ik niet. En ik stel het ook helemaal niet op prijs als andere mensen wel foto's plaatsen van mijn dochter. Ik heb al een paar keer mensen (moeders van vriendinnetjes en familie van mijn man) daar op aangesproken en iedereen verwacht een verklaring. Ik vind het eigenlijk niet nodig om een andere uitleg te geven dan: "Ik wil het niet." Laatst nog een discussie met een moeder die het zonde vond om de foto van haar FB te verwijderen, omdat onze kinderen er zo leuk op stonden en ze had al zoveel 'likes'.
Nee doe dat niet, en wil ook niet dat anderen mijn kind op facebook zetten. Is hier een keer voorgekomen dat mijn zoon bij familie op facebook stond, heb toen heeeel erg duidelijk gemaakt dat ik dat niet wil. En tot nu toe gaat dat nog steeds goed.
Pff wat een triest argument. Een ander zijn kind gebruiken om de popie jopie uit te hangen. Hoe diep kun je zinken?
Als mensen de foto gewoon op 'alleen vrienden' hebben staan, heb ik daar geen problemen mee (wat betreft mijn eigen kinderen). Zolang ze er leuk/ gepast op staan. Sommige mensen doen wel heel spastisch, is mijn mening...
100% mee eens. Foto's met vriendjes/vriendinnetjes die ik op Facebook wil plaatsen maak ik wel uit een hoek dat vriendje/vriendinnetje er niet volledig recht op staat. Foto's met kinderen op de achtergrond in de speeltuin plaats ik gewoon, je kan overal wel paranoia over worden... Ik heb wel altijd mijn foto's op "vrienden" staan
Jij vindt het paranoia. Dat is vanuit jouw oogpunt bekeken. Het zou je sieren als je je probeert te verplaatsen in een andermans standpunt zonder zulke uitspraken te doen.
nee, in principe niet. Echter wel van kindjes waarvan ik 100% zeker weet dat de ouders het niet erg vinden. Maar dan nog plaats ik eigenlijk alleen foto's waar ze dan onduidelijk of alleen met de rug opstaan. Maar ik plaats heel weinig foto's van onze dochter dus het komt sporadisch voor dat er anderen bij op staan. Andersom kan ik het ook niet echt waarderen als ze het zonder toestemming doen. Maar gelukkig gaan dat soort dingen hier gewoon in goed overleg.
Nee, dat doe ik niet, en waardeer het ook niet wanneer een ander foto's van mijn kinderen op facebook plaatst. Na de geboorte van de oudste had een nichtje een gefotoshopte foto op haar facebook geplaatst van haar met onze baby.....terwijl ze die nog niet eens had gezien!!! Ook nog met tekst erbij in de trant van: mijn liefste nichtje ......! Hebben haar even heeeeel vriendelijk verzocht die foto per direct van haar facebook te verwijderen!! En dat heeft ze gedaan.
Ligt eraan of ze er herkenbaar opstaan of gewoon met de rug naar de camera. Anders vraag ik het. Ik zet wel eens foto's van de speeltuin of facebook maar check dan wel of andere kindjes niet vol in beeld zijn.
Maar jouw vrienden zijn toch niet (altijd) ook de vrienden van de ouders van zo'n kindje. Voor hun zijn het dus onbekenden. Ik vind het niet nodig dat een stel onbekenden foto's van mijn kind bekijkt. Zeker als het foto's zijn waarbij ik niet vooraf heb kunnen bedenken of ik die foto wel of niet zou willen delen met anderen. Ik zou dus absoluut niet blij zijn als ik hoor dat iemand achter onze rug om foto's van onze kinderen online zet. Heeft niks te maken met 'spastisch'. Alleen mijn man en ik beslissen of er foto's van onze kinderen op internet worden gezet, welke foto's dat dan zijn en voor welk publiek. Dat kun jij overdreven vinden, maar dat geeft je nog niet het recht om dan maar foto's van anderen zomaar op internet te knallen. Het mag duidelijk zijn dat ik dit dit dus zelf niet zou doen zonder duidelijke toestemming van de ouders. Althans: niet privé. Ik beheer wel de site van onze school en daar hebben ouders wel min of meer toestemming voor gegeven, maar niet helemaal zoals het hoort. Sinds een jaar of twee staat het op de inschrijfformulieren. Maar voor kinderen die al langer ingeschreven staan, geldt dat ouders het zelf moeten doorgeven als ze niet willen dat er foto's online gezet worden. Maar ik plaats over het algemeen alleen overzichtsfoto's waarbij niet duidelijk 1 of 2 kinderen het hoofdonderwerp vormen. Dat soort foto's hebben we ook wel, o.a. ook voor de schoolgids e.d. Voor het gebruik van dat soort duidelijke portretfoto's vragen we wel nog apart toestemming van de ouders.
Het zou jou sieren als je dan ook mijn mening respecteert. Lezen is ook een kunst. Iets met een pot en een ketel... Ik zeg niet dat ik t paranoia vínd, ik VIND dat je het jezelf zo moeilijk maakt als je altijd en overal wat achter zoekt. En misschien ben ik hier wel te makkelijk in, dat kan. Ik kom ook bijvoorbeeld uit een dorpje waar praktisch nooit wat gebeurt, waar iedereen elkaar "kent", misschien is dat wel anders. Het lijkt me vreselijk als je je hele leven achterom loopt te kijken..
Nee, niet zonder toestemming. Ik vind het ook heel vervelend als mensen foto's met ons kind zonder mijn toestemming op hun fb zetten.
Van familie of goede vrienden ja. Ik ken niemand anders met kinderen, dus de personen die we kennen vinden het niet erg
Ahum, jemig, hier heb ik nooit bij stil gestaan eigenlijk....... Ik plaats zo'n 1 a 2x/week foto's van mijn kinderen op fb. Ik heb mijn facebook afgesloten voor vreemden, dus als mijn vrienden een foto 'liken' dan gaat hij niet verder de wereld in.