Ik krijg een van de laatste dagen van deze maand (echte datum vermeld ik niet ivm evt meelezers) een geplande keizersnede. Voor het eerst want mijn eerste kindje is wel vaginaal geboren, maar omdat deze bevalling zeer dramatisch was is een keizersnede nu veiliger.. Wie weet er ook al een datum voor een geplande keizersnede, en telt er samen met mij af? Vinden jullie het ook zo spannend?
Hier ook een geplande keizersnede, alleen dan al binnen een paar dagen. Ik begin het nu ook heel spannend te vinden! Ik vind het vooral heel raar dat ik weet wanneer ze gaat komen. En voor mijn gevoel je er ook weinig voor hoeft te doen, maar misschien is de nasleep weer zwaarder we zullen het zien...Jij ook alvast veel succes! Nog ff en onze kindjes zijn er!
Grappig onze dochters zijn ook bijna even oud zie ik nu. Daar ben ik ook heel benieuwd naar hoe zij gaar reageren op der zusje dadelijk. Ze hangt momenteel ook heel erg aan mij, dus heeft ook echt wel door dat het bijna gaat gebeuren..
Ik tel ook af. Binnen nu en 3 weken wordt onze vierde spruit gehaald. Het wordt ook m'n 4de keizersnede en ik heb er zin in!
hey dames ik tel ook mee af binnen nu en 3 weken ( heb ook meelezers) spannend. Het is ons eerste kindje, geplande keizersnee ivm stuitligging. we hebben een draaipoging gedaan vorige week maar niet gelukt. Hij is nu al een eigenwijsje maar wat zijn we nieuwschierig. Waar zien jullie tegen op?? ik tegen de ruggeprik eigenlijk lijkt me niet z'n pretje
Ja ik ook, maar dat wist je al. In de 38e week, dus iets eerder dan jij. Ben stiekem best nerveus, vooral voor de periode erna waarin ik mijn zoontje van 1,5 alleen moet verzorgen maar niet mag tillen. Komt vast goed, ik til hem nu ook al bijna niet meer en hij kan eigenlijk alles zelf.
Ruggeprik heb ik echt niets van gevoeld vorige keer! Zie wel op tegen dat ik bij vorige keizersnede op mn rug lag en moest overgeven!! En de eerste paar dagen erna niet kunnen bewegen van de pijn maar dat ben je al snel weer vergeten
Ik ook geplande keizersnee de komende week al. Dus wij zijn aan het aftellen!! kijk er zo naar uit. Onze eerste kindje. Keizersnee ivm stoma en voorgaande operaties dus mag niet vaginaal bevallen. Keek eerst heel erg op tegen keizersnee maar nu het dichtbij komt eigenlijk niet meer, heb er zo een zin in.
Ik ben een beetje bang dat de verdoving te hoog zit en ik niet lekker kan aderemen en dus in paniek raak! maar mijn man zit naast mij dus komt vast wel goed. Ruggenrpik zelf zie ik niet tegen op, hoor veel goede verhalen. Wij weten het geslacht niet dus ben zooo nieuwgierig
Hier geen keizersnede op komst, de laatste is alweer dik 3 jaar geleden.... Maar weet hoe jullie je voelen en hoe spannend dit ook kan zijn! Heel veel sterkte en zet ;m op!
Ik zie nergens tegen op wbt de keizersnede opzich en het hetstel. Ik vond het alle keren reuze meevallen en daar hoop ik nu weer op. Enige erge vind ik dat ik m'n zoontje niet meteen zal kunnen houden, misschien naar de uitslaapkamer moet enz. Pijn neem ik voor lief, dat is na een gewone bevalling niet anders (alleen de locatie is anders) maar gescheiden zijn van m'n kind vind ik gruwelijk.
Naantje en Dahpne: Spannend zeg komende week al!! Mijn dochter heeft ook echt in de gaten wat er gebeuren gaat en hangt ook erg aan mij, ook heerlijk aan het peuterpuberen af en toe, maar goed hoort erbij, ben wel heel benieuwd hoe ze gaat reageren.. Bika: Oh dat lijkt me ook echt vreselijk, overgeven terwijl je op je rug ligt, daar ben ik ook wel een beetje bang, nu heb ik ook echt een beetje een overgeeffobie, dus dat helpt ook niet mee. Kijk je er nu anders tegenaan nu je weet wat er komen gaat? daphne: Wat jij zegt ben ik ook wel bang voor dat het te hoog zit en ik niet lekker kan ademen, ik probeer er maar op te vertrouwen dat het goedkomt. Zeeuwsmeisje: ik krijg nu bewust mijn keizersnede in een ander ziekenhuis omdat ik ook zo opzag tegen dat scheiden van moeder en kind. Er zijn ziekenhuizen waar ze dat niet meer doen en de baby op de ok mag blijven en op de verkouver ook, dus ik heb me door laten verwijzen naar een ziekenhuis waar dat mogelijk is. Daarnaast lig je in het ziekenhuis waar ik eerst liep als je pech heb met 4 personen op een kamer en in dit ziekenhuis mag je ook na een keizersnede op een kraamsuite verblijven, waar papa evt. ook mag blijven slapen, dat lijkt me wel heel fijn. Dit ook bewust gedaan omdat mijn dochter een heel slechte start had en de eerste 2 weken op de NICU heeft doorgebracht, dat scheiden van moeder en kind was daarom een heel belangrijk punt voor mij..
dat klinkt geweldig!! Is het niet te koud voor jullie kindje op de OK? of hebben ze daar iets op verzonnen? wel super hoor. ik ben maximaal een uur gescheiden van ons kindje en in dat uur moet papa huid op huid contact hebben met de kleine, dat geeft mij wel een fijn gevoel. Als ik naar de uitslaapkamer moet ivm gekke bloeddruk dan komt de kleine naar mij toe en daarna idd 4 dagen verblijf in een kraamsuite waar papa ook verblijft. Vorige week info avond gehad in ons ziekenhuis en de kraamsuite gezien en moet je zeggen dat ik er best zin in heb. Lijkt mij helemaal niets alleen te moeten slapen terwijl het voor papa ook zo bijzonder moet zijn.
Vaak hoe meer kinderen hoe meer naweeën dus ja. Zijslapen na een week voorzichtig weer. Hier ook kraamsuites ed. maar bij de laatste keizersnede zakte m'n bloeddruk teveel en aangezien het druk was op de verkoeverkamer mochten man en baby niet bij mij. Ik vond het een hels uur. Normaal mag je idd bij je kind blijven maar dan moet wel alles ok gaan. Ik voelde me wel goed het was dat die machines het aangaven dat m'n bloeddruk te laag was.
Wat ik ervan begrepen heb, hebben de temp dan aangepast op de ok.. Hier waar ik woon is het dus echt nog niet de gewoonte om moeder en kind zo kort mogelijk te scheiden, komt wel in de toekomst, zeggen ze.. Hoe zit het eigenlijk met vloeien na een keizersnede?
Hier doen ze t ook in het ziekenhuis dat je kindje gelijk bij je blijft als er natuurlijk geen complicaties zijn. Spannend hoor allemaal!!
Vloeien is na een keizersnede niet anders dan na een vaginale bevalling. Je baarmoeder moet nu eenmaal nog alles opruimen... Naweeen vond ik na de geplande keizersnee erg heftig. Bij de oudste een spoedks gehad nadat het bij het persen niet bleek te passen. Vooraf dus gewoon weeen gehad en daarna bijna niet meer. Hoor dat dat wel heel gewoon is, naweeen als je geen gewone weeen hebt gehad.
Hier kraamsuites en vorige keer (zelfde zh) mocht hij gewoon bij mij op de ok blijven en kreeg ik hem vast op de verkoever. Op mijn zij: 3e dag weer geloof ik, maar kon niet makkelijk draaien hoor, dan was het dus wel voor een paar uur. Maar ik slaap echt niet goed op mn rug.
Vloeien is wel anders, je krijgt gelijk een curretage, dus je hebt alleen het bloed dat van de placenta wond afkomt zeg maar