Hier ben ik het ook wel mee eens en begrijp ik wel waar het gevoel van TS vandaan komt. Maar ga lekker geniete van je kindje, als je familie hem echt wil komen bewonderen dan komen ze echt wel hoor. En ik een fotolijstje, opa en oma zijn gewoon harstikke trots joh! Ik zou me daar echt niet aan storen. Ga genieten van je kindje en laat opa en oma trots En vraag tzt aan hun van je de foto's op een stickie of computer kan zetten zodat je straks ook naar kijken
Ik vind dat je zwaar overdrijft, mijn moeder plaatst zelfs wekelijks foto's van het oppassen op haar Facebook en heeft een foto van haar en mijn dochter als profielfoto en daar heb ik absoluut geen probleem mee. Vind het heerlijk om te zien dat ze zo van haar geniet!
Ik vind wel dat je een beetje overdrijft wat betreft het maken van de foto's en het neerzetten van een lijstje.. Maar 1 punt snap ik wel.. Als ik het goed lees laten ze bewust geen foto's zien die ze gemaakt hebben? Dat zou ik wel een beetje vreemd vinden.. Ik hoef ook niet krampachtig alle foto's van mijn kind te zien, maar vind het wel leuk als familie/vrienden leuke foto's maken dat ze die dan even doorsturen zodat wij er ook van kunnen meegenieten.. Ik zou het in ieder geval raar vinden als dit expres niet gedaan wordt..
Heb alleen de openingspost van ts gelezen. Ten eerste gefeliciteerd met de kleine! Ik zou het een belediging vinden als opa en oma juist geen foto's hadden gemaakt en die trots aan iedereen hadden laten zien. Ik hoef de foto's ook niet goed te keuren die hun ophangen. Wrs spelen de hormonen je parten. Geweldig toch zo'n trotse grootouders. Geniet ervan. Je hoort hier genoeg andere verhalen. Ennuh als andere niet meer nieuwsgierig zijn naar je kleine na het zien van een foto.... Dat vind ik vreemd.
Ik snap het probleem niet. Is toch juist leuk dat opa en oma super trots zijn! Wees blij dat ze trots zijn i.p.v. dat ze geen aandacht schenken aan de kleine. Mijn schoonmoeder pronkt ook altijd met foto's van ons meisje (hoor ik via via) en dat geeft mij juist een fijn gevoel. En een foto of in het echt zien verschilt ook nog al. Dus als mensen al een foto hebben gezien van de kleine is het alsnog leuk om hem in het echt te zien.
Ik vind ook dat je aanstelt.. ze zijn gewoon super trots! beter dan dat ze niet naar je kind omkijken en geen foto's maken toch?
Ik smelt juist als ik mijn moeder of schoonmoeder met het fototoestel zie klungelen om onze kleintjes op de foto te zetten...
Mag ik de opa&oma hebben? (ik zoek nog enthousiaste namelijk...mijne hebben mijn dochter nog maar 1 gedurende een half uur gezien....daar wordt ik nou pissig van. ) Ik neem ze graag van je over. Met andere woorden...bekijk het van beide kanten...dan is er naar mijn mening geen probleem
Mijn schoonmoeder heeft wel foto's van haar 2 andere kleinkinderen op de muur, maar niet van de onze. Zegt zelfs dat ze er niets om geeft. Dát is pas pijnlijk. Dus, doe normaal
Wat maakt dat nu uit? Ze zijn trots op jullie en hun kleinkind. Over een jaar heb jij zelf al 2000 foto's gemaakt, geloof me dan hoef je die andere 1000 niet te zien wat je familie ook nog eens heeft gemaakt (nou,...foto's blijven leuk haha)
Ja, ach. Ze krijgt mijn dochter nooit meer te zien. Uiteindelijk zit ze alleen en eenzaam in het donker. Ik kan net zo wreed zijn. Mijn schoonmoeder is een racistische oude heks
Ja, ik vind ook dat je je aanstelt. En ik begrijp ook niet dat je je hier druk om kan maken. Ik snap wel dat je zelf wil pronken met jullie zoon, maar het is ook hun kleinzoon! En daar zijn ze trots op en terecht! Mijn (schoon)familie maakt regelmatig foto's van onze zoon, waarvan we de helft niet zien. Mijn opa heeft een boekje met allemaal foto's van onze zoon, zijn eerste achter klein zoon. En trots dat hij is!! Hij laat iedereen een foto zien van onze zoon. En wij? Wij vinden het fantastisch dat hij zo geniet van onze (zijn achter klein) zoon en dat hij het nog mee kan en mag maken. Dit geldt ook voor mijn oma, maar die geniet meer in 'stilte' en onze zoon geniet van hen. Laat het los en geniet van je kindje!
Ik ben nr zoveel om dit te zeggen, maar meid, waar maak je je druk om? Jullie stellen je echt ontzettend aan. Wees blij met geïnteresseerde grootouders die blijkbaar dol zijn op jullie kleine. Heel veel mensen zouden daar een moord voor doen. En dan staat er ergens een minder mooie foto, so what? Hoe erg kan het zijn, een foto van een baby...? Ik neem aan dat je ze niet geretoucheerd wilt hebben oid... TS, uit de rest van jouw posts in dit topic maak ik op dat je nog niet echt bereid bent om te accepteren dat jullie ongelijk hebben. Maar je stelt je vraag hier niet voor niets. Bijna 100 % van de reacties zegt dat je je echt druk maakt om niets. Ik hoop dat het je lukt om een stapje terug te doen, nog eens goed erover na kunt denken en daarna vooral blij en dankbaar kunt zijn voor wat je hebt: liefdevolle en enthousiaste grootouders. En ja, die doen in hun enthousiasme wel eens iets waar jij je wenkbrouwen over op zult trekken, maar bewaar je irritatie of commentaar voor de belangrijke zaken. Dit is dat echt niet. Ze bedoelen het goed en niemand lijdt eronder.
Ik had gewild dat ik zo'n schoonmoeder had. Onze dochter is vandaag een jaar geworden en ze heeft haar bij 7 maanden voor het laatst gezien. Toen ik van de zomer tegen mijn schoonmoeder zei: ik hou toch van je? Nou ik niet van jou en ook niet van je dochter. Het gaat mij niet om jullie alleen om mijn 2 'jongens'. Sindsdien wil ik haar niet meer zien, ik verbied haar absoluut niet om onze dochter niet te zien maar ze vraagt er eens niet naar bij mijn man. Ben benieuwd of ze vandaag wat laat horen. Ik snap dat je soms beetje gek kan worden van al die foto's, maar hou dan maar in je achterhoofd dat sommige schoonmoeders dus helemaal niet om hun kleinkinderen geven. Dan bof je toch maar met zo'n schoonmoeder