Mijn kind heeft al het hele schooljaar problemen met een kind in de klas. Al heel veel keren met de leerkracht gepraat. Deze twee kinderen hebben een beetje een haat liefde verhouding, al wordt de liefde steeds minder. Er worden hele gemene dingen tegen mijn kind gezegd. Van de week was ze al ziek thuis en kwam de aap uit de mouw dat ze niet meer naar school wilde. Dag erna naar school gegaan maar er zijn wederom nare dingen gezegd helaas ook door 1 van de ouders. Het is denk ik de druppel geweest. Ik heb ouder aangesproken, geen verwijtende dingen, open, volwassen gesprek, maar die kijkt mij niet meer aan. Ze heeft hoofdpijn, misselijk, buikpijn, is heel sip, huilt veel. Ze heeft zoveel stress dat ze koorts heeft. Gisteren weer thuis gebleven. Ze had de hele nacht niet geslapen. Ze was echt een hoopje. Ik heb haar nog nooit zo gezien. Huisarts geweest die stelt vast dat dit allemaal door de stress komt. Wat ik ook dacht. We hebben gisteren met de directeur gepraat. Mijn kind weigert om naar school te gaan ze wilt naar een andere school. Als we wat leuks gaan doen beurt ze helemaal op en verdwijnen de klachten. Ik kan mijn kind echt niet zo naar school brengen. Ze zeggen dat ze er wat aan gaan doen maar ik heb het idee dat dit te laat is. Ik probeer op haar in te praten en haar tips mee te geven wat ze moet doen, al het hele jaar. Maar het helpt weinig. Ik ga zo denk even naar de drogist wat kalmerend halen. Ik maak mij echt zorgen. Iemand tips en ideeën?
Niet meteen tips maar wel even een hart onder de riem. Het moet ontzettend naar zijn je kind zo te zien Hoe oud is je dochter en waarmee wordt ze gepest als ik vragen mag? En hoe oud is/zijn de pester(s)? Sterkte ermee!
Je kind beschermen. Houd haar thuis of ga op zoek naar een andere school. Praat met haar en het allerbelangrijkste laat haar zichzelf veilig voelen. Ik heb op het mbo ook in zo'n omgeving gezeten en dat voelt heel heel erg onveilig. Ik ben nooit meer terug gegaan omdat ik depressief raakte en heb hierdoor ook een angst voor mensen ontwikkeld. Ik ben bang voor confrontaties en dat komt allemaal door een onveilige omgeving op school. Kinderen (en ook tieners) kunnen keihard zijn en daar kunnen echt levens door verpest worden. Ik ben blij om te lezen dat je dit heel erg serieus oppakt, ondanks dat de school dit niet lijkt te doen.
Hoe pakt school dit op met jouw kind? Hebben ze een plan liggen? Ik lees daar niks over en schrik daar eigenlijk wel van... Hoe gaat school zorgen dat het voor jouw kind weer veilig voelt op school? Ik zou zeker niet meteen een andere school zoeken, een situatie als deze oplossen kan ook heeel leerzaam zijn. Maar dan moet school dus wel aan de slag! Als school dit niet oppakt, IB’er, leerkracht, directeur doen niks noemenswaardigs... dan zou ik wel zoeken naar een school waar het fijner is en ze jou ook bij aanvang al kunnen vertellen hoe ze zulke situaties aanpakken.
Zoals je dochter wenst, van school wisselen. Of je moet hoop hebben dat het verbeterd? Maar uit je tekst te halen speelt het al lange tijd en heeft niks de situatie verbeterd. Stress moet wel heel hoog zitten nu ze er ziek van word. Al zal de situatie veranderen is de vraag ook of het gevoel van je dochter veranderd. Vertrouwen terug krijgen duurt lang en dan vaak is het gevoel wat als het weer begint (dit zal voorlopig ook stress geven) Dus ik zou kiezen voor andere school. En kijken of dochter ergens begeleiding nodig heeft? Sterkte!!!
Wat naar voor je dochter... Wat zegt de directeur? Pakt school hierin zijn verantwoordelijkheid of heb je ook geen vertrouwen meer in de directie en leerkrachten? Als dat zo is dan zou ik naar een andere school gaan kijken. Sterkte!
Heel zielig. Dit moet school oplossen, Hebben ze geen pestprotocol? Ik heb zoiets gehad met dl (bij de start op de basisschool), en heb toen geeist dat die klasgenoot uit haar buurt gehouden werd. Dat heeft meteen geholpen. Ze bleven wel bij elkaar in de klas , en ze praten nu zelfs weer af en toe met elkaar, al heeft dat wel een aantal maanden geduurd.
Mijn kind is om een soort gelijke reden deze week thuis geweest.(speelde wel iets meer) Volgende week ga ik naar de directeur. Met de juffrouw viel niet te praten.
Ik zou het nog een gesprek met juf en directeur waard vinden, anders andere school. Echt, had mijn moeder dat vroeger maar gedaan, maar zij was bang dat het een te grote verandering zou zijn.
Hoi, in alle gevallen dat een kind thuis blijft vanwege schoolzieke: 1 pas op dat je kind geen schooltrauma oploopt en noem het woord schooltrauma naar juf en directeur toe. Kan echt een toverwoord zijn. Koorts bij schoolzieke is een signaal dat je echt serieus moet nemen, je kind heeft blijkbaar echt teveel stress door de schoolsituatie. 2 bel de GGD en bel in overleg met hen met de leerplichtambtenaar, onze dochter mag in overleg met de leerplichtambtenaar thuis blijven als het op school niet loopt (is HB, en past daardoor niet in het schoolsysteem helaas, staat op wachtlijst voor Leonardoschool). In gevallen dat de school de situatie niet snel kan verbeteren voor je kind of de school niet passend is voor je kind kun je altijd overleggen met een leerplichtambtenaar...
Ik begrijp dat je al meerdere keren hierover het gesprek met school bent aangegaan wat niet tot verbetering heeft gezorgd. Hier vergelijkbaar aan de hand met als bemoeilijkende factor dat desbetreffende ouders zelf vooral een stokende rol hebben in het gedrag van hun kinderen. Dit is ook bekend bij school, ze kunnen hierin echter weinig. School blijft het de grootste prioriteit vinden, zodra het op school weer wat ‘beter’ lijkt te gaan wordt er echter wederom gestookt vanaf ouders en is het weer raak. Wij hebben nu besloten om voor een andere school te gaan en aanvullend SOVA training/begeleiding om de kans op herhaling te verkleinen. Wij staan dus ook niet negatief tegenover school of leerkrachten omdat hetgeen ze ondernomen hebben de afgelopen jaren wel duidelijk steeds effect heeft gehad, zij konden onze beslissing hierin ook wel begrijpen en denken actief mee hoe de overstap te maken.
Met je kind praten en zeggen dat je haar begrijpt en haar voor haar bent. Met school maandag een afspraak maken en vragen wat zij concreet gaan doen en op welk termijn.. komt hier geen vooruitgang in een andere school zoeken.. al is het maar voor een paar weken voordat de zomervakantie begint.. elke dag is verschrikkelijk! Met je kind kijken voor iets van ondersteuning voor zelfvertrouwen en eigenwaarde weer terug te krijgen! Veel succes! Hoop dat ze zich snel weer veilig voelt en zichzelf kan zijn.
Hier iemand die geen ouders had die rekening ermee hielden en zeiden dat ik er maar mee om moest leren gaan, Neem haar woord serieus en zoek Een nieuwe school. Hoop dat het dan beter word maar sommige pesters leren het jammer genoeg nooit, dus ja dan zelf jammer genoeg maatregelen nemen. Sterkte!
Dit. Want alle kinderen uit de straat zaten op deze school dus dat leek ze beter voor mij. Achteraf is alles makkelijker, maar hadden ze maar...
Aaai ocharme. Klinkt zelfs als paniekaanvallen. Ik had in groep 3 een slechte leerkracht wat echt een pester was. In september begonnen op die school en in December zat ik op een andere school. De vele gesprekken met leerkracht en school maakte niks uit. Beste beslissing ooit om een andere school te kiezen en hierdoor kreeg ik heel veel vertrouwen in m'n ouders. Hoeveel gesprekken heb je al gehad? Zit je dochter samen met die pester(s) in de klas? Weet je de klasindeling van volgend jaar al? Maar als je al gesprekken hebt gehad en er gebeurd niks zou ik echt voor een andere school kijken ook al zijn ze volgend jaar gescheiden. De school doet er dan ook niks mee als er een nieuwe pester in de groep zit.
ik zou mijn kind thuis houden als mijn kind zo verdrietig is zou mijn hart breken e n kan ik haar niet verplichten om naar school te gaan wel zou ik eisen dat school dit harder aanpakt veranderen van school tsja op elke school word gepest dus weet niet of ik dat zou doen eerst het gesprek afwachten verandert er niks dan veranderen denk ik
ze gaan het aanpakken met een gesprek met ib'er. Bedankt voor jullie berichten. Ze heeft vannacht soort paniekaanvallen gehad. Heel sneu. Nu vanochtend gaat het wel goed maar ze zegt ik weet niet of ik naar school ga, misschien wel zegt ze. Dus dat zien we morgen.
Ach de lieverd..... Ik denk dat je al super bezig bent. Laat het maar even aan gemoedstoestand af hangen of ze wel of niuet naar school gaat. De tip over GGD en de leerplichtambtenaar zijn wel goede. Heeft de school een pestprotocol? Laat ze maar heel concreet aangeven wat hun plan van aanpak nu is. Maar ook op lange termijn. Lijkt me heel heftig om je kind zo te zien! Sterkte!