Hoi hoi Mijn vriend heeft vanmiddag een verzwakte gans gered. Deze zat versuft op straat en er stonden mensen bij, maar niemand durfde hem te pakken. Dus mijn vriend heeft hem gepakt en bij ons in de tuin gezet. Water en brood gegeven en de dierenambulance gebeld dit was om 16.00 uur! Hun vroegen of we de gans in een doos in de garage wilde zetten anders mochten ze niet komen. Dus wij dat gedaan samen met water eb brood. Om 18.45 gebeld. Ze waren er nog niet. De man vertelde mij dat het nogal druk was, maar dat hij nogmaals contact op zou nemen met de wagens op de weg. Tis nu 20 uur geweest en nog steeds geen ambulance! De gans zit nog steeds in de garage. Op zich gaat het goed met hem. Hij kan nu goed uitrusten. Hij heeft en beetje bloed bij zn snavel. Tis zo zielig en dan duurt het zo lang voor die ambulance er is!
Hallo zeg! Echt zielig! Het is altijd lang wachten met de dierenambulance. Ze werken als vrijwilliger en er is maar 1 bus geloof ik voor de regio. Ik heb ze ook al meerdere keren gebeld voor een gewond dier. Ik hoop dat ze nu toch ondertussen geweest zijn hoor! Hoe gaat het met de gans?
Dierenambulance is net weg. Pff dat heeft dus 5 uur geduurt! Met de gans gaat alles goed. Hij gaat nu naar een vogelopvang in Zundert en wanneer hij weer sterk genoeg is zal hij weer uitgezet worden. Idd ze werken op basis van vrijwilligheid en er rijd maar 1 wagen in de regio. Ik heb vanavond genoeg gemopperd, maar heb ze maar niet gezegd wat ik ervan vond, want ik heb absoluut respect voor wat ze doen op basis van vrijwilligheid, maar dat het zo lang heeft moeten duren!
Als je met zo'n zielig gewond beestje zit is een kwartier al lang wachten! Maar ik vind 5 uur ook wel heel erg lang hoor!
pff dat duurde lang! Wij hadden met sint maarten hier een klein baby poesje voor de deur die klom dan in de boom en viel er elke keer uit en hj huilde heel hard! En hij kwam ook niet bij ons uit de straat, dus ik bel daar heen en vraag of ze anders misschien weten of er iemand in ons dorp eenkatje kwijt is, zegt hij dat is het domste wat je kan doen om die kat te helpen! &^&*(%*% Nou ik hoor echt wel het verschil in de miauw hoor als het om aandacht gaat of dat er echt wat mis is. Heb hem toch maar buiten gelaten en de volgende dag kwam iemand om te vragen of we ook een klein katje hadden gezien. Dus verhaal verteld. Volgens mij is hij nou niet terecht!
Vrijwilligers van niks bij de dierenambulance hoor! Hier tenminste Hondje van mijn zus was bijna dood geweest als ze niet naar de dierenarts was gegaan. Hondje bleek na 3 dagen dat ze hem had ernstig ziek te zijn (ws parvo) schokte en at niet. Kon hem zo dubbelvouwen. Toen mijn zus om 10 uur 's avonds belde of er iemand kon komen voor het beestje nam een slaperige vrouw op (serieus, ze klonk alsof ze gezopen had... ) en zei dat er op dit tijdstip geen dierenambulance was en dat het geen kwaad kon dat hij niet at en schokte Gelukkig dat de gans nu naar de vogelopvang is! En idd respect voor wat ze doen, voor diegene die wél op tijd komen dan
Heb ook wel een paar meegemaakt dat de dierenambulance nu niet echt graag uitrukt... Keer zielig zwerfkatje gevonden in Brabant bij de A58. Heb een halve dag aan de telefoon gehangen met kattenzorg, dierenambulance, stichting kat in nood, dierenbescherming weet ik het wat. Ik werd constant doorverwezen naar andere instanties, kreeg nummers die niet werkten, antwoordapparaten, moest uitleggen waar dan de A58 wel niet was... :-s Ook een keer een aangereden fazant gevonden, zat suf langs de weg. Was met pasen en ik maar alles proberen, vogelopvang, dierenambulance... Uiteindelijk heb ik het beestje meegenomen onder mijn jas en heb ik de dierenarts hier gebeld, die kwam op zijn vrije dag speciaal naar de praktijk ervoor. Er zijn heel veel mensen die zich volledig inzetten voor dierenwelzijn, dat is echt super! Maar soms... Wel fijn dat die gans nu bij de opvang zit hoor! Zonde zo'n beest!
Idd wel fijn dat de gans nu op gehaald is en weer kan aan sterken. Wat ik wel vind is dat de vrijwilligers van de dieren ambulance te vaak worden afgerekend op 't niet op tijd komen e.d. Mijn ervaring met die mensen is altijd SUPER geweest! Met al onze dieren zijn ze omwijs begaan en rijden ze met spoed zelfs door rood. Toen m'n herdershond interne bloedingen had moest ze van de dierenarts hier naar de dierenarts in 'n plaats hiernaast worden gebracht. Ik vind dat ze uitstekend werk verrichten met de kennis en de middelen die ze hebben. Één organisatie die alleen kan blijven bestaan door giften en NIET dankzij de regering. Dieren zijn blijkbaar niet belangrijk genoeg voor de 'dames en heren' in den haag om organisaties zoals deze te financieren, bah! Hufters vind ik ze. En 'n dieren politie zou ook niet overbodig zijn. In amerika hebben ze dit wel en worden personen die zich bezig houden met 't mishandelen van dieren hard aan gepakt, zouden ze hier ook 's moeten doen! Mja...kga btje ot geloof ik...
zou makkelijk zijn als de dierenbescherming er is voor de wilde dieren of zwerfdieren, en een dierenpolitie voor de dieren die een "huis "of thuisje hebben. Hier ook vrijwel niet zulke goede ervaringen met de dierenbescherming, wij hebben toen een jongetje mee geholpen die had een babyegeltje gevonden en had een halve dag gewacht of mams nog terug kwam, die kwam niet terug, en toen dierenbescherming gebeld over die egeltje en kwamen ze de volgende dag een keer aanzetten. Werden ze ook nog boos dat wij ondertussen die egel al naar een opvang hadden gedaan :S
het duurt altijd zo lang bij de dierenambulance, vind het wel goed van je dat je de zwaan hebt gered! khad een keer een jong eendje gevonden.. helemaal alleen.. dus meegenomen en met een spuit eten gegeven.. hun gebeld.. komen ze.. : o istie zo jong? als we dat wisten dan waren we niet gekomen, die gaat zowiezo dood.. en ze wilden hem weer buiten zetten hebben ze gelukkig toch maar niet gedaan, want met het beestje ging het een week later prima
het duurt voornamelijk zo lang omdat ze geen voorrangsvoertuig mogen zijn. Ze moeten zich dus aan de regels houden. En laat 16:00 uur nou net een filetijd zijn en al helemaal op dinsdag en donderdag. Ze krijgen nou eenmaal geen voorrang en mogen nergens door rood of over de vluchtstrook rijden. Daar al eens aan gedacht?
Ja idd ook aan gedacht, maar dan maak je me nog steeds niet wijs dat ze er 5 uur over moeten doen. Binnen 5 uur sta ik onderaan de eiffeltoren en ook ik moet me aan de snelheid houden, krijg geen voorrang en zal onderweg files hebben!
5 uur? dat wil ik zien ga er vanuit dat je in NL woont. En wie weet werden ze onderweg wel gebeld dat er ergens een beest gewond was en dat die op de route lag en ze die ook gelijk hebben opgepikt? Of misschien waren ze nog ergens anders bezig? misschien moesten ze eerst nog 3 andere beesten ophalen van mensen die nog eerder gebeld hadden? Of denk je dat die mensen de hele dag koffie zitten te drinken en mergpijpjes zitten te vreten en rustig een baantje gaan trekken in het plaatselijke zwembad voor ze denken: ach, er zijn nu 5 uur voorbij, laten we dat beest nu maar ophalen. Als die mensen er geen zin in zouden hebben waren ze allang ermee gekapt, het zijn vrijwilligers dus salaris hebben ze toch amper tot niet. Mensen zien altijd gelijk het negatieve in mensen, gatverdamme zeg. Als er 1 ambulance is in 1 hele ***** regio, denk je dan dat die gans het ENIGE beest is wat ze op moeten halen?
Je moet eerst goed lezen voor je ongezouten je mening geeft en er maar vanuit gaat dat ik (en meerdere met mij) het negatieve alleen zie en niet speculeren dat ik denk dat ze alleen maar koffie zitten te drinken. Zoals ik eerder zei heb ik respect voor deze mensen wat ze doen op basis van vrijwilligheid. Nu was deze gans alleen versufd, maar wat als hij bloedde of weet ik veel wat. Dat hij op korte termijn hulp nodig had, dan denk ik dat ze te laat waren na 5 uur! Dus alles heeft 2 kanten!
als je erbij had gezegd dat ie ernstige verwondingen had was de ambu heus wel eerder gekomen, dan hadden ze misschien dieren die niet direct hulp nodig haddenm NA jou gedaan. Alles heeft 2 kanten.