Groentehap en fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minyaweth, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

    Ik zit met een klein probleempje.
    Vigo mag beginnen met de groentehap, maar ik weet niet goed hoe ik deze nu in moet delen. Vigo zit gemiddeld op 4 flessen op een dag.
    De laatste tijd zit zijn schema er als volgt uit:
    - rond 7 uur fles 200 cc
    - Als hij nog wakker is, of hij wordt weer vroeg wakker naar zijn 1e flesje rond 09.30 fruit. Anders 1,5 na de tweede fles.
    - rond 12 uur tweede flesje 200 cc
    - rond 5 uur 3e flesje 200 cc
    - rond half 10 laatste fles 220 cc.

    Nu zit ik met het volgende: wanneer kan ik hem het beste zijn groentehap geven? In de middag rond 5 uur, is Vigo echt bekaf van zijn dag, en hij ligt er toch echt altijd wel rond 6 uur in zijn bedje.
    Kan ik rond de klok van 5 uur zijn groentehap en zijn flesje verdelen? Dus eerst wat groentehap en daarna nog een half flesje ofzo?

    Liefs Minya.
     
  2. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoe oud is Vigo?

    Ikzelf heb de groentehap in het begin tussen de 2e en de 3e voeding gegeven. Rond een uur of 15:00 uur dus.
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo is 4 maand (en 3 dagen oud)
     
  4. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik geef Fatih groente voor de laatste voeding, die krijgt hij meestal tussen 7 en half 8, dus die groentehap geef ik meestal rond 6 uur. Zo kan je ook de laatste voeding iets later geven als je dat zou willen.
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou, de voeding later geven is echt geen optie. Tussen 5 en 6 is Vigo écht moe, en gaat dan al naar bed voor de rest van de avond. Om 21.30 uur maken we hem wakker voor zijn laatste voeding.

    Maar stel dat ik de groentehap tussen de 2e en de 3e voeding geef: krijgt hij dan niet teveel? Het wil namelijk ook nog wel eens voorkomen dat Vigo 's ochtends langer slaapt dan we van hem gewend zijn en dan krijgt hij 's middags na de 2e fles zijn fruithapje (3/4 tot half potje)
    Of moet ik het schema er dan 'inslaan' ofzo? Gewoon 's ochtends als hij wakker wordt fles (slapen of niet slapen) dan fruithap 's middags weer fles en daarna groentehap? Dat hij daar aan wend ofzo?
     
  6. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Met 4 maanden is het echt alleen bijvoeding, ik zou eerst een paar hapjes groente geven en daarna zijn flesje, zo heb ik het ook gedaan.
     
  7. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik sluit me bij Esthertje aan. Met 4 maanden is groente eigenlijk nog niet echt nodig en is idd puur bijvoeding. Zou hem dus gewoon maar een paar hapjes geven en dan de fles er achteraan. Of gewoon nog even wachten tot Vigo naar 3 flessen kan. Dan hoef je niet zo te proppen wat het schema betreft.
     
  8. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Dat is waar. Met 4 maanden eten ze nog maar een paar hapjes om te laten wennen aan het soort voeding. Nog lang geen volle pot dus en plek vrij voor de fles 2 uur later.
     
  9. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjullie wel voor de reacties meiden!
    Ik til er weer veel te zwaar aan merk ik wel :) Ik geef hem vanmiddag gewoon een paar hapjes en dan de fles erachteraan! Gaat goedkomen!
     
  10. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    mij werd geadviseerd de eerst hapjes tussen 2 flessen door te geven omdat ze nu nog echt de flessen nodig hebben...Ik gaf haar na de fles van 15.00 / 16.00 uur een paar hapjes groente. En fruit geef ik in de cohtend rond half 10. Nu ze 6 maanden is geef ik haar eerst groente en daarna de fles meteen erachteraan voor zover ze ´m nog lust dan.
     
  11. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mja, mij werd alleen gezegt 'begin volgende maand (nu dus) maar met de fruit- en groentehap' maar verdere uitleg over hoe ik dit het beste kon doen werd mij niet gegeven. Met de fruithap zijn we 2 weken geleden begonnen, maar nu hij ook zijn groentehap mag bedacht ik mij ineens 'ja, en nu?' :) Morgen moet ik toch naar het CB dus maar eens even vragen hoe ze dit dan voor hun zien. Doe vanmiddag wel een paar kleine hapjes en dan de fles.
     
  12. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    wij doen Sofie om 17:30 nog een uurtje in bed (ze is dan ook heel moe. Om 18:30 halen we uit bed, geven haar eerst een beetje groente (zoveel ze wil) en dan nog een flesje. iedere avond wil ze weer meer groente en minder melk :) Ze gaat om 17:00 naar bed (tot 7:00)

    De eerste keren gaven we de groente halverwegen de fles omdat ze niet snapte dat de honger ook weg ging van " echt" eten
     
  13. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou die kleine van ons eet dus gewoon een heel potje leeg en 4 flessen op een dag, de ene dag krijgt hij een potje groente en de andere dag een potje fruit en dat gaat uitstekend...
     
  14. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb vandaag toch maar besloten de groentehap voorlopig nog achterwege te laten. Het komt elke keer niet uit (of hij slaapt, of de tijden zitten te kort op elkaar)
    Eigenlijk gaat het zo ook best goed. Ik vind 4 flessen en een beetje fruithap voor zo'n hummel van 4 maanden eigenlijk ook meer dan genoeg. CB stond er raar van te kijken toen ik ze dit vanmiddag zei.
    Tja, zijn ze vast niet gewend :) ;) De groentehap kan ik altijd nog geven mocht blijken dat Vigo meer honger krijgt. Toch?
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Lijkt mij een heel verstandig besluit!
     
  16. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heel goed :thumup:

    Ben bij Fynn pas met 6 maanden begonnen met groenten (en zelfs ook met fruit) en dat ging echt prima. Inmiddels lust hij echt alles wat ik hem geef :D
     

Deel Deze Pagina