Fotoshoot Groupon

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Volgende keer maar gewoon bij een echte fotograaf doen. Dan maar de volle pond hoor, maar dan kan ik er misschien wel naar kijken en denken JA! Daar ben ik tevreden mee.

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Hier helaas twee keer iets gekocht via groupon en twee keer slecht ervaring. Voor mij dus ook nooit meer. Groupon doet ook niets om problemen op te lossen.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Vallen erg tegen meis... kom gezellie een keer bij mij ;)

4. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik zou de naam van de fotograaf/fotostudio via internet gaan verspreiden, en je verhaal natuurlijk.

Als iemand dan nog eens erover denkt hiermee samen te werken en gaat zoeken op google dan haakt die waarschijnlijk wel af.

Dan heeft de fotograaf je nu misschien wel opgelicht, maar is het hierna snel gedaan!

5. nono

nono Niet meer actief

Mijn zus en vader hebben een eigen fotostudio.. Als het kereltje er geen zin in heeft gaan ze de afspraak gewoon verzetten....
    Overigens ook bullsh*t dat je 35 euro moet betalen voor een andere achtergrond. Sommigen slaan door in hun vak en vergeten de passie wat zo belangrijk is.. Jammer!

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Eeeh....sorry....maar ik vind het ronduit slechte foto's.
    Als dat zich al fotograaf mag noemen.
    Balen voor jullie!!

7. Partyrocker

Ja wat vooral jammer was is dat het allemaal nog onpersoonlijk is. In een extreem kleine fotostudio en dan aan de lopende band shootjes van 10 minuten.
    Van passie was dus al niet echt te spreken.
    Jammer, want je ziet dat het toch belangrijk is dat je dat heb in plaats van de drang om zo makkelijker mogelijk, zo veel mogelijk geld te kunnen verdienen. De foto's worden niet bewerkt, niet gecropt en zoals ik al zei waren er maar 2 waar mijn zoontje niet op aan het huilen was.

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

De bovenste foto vind ik leuk maar de rest.... sorry nee.... Vooral die onderste met de fles ziet er zo gekunsteld uit. Dit is duidelijk iemand die geen kaas gegeten heeft van fotografie. Ik zou dit als hobby fotograaf nog beter kunnen. En voor het wijzigen naar een andere achtergrondkleur 35 euro betalen???? Ruikt naar pure oplichting! Want of je nou een rode/witte of zwarte achtergrond hebt dat zou toch niets uit mogen maken..

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik hb nu een keer of 4 iets via groupon gekocht en alleen maar super goede ervaringen. Massages, uit eten, spullen voor m'n iPhone en iPad. Allemaal top geweest. Iets als een tattoo of fotoshoot zou ik dan weer niet via groupon aanschaffen. Echt jammer dat dit het resultaat is geworden.

10. Het is inderdaad wel erg slecht, met een zelfontspanner had je nog mooiere foto's kunnen maken :(

Ik zou de fotograaf er ook gewoon op aanspreken hoor, net als Groupon. Prima overigens als je voor een andere achtergrond moet betalen, maar kies dan een beetje een gangbare kleur uit als de standaard, als fotograaf zijnde..

Wij hebben ook eens een fotoshoot via groupon geboekt die ontzettend tegenviel.. Dat zou om een professionele fotograaf gaan, de foto's werden in een garage van een supermarkt gemaakt ;) Weliswaar met witte achtergrond en dure apparatuur, maar toch..

11. Partyrocker

Ik moet zeggen dat de foto's die ik zelf maak met mijn handcameraatje zelfs nog beter zijn.
    Ook qua kleuren e.d.
    Of ik weet gewoon goed hoe ik mezelf op de foto moet zetten :D.

Ik baal er echt van. Ik baalde er al van. En die vent maar zeggen hoe leuk hij mijn zoontje wel niet vond. Nou ik vond het drie keer niks. Je wilt het liefste dat je kind lacht op de foto of het overduidelijk naar zijn zin heeft.

Shaddix en dan moet je nagaan;
    Dit zijn de beste van de 40 die er geschoten zijn.

12. Pff, wat lullig zeg :(

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

sowieso schandalig dat de bon €180 euro waard zou zijn

voor €180 heb ik een fotoshoot in een professionele foto studio door een professionele fotograaf ( zie mijn ZP album of avatar) waar ik uit elke achtergrond die ik maar wil kan kiezen, en zelfs achtergronden kan wisselen tijdens de shoot, gebruik kan maken van alle props zoals kistjes, haarbandjes, wikkeldoeken etc voor de baby en bijv een autootje voor de oudste, noem maar op..

Zelfs mijn newbornshoot op locatie ( bij mij thuis) was maar zo duur en was ze wel 3 uur bezig hier thuis en had ze een hele bus vol materialen meegenomen hier thuis en een stuk of 15 verschillende achtergronden waar ik uit kon kiezen.

En ik krijg dan 50 foto's in kleur EN zwart/wit of sepia op dvd in hoge resolutie zonder logo zodat ik ze altijd af kan drukken waar en wanneer ik maar wil en bijv zelf een canvas kan maken waar ik wil.

Vind dat in de supermarkten ook altijd pure afzetterij.. zetten ze mensen neer met niet eens een professionele camera of opleiding en schieten maar.. en dan betaal je naderhand voor 5 foto's de hoofdprijs en heb je ze niet eens op cd/dvd.. en als je ze inscant verlies je de resolutie en ziet het er niet meer uit..

Ik snap dan ook niet dat sommige mensen daarin trappen in die V&D/AH/PLUS fotoshoots.. kost klauwen met geld voor 5 lullige afgedrukte foto's ( niet eens op cd) en een canvas schilderijtje, terwijl je voor 180 euro 50 foto's op dvd kan hebben door een professioneel iemand, incl zovaak van achtergrond wisselen als je maar wil, en gebruik maken van alle materialen, en je kan doen met de foto's wat jij maar wil..

En de foto's van TS zijn volgens mij echt geschoten door iemand die het pas 3 maanden voor de hobby doet ofzo, dit is echt geen professioneel iemand.. voor die 4/5 foto's zou ik normaliter nog geen 10tje geven, snap niet dat hun dan zeggen dat die bon €180 waard zou zijn en een andere achtergrond €35!!!! extra kostte.. zou m'n ogen uit m'n kop schamen als ik die ''fotograaf'' was.

14. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Nou, nou, zo kan die wel weer...
    Ten eerste zijn het geen 5 lullig afgedrukte foto's, maar heb je voor een pakket van 130 euro (ik tenminste) 7 20x30 afdrukken, 6 13x18, een drieluik, 9 pasfoto's, 4 5x8 en een aluminium 30x40 henzolijst...
    Daarnaast was de fotografe die ons op de kiek zette wel een echte fotografe die dit erbij doet als freelancejob.
    Dat het niet overal professionele fotografen zijn geloof ik direct, maar je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren!
    Daarnaast zijn mensen vrij om te beslissen of ze de foto's wel of niet nemen, als J. er niet leuk opgestaan had dan had ik ze zeker laten liggen, maar ze waren superleuk dus ja, dan ga je voor gaas, ik heb gelijk weer foto's voor de hele familie... ;)
    Overigens kan je ze wel digitaal krijgen, maar daar betaal je voor, logisch...

15. SeaShell

Ja, IK vind dat afzetterij ja.. ook al zijn ze professioneel, dan vind ik het nog absurd hoge prijzen voor wat je krijgt.

En jij kreeg zoveel foto's voor dat geld, maar in vele supermarkten krijg je serieus 5 afdrukken en 2 kleine lullige canvasjes voor €200. En waarom meer betalen voor digitale foto's? zo ouderwets.. tegenwoordig is ALLES digitaal.. als je foto's in de supermarkt pakt van zo'n shoot en je wil ze op FB zetten, of aan opa en oma geven, of in een digitaal fotoalbum ben je al genoodzaakt ze digitaal te kopen op CD rom tegen een meerprijs, want als je ze inscant zijn ze geen hoge resolutie meer en ziet het er niet uit..

Vind het dus idioot dat je voor 180 euro 50 foto's digitaal kan hebben door een professionele fotograaf met keuze uit 15 achtergronden, alle haarbandjes, jurkjes, rokjes, stoeltjes, autootjes, etc die je maar wil, in kleur EN zwart/wit of sepia op dvd zonder logo, en echt mensenwerk die echt de tijd voor je nemen ipv in de supermarkt in een kratje op een tafeltje 10 minuutjes ff snel fotootjes schieten.. maar vaak is het emotie dat erbij komt kijken.. men maakt foto's van je kindje, en als ze klaar zijn zien de foto's er zo schattig uit en pak je ze in een opwelling, en daar spelen die mensen goed op in..

Als je zegt dat je ze niet hoeft krijg je weken/maanden later vaak een aanbieding dat je de foto's voor 50% korting kan krijgen omdat ze toch al afgedrukt zijn op bijv canvas en hun ze anders weg moeten gooien ;)

Ik hou het dus wel bij de fotograaf in een studio ipv in een supermarkt met winkelende mensen.. veel meer mensenwerk waar ze de tijd voor je nemen, meer keus, en ik wil gewoon alles digitaal zonder meerprijs.. ik hoef de foto's niet afgedrukt te hebben, maar gewoon lekker op de pc, kan ik ze zelf afdrukken waar en wanneer ik maar wil, en aan opa/oma sturen in hoge resolutie en kunnen die ze ook weer af laten drukken

Dit zijn oa 2 foto's van onze shoot a 180 euro voor 50 digitale foto's in kleur en zwart/wit... de achtergrond, de plint, de bedjes, haarbandjes, dekentjes, etc neemt ze allemaal mee en zit bij de prijs in, dat vind ik meer een koopje ;)

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik was ook erg tevreden over mn foto's uit de supermarkt hoor :D
    Deze vrouw was ook professioneel en deed dit er idd als freelance bij.
    Ben later nog een keer terug geweest bij haar in de studio.
    Zoontje staat enorm leuk op de foto en heb ook het hele pakket genomen haha

17. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik was ook tevreden over de foto's in de v&d en supermarkt. vind het inderdaad wel erg duur en als ik jou foto's zo zie daantje vind ik die toch wel veeeel mooier.

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oh wat een lieve foto's, prachtig!! :)
    Zoiets zou ik ook verwachten voor zo'n bedrag ja. 180 euro... alsof het niks is!! En ze maken de foto's nota bene met een digitale camera. Mag toch minimaal verwachten dat ik die op een usb stickje meekrijg. Misschien moet fotograaf-land ook maar eens flink op de schop als ik dit allemaal lees ;) Of ik word zelf fotograaf want tis makkelijk geld verdienen zo ;)

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    De foto's van TS zijn het geld idd echt niet waard!
    Maar hou er rekening mee dat een fotograaf dat geld dat de klant betaald niet allemaal zomaar in zijn zak kan stoppen!

Er wordt wel erg makkelijk over gedacht, maar als ik sommige bedragen lees, dan denk ik echt..... hoe kan je daar als fotograaf je hypotheek van betalen?
    Er zijn er genoeg die er van moeten leven!

Je bent al tijd kwijt met de shoot, het bewerken, klantencontacten, het afdragen van de BTW, investeren in allerlei soorten achtergronden en props, je materiaal, afschrijving ervan....
    Er komt zoveel meer bij kijken dan zomaar even wat foto's maken.

Daarbij, als een fotograaf zijn digitale bestanden verkoopt, verkoopt hij daarmee ook echt alles. Dat is hetgeen waar een fotograaf het vaak van moet hebben. Hij geeft op dat moment alles weg aan de klant, want er zal dan bijna niemand meer iets bestellen als afdrukken/canvas/aluminium.

En natuurlijk mag je kwaliteit verwachten, en dat heb je bij TS zeker niet!

20. SeaShell

Maar je kan beter iets minder als fotograaf vragen en met 15 verschillende achtergronden, bedjes, autootjes, mutsjes, bandjes, stoeltjes, digitaal op dvd, bij de mensen thuis komen ( in de studio bij haar kan ook) , etc zodat je helemaal bomvol geboekt zit 8 uur per dag als fotografe, dan dat je 180 euro vraagt en degene is binnen 10 minuten klaar, bakt er weinig van en vraagt de hoofdprijs.. is geen goede reclame en zal het vast niet zo druk hebben..

TS heeft nu een slechte ervaring gehad en geeft nu slechte mond op mond reclame als iemand vraagt '' hoe was de shoot bij jantje/pietje?'' die fotograaf zal het dus vast niet zo druk hebben. Waar ik altijd heenga praten de mensen op FB, fora's etc altijd vol lof over en zij heeft het dus ook erg druk.. je kan dan beter iets onder de prijs gaan zitten, maar mensenwerk en goed werk leveren ipv het afraffelen, levert veel meer shoots op voor haar.

Het verschil is gewoon te groot.. TS heeft een bon twv 180 euro en krijgt 4 lullige fotootjes en voor 3 extra moest ze zelfs bijbetalen en 35 euro voor een andere achtergrond.. je zou dan dik over de 200 euro komen, terwijl ik en vele anderen voor 180 euro een complete shoot hebben met alle bestanden digitaal en alles wat je maar wil

hier nog 2 voorbeelden..

Alle 4 de foto's heeft ze overigens bij mij thuis ( dus op locatie) gemaakt, wat ook nog eens een hoop extra sjouw werk is wat betreft achtergronden en props meesjouwen ( hele bus vol)

Deel Deze Pagina