Hallo allemaal.. ik heb zoiets raars.... snap het gewoon niet... om een kort verhaal lang te maken...6 weken terug op vakantie in nederland.... niets aan de hand... alles ok... ik ga in bed liggen en a een half uur vreselijke pijn in mijn rug... boven in het midden..nog nooit zo erg meegemaakt...niet te harden..kroop echt over de grond ,m,n middenrif deed heel erg pijn en het leek ook op enorme maagpijn... vooral als ik tussen mijn ribbenboog drukte dan verging ik.... pijnstilling genomen en s,nachts gedoucht....toen vreselijk gespuugd en daarna in slaap gevallen... volgende ochtend was het alsof het nooit is gebeurd.. 3 weken later... alles ok... ik ga in bed liggen krijg ik weer die pijn,,,deze keer voel ik ook duidelijk mijn maag lijkt het..maar vooral hoog in mijn rug... zware pijnstilling genomen ( ik wist gewoon echt ff niet waar ik het zoeken moest ) en in slaap gevallen...de volgende ochtend was het helemaal verdwenen... nu gisternacht toen ik een half uur lag begon het weer.... deze keer ook echt ter hoogte van mijn maag.. erop drukken deed vreselijk pijn...pijnstilling genomen en douchekop op mijn rug gezet...het is nu nog een beetje gevoelig.... ik snap er echt helemaal niks van...en het lastige is dat ik wel naar de dokter kan gaan maar de volgende dag zijn de klachten weg... ik vind het zo raar... kan het zijn dat je van vreselijke maagpijn uitstralingspijn naar je rug kunt krijgen of andersom??? herkent iemand dit???? ik ga zowieso de dokter bellen gr Jose
Klinkt voor mij als een galaanval... Ben benieuwd wat de dokter zegt. Laat je het weten? Surf eens naar uw gezondheid: Galaanval ,info over uw gezondheid
ik zou voor de zekerheid naar de dokter gaan het klinkt als iets ernstigs....echt niet mee door lopen gaan
ja volgens mij duidelijk een aanval van galstenen. Ik heb er ook last van meid. Volgende week moet mijn galblaas eruit. Sterkte!
Het is trouwens niet ernstig, doet gewoon heel veel pijn. Als je het echt niet uithoudt kan je naar de huisartsenpost of eerste hulp gaan dan krijg je een spijt met diclofenac en dat helpt wel een beetje.
duidelijk galaanval zou ik zeggen, mijn galblaas is 3 weken geleden verwijderd. Ideaal! Zou eens een echo laten maken, die aanvallen zijn echt killing! Die wil je niet te vaak hebben.
natuurlijk is het bij iedereen verschillend. Ik sch**t werkelijk in mijn broek van tevoren, maar het is me niet 100, maar 200% meegevallen. Ik ga morgen gewoon weer werken. Ik heb de dag van de operatie klein beetje wondpijn gehad, maar krijg je direct wat voor. Volgende dag naar huis. Na 4 dagen liep ik alweer rechtop en kon weer op mijn zij slapen. En zo gaat het iedere dag wat beter, maar heb dan ook wel mijn rust genomen! Ik omschrijf het zo, toen ik wakker werd uit de narcose voelde ik me 90, en iedere dag ging er 10 jaar vanaf. Ik snap dat je zenuwachtig bent, was ik ook enorm. Maar ik durf met recht te zeggen dat, als je je net zo voelt als, dat niet nodig is. Moet wel zeggen dat het bij mij laporoscopisch is gelukt, met een klassieke operatie heb je langer last van de wond. Ik heb nu 4 kleine sneetjes, hartstikke mooi gedaan! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
oh jemig...... ik schrik me een hoedje...jullie izjn het erg wel erg unaniem over eens dat dit een galaanval is???? jemig... zelfs nog nooit van gehoord... ik ga meteen de dokter bellen. gr Jose
Klinkt inderdaad als een galsteen aanval.Die doen echt gemeen pijn.Bij mij is mijn galblaas eruit gehaald in 2003 en wat een verademing....de pijn aanvallen waren meteen weg.Zou inderdaad naar de huisarts stappen of tijdens een aanval naar de huisartsenpost. Sterkte!!
Dat zijn galstenen meid! Laat er ajb naar kijken en een echo maken, bij mij zeiden ze in mn zw.schap dat het mn baby was! haha... en collega's hebben er achteraf ook erg lang meegelopen! ik heb nog wel wat tips: pas op met vet eten en rennies helpen gek genoeg weleens. niet teveel door elkaar eten. Ik heb mn galblaas laten verwijderen in juni en ben er heel blij mee! Bij mij was hij op een gegeven moment ontstoken en dan heb je die pijn non stop, ik heb het 4 dagen non stop gehad! Nou uh, succes en tis niet echt acuut erg maar wel naar laten kijken en laat je niet afschepen want het is echt heele erge pijn! Ik dacht dat ik doodging!! Hou je ons op de hoogte??
Vanavond weer de hele avond in het ziekenhuis gezeten met een galaanval. Nu mag hij er misschien maandag al uit. Ik ben niet meer zo zenuwachtig, ik wil gewoon van de helse pijnen af!
Jeetje meid...hoop voor je dat ie er maandag uit mag. Dan ben je er lekker vanaf.En tot die tijd zou ik letten op wat je eet.Ik kreeg enorme pijnen na het eten van vettig eten of van citrusvruchten-koffie-thee-sapjes-zuur eten-cola etc..... De aanvallen zijn echt verschrikkelijk. Hebben ze je wel goede pijnstilling meegegeven?
vrijdag heb ik een afspraak bij de dokter... het is nu namelijk weer weg... heb er volgens mij wel een blaasontsteking bij... nou ja...dat kan er dan ook nog wel bij he? ben echt heeeel erg benieuwd wat hij gaat zeggen gr Jose
Hoi! Jeetje, wat rot! Voor die blaasontsteking kan ik je misschien wel wat advies geven. Cranberrysap werkt goed, het schijnt je blaas schoon te spoelen. Ik was bij een heftige blaasontsteking na 1 liter cranberrysap weer oke... dat was dus binnen een uurtje of 2 a 3. Misschien helpt het jou ook. Wbt die galstenen, daar weet ik helemaal niks op, maar ik wil je wel sterkte wensen. Het klinkt helemaal niet fijn!
ja heel irritant dat het steeds opeens weer weg kan zijn. Bij mij was het gisteren op de huisartsenpost er nog wel maar bij de 1e hulp al weer weg. Ze geven me altijd diclofenac en nog iets om de spuiten van de galbuis tegen te gaan. Het lijkt wel of de aanvallen steeds erger worden...
Doordat het ineens weg is denk je ook dat het maar tijdelijk is maar pas ajb op met vet eten want het is zo weer terug! ik had het vooral met chinees eten! brrr en frietjes, koffie was ook gevaarlijk!
Precies, doordat de klachten ineens weg zijn ga je niet gauw naar de dokter. Ik dacht altijd maar dat ik niet zo goed meer tegen vettig eten kon. Heb er een paar maanden mee rondgelopen. Toen naar de huisarts en bloedprikken. Belde hij 's middags terug: hoe ik me op dat moment voelde. Eigenlijk wel goed, maar toen hij vertelde dat mn leverwaardes ernstig verhoogd waren, was ik ineens niet meer zo lekker. Binnen no time was mn galblaas eruit en dat was een verademing. Het klinkt idd echt als galstenen, maar je weet het nooit zeker. Ben benieuwd wat je huisarts doet. Debby, ik hoop dat je snel geholpen wordt. Dan ben je tenminste van die rotpijn af. Alvast veel succes!