oefenen met kruipen wanneer echt ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giraffe 2013, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is sinds twee dagen aan t oefenen met kruipen,
    ze gaat dan op haar knieen zitten en steunt op haar handen, dan wiebelt ze heen en weer met haar kont.
    Vaak gaat ze achteruit maar nog niet heel ver ofzo.

Wanneer deden jullie kindjes dit en hoelang duurde het voordat ze echt gingen kruipen ?

:D

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ook met 6 mnd ofzo maar echt pas met ruim 9 mnd gaan kruipen. Toen kon ze wel al optrekken en stappen langs dingen. Tijgeren was in haar ogen sneller.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn doet dat al een maand of 2-2,5, maar kruipt nog niet, schakelt elke keer nog over op tijgeren :) Kan wel ff duren dus ;)

4. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    oke bedankt ! Ben benieuwd ze komt nu al veder dan gister :)

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kruipen deed ze hier trouwens wel op tapijt en bed. Maar op gladde vloeren had tijgeren echt haar voorkeur. Ze was zelfs gestopt met in de kruiphouding gaan en opeens ging ze kruipen en snel ook !

6. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier idd ook op bed en op het tapijt en af en toe op het laminaat
    Als ze zit na een paar minuten laat ze zich vallen en dan draait ze zich om te proberen om vooruit te komen.

We wachten t af ! ben benieuwd

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    J. kroop met 8 maanden maar ging ook gelijk super hard kruipen haha rustig kruipen was er niet bij..

8. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hahah leuk !! .
    Ben benieuwd , gister probeerde ze t weer en toen viel ze met der gezichtje op.de.grond.

Zitten vind ze op het moment interessanter...ze zit nu ruim 5-10 minuten zelf.
    Wat is nou eigenlijk de precieze volgorde van alles ongeveer? Weet dat rlk kind verschild maargoed.

9. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hier ook, druk bezig met kruipen sinds een week voordat hij 6 maanden werd. Het is de afgelopen dagen dat hij echt vooruit komt. Hij heeft de hand+voet coördinatie ontdekt.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Hier ook zn wiebel vanaf een maand of 5 en toen alleen achteruit hihi.
    Vanaf 7 maanden ging het snel eerst tijgeren 2 weken later kruipen weer 2 weken verder optrekken aan tafel. Nog 2 weken lopen langs tafel bank en muren. Allemaal heel leuk een snelle jelle maar wat een valpartijen :(
    Meneer raakte enorm gefrustreerd (en nog) als dingen niet lukken.
    Los zitten kon hij pas hierna met een maand of 9 dus volgens mij houd hij er een andere volgorde op na.
    Hij loopt/holt sinds hij jarig is geweest.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Met 5,5 mnd ging ze oefenen, met 6 mnd kroop ze als een speer overal naar toe.

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier met 6 maanden druk aan het oefenen en precies met acht maanden ging hij in zijn vooruit. Hier riep iedereen dat hij zo weg zou kruipen maar uiteindelijk heeft het toch nog 2 maanden geduurd.

13. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd volgens mij doen ze t bijna allemaal in een andere volgorde.
    J. Heeft weinig gerold maar kan nu wel ineens zitten, ze probeert nu ook zelf om hoog te komen.

Maar ik vroeg me af als ze eerder gaan zittten gaan ze kontschuiven of hoeft dat niet
    Perse ?

14. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Maar kan ze ook zelf gaan zitten. Zelf zitten is niet helemaal zelf zitten als ze niet zelf gaat zitten. Ik kon ons kindje ook al veel eerder neerzetten en dan bleef hij wel even zitten maar ik vind dat niet echt zelf zitten. Hij kon pas zelf zitten als hij ook echt zelf ging zitten en zo ging spelen.

Hier is alles eigenlijk in de volgorde gegaan zoals het "hoort" te gaan. Eerst rollen, dan oefenen in kruiphouding, dan ging hij zelf zitten om vervolgens de dag erna te gaan kruipen, 2 weken later ging hij staan en lopen langs alles op en met net 1 jaar liep hij los. Praten begint hij nu echt mee.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier vreemde volgorde.
    Eerst tijgeren - rollen (deed ze eerst alleen in dr slaap vanaf 3 mnd) - optrekken tot staan - zelf gaan zitten ( al eerdere pogingen gedaan ) - stappen langs/met alles - kruipen :). Zoiets was het geloof ik. Alles opeens zo snel gegaan dat ik de volgorde niet meer precies weet.

16. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL

Ze komt nog niet helemaal zelf omhoog , ze probeert t wel.
    Maar zo lang zitten vind ik al behoorlijk knap.
    Ze speelt nu graag zittend.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat doet hij helemaal niet. hij tijgert en lijkt te denken: ik kom toch vooruit? Waarom dan kruipen?

18. PreciousKids

PreciousKids Niet meer actief

onze dochter zat ook heel lang op handen en knielen voordat ze op 2de pinksterdag 2010 begon met kruipen.
    zoon tijgerde al een tijdje en zat ook veel op handen en knieën en vandaag (precies 3 jaar na zijn zus) kruipt hij voor het eerst echt een lang stuk.

19. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
  20. Ismene

Ismene Actief lid

17 apr 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kwamen er met mooi weer achter dat onze zoon kan kruipen, toen we op het balkon zaten. In de woonkamer vindt hij het niet nodig, het parket glijdt lekker dus tijgeren gaat kennelijk prima (en snel ook). Maar op een ruwe ondergrond blijkt hij dus prima te kunnen kruipen... Hij is net 1 jaar.

Qua volgorde: hij ging pas een paar weken geleden zelf zitten, en een week later meteen maar staan. Nu zet hij voorzichtige pasjes aan de hand. Tijgeren doet hij al 5 maanden. Ik denk dat niet elk kind dezelfde prioriteiten heeft :p Onze zoon wil altijd ergens héén, dus zitten was niet interessant.

Deel Deze Pagina