Mijn dochter is bijna 14 maanden (volgende week) en heeft sinds een weekje of twee een paar nieuwe, heerlijk irritante, dingen. Zo zeggen wij bv nee dat mag niet want *uitleg* en dan lacht ze naar ons en slaat/knijpt ze. Ze wilt niet slapen en slaapt pas rond 10 uur, wordt dan wel gelukkig om 8 uur wakker. Ze klimt op de bank om daar dan op te gaan lopen, dit mag niet en ik zeg dus "Mama wilt niet dat jij op de bank staat of loopt, dit is gevaarlijk en mama wilt niet dat jij je pijn doet" ze gaat dan braafjes zitten om na een paar seconden met een grijns weer te gaan staan. Zeg ik nogmaals hetzelfde dan lacht ze weer en probeert ze weer te lopen, en dit dan voor een minuut of 2. Dan pak ik haar van de bank om aan te tonen dat het genoeg is. Resultaat: slaan. Zo zijn er veel meer dingen natuurlijk en is ze ook heel wild aan 't worden sinds ze kan "rennen" met als resultaat dat ze valt en nu een schaafwondje heeft en blauwe plekken, ik wil dit wel tegenhouden maar dit lukt niet altijd helaas. Heeft er iemand tips behalve het "het is een fase"?
Sorry dit wil je niet horen maar het is toch een fase haha geen echte tips dus. Hier is hij wat langzamer als je dochter, loopt nog niet maar die 14 maandensprong was echt erg! En ineens op een dag werd hij wakker en was hij weer het lieve vrolijke mannetje wat ineens kon puzzelen en torentjes kon maken. Het enige wat soms hielp was hem helpen met hetgene waar hij boos op was. Hij was heel boos op zijn speelgoed want veel lukte hem niet. Dan hielp ik hem ermee of gaf ik hem iets van speelgoed waar hij al een hele tijd niet mee had gespeeld. Dan ging het weer voor 5 minuten En het huis uitgaan. Ik ging zoveel mogelijk naar speeltuinen en kinderboerderijen. Dan was hij lief, zodra we thuis waren begon het weer
Neeee geen faseeee hahah Pfft, we gaan ook veel naar buiten hoor, naar de dierentuin en laat haar lekker in de speeltuinen rondrennen en ook naar een groep met andere kinderen. Dan is ze poeslief tegen de jongetjes (kusjes geven!) en heel gemeen tegen de meisjes (aan haartjes trekken als ze de kans krijgt) Torentjes maken kan ze al dus vraag me af wat ze strakjes kan Misschien eens lief mama's hand aaien ipv knijpen
Wij zitten in dezelfde fase.. Ik probeer maar veel naar buiten te gaan, want binnen word ik gillend gek!
Tja, bij peuters blijft het toch herhalen-herhalen-herhalen. Ik probeer het vooral charmant te vinden dat ze haar eigen wil heeft, ipv irritant