Dag allemaal, ik woon 10 km van mijn werk vandaan en fiets elke da dus 20 km. Ik ben nu bijna 30 weken. En ik vraag me eigenlijk af, of er vrouwen zijn die ook zo veel fietsen en misschien al verder zijn en hoe hen dat bevalt. Ik merk dat ik vooral op de terugweg de hobbels heel vervelend vind. Dat trekt zo aan je buik. En als ik 's ochtends aankom ben ik wat afgemat, maar goed, mag een zwangere ff op adem komen! hihi! Hoor graag jullie ervaring. Liefs, Joan
Ik heb tot 33,3 weken dagelijks 25 minuten heen en 25 minuten terug gefietst voor werk. Zo lang het gaat, gaat het Kreeg op een gegeven moment wel best last van bandenpijn tijdens fietsen, maar ik ben een bikkel Afgelopen woensdag nog 2 x 20 minuten gefietst. Alleen een fietsbrug wel opgelopen, dat trok ik ff niet Was ook laatste keer zo 'ver' met de fiets, want het was nu toch minder fijn En ik blijf vanaf nu tot de bevalling gewoon kleine stukjes fietsen (5 minuten) voor een boodschapje of zo. Fietsen is ivm mijn bekkenklachten prettiger dan lopen Dus ik zeg: lekker blijven fietsen zo lang het gaat! Is alleen maar goed voor je.
Ik ben 21 wk en fiets niet. Maar voordat ik zwanger was fietse ik ook niet dus aan mij heb je niets Ik wil alleen zeggen: knap hoor dat je (en anderen die hierop reageren) het nog kan en doet. Zolang het oke voelt, gewoon lekker doorgaan. Het blijkt alleen maar goed voor je conditie dus beter voor je als je gaat bevallen. Knap hoor
Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en doe nog steeds alles op de fiets. Heb bekkenklachten en ik vind fietsen echt prettiger dan lopen. Toen ik 20 weken was nog een hele fietstocht met manlief gemaakt van 6,5 uur, ging behalve de hobbels prima! De afgelopen dagen is het prachtig weer en ik merk nu wel dat ik eerder transpireer en moe ben, heuveltje op is geen pret! Ik ga in ieder geval gewoon door zolang het goed voelt
Ik fiets ook nog Zie banner Moet wel zeggen dat het geen enorme stukken zijn hoor. Maar 4 keer per dag heen en weer naar school Wel fiets in nu elke dag extra om juist vanwege de hobbels. In de hoop dat het wat in gang zet! Ik zeg lekker fiets zolang het lekker voelt! Liefs,
Bij mijn vorige zwangerrschap heb ik tot aan mijn verlof met 35/36 weken gewoon naar mijn werk gefietst. En week 36 gewoon nog op de fiets de boodschappen gedaan en naar de stad/kapper/etc. gefietst. Dit is allemaal 20-35 minuten fietsen. Week 37 ben ik bevallen. Dus ik heb nog 1 dag voor mijn bevalling gefietst (30 min heen en 30 min. Terug) Zolang jij het prettig vind, moet je het vooral blijven doen.
Ik fiets ook nog vrij veel, niet elke dag maar wel meerdere keren per week. 20 km op een dag is wel heftig maar zolang je het aan kan lijkt het me alleen maar goed, ze zeggen dat je bevalling beter verloopt als je nog veel in beweging bent gebleven tijdens je zwangerschap.
Gewoon blijven fietsen zolang het gaat... Ik ben ook gewoon blijven sporten en doe dat nu nog steeds...ik vind het heerlijk Ik hoop ook dat ik gewoon kan blijven sporten zolang het kan...ik krijg een stootje energie van die ik nu wel kan gebruiken hahahaha...ben af en toe helemaal kapot als ik uit mijn werk kom Succes meid en super dat er zoveel bikkels nog hier rondrijden op fietsen Liefs
Ik fietste bij mijn 1e zwangerschap tot 36 weken ( verlof) 3/4x in de week 14 kilometer heen naar mijn werk en dus ook terug! Vond net als jij de hibbels niet prettig! Bij de 2e was mijn bloeddruk heel hoog en zat ik vanaf week 17 ziek thuis nu werk ik dichter bij mijn werk en fiets ik 15 minuten per dag naar mijn werk! Maar mwer lukt ook niet vanwege weer een hoge bloeddruk!
Dag bikkel fietsers! Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen. Ik ga inderdaad gewoon lekker door met fietsen tot het niet meer gaat. Ik merk ook dat ik minder snel aankom dan bij mijn eerste, dus das ook mooi meegenomen. En idd, hoe betere conditie hoe betere bevalling! We gaan ervoor. Liefs, Joan
Ik fietste gewoon tot ik moest bevallen . Heb je al een anita buikband geprobeerd ter ondersteuning van je buik tijdens het fietsen?
Hier ook op de fiets naar het werk, maar dat is maar 10 minuutjes. Gaat nu nog prima. Wil het eigenlijk wel tot mn verlof volhouden, want parkeren in de parkeergarage is zo duur en voor gratis moet ik zover lopen, dan ga ik liever fietsen. Vorige zwangerschap niet tot aan mn verlof gedaan, maar dat kwam toen ook door de sneeuw. Daar durfde ik echt niet door heen te fietsen met mn buik.
Hier ook beide keren tot aan de bevalling gefietst. Bij Isabelle kwam ik zelfs net thuis van 't fietsen toen m'n vliezen braken .
Ik heb bij Julia nog tot op het eind gefietst. Mijn VK woonde een eindje verderop (ik denk zo'n 10 km) en daar fietste ik altijd heen, tot 37 weken ofzo. Ook boodschappen doen enzo nog gewoon gedaan op de fiets. Ik moet zeggen, een half uur heen en weerom elke dag, dat zou ik ook wat veel vinden, maar zolang het lukt zou ik het blijven doen. Het is heel prettig om fit te blijven tot je bevalling!
@Linda allebei nog aan de borst! lees ik in je handtekening. Dat is ook RESPECT! Ik heb Luca een jaar bv gegeven en was toen ineens zo moe... goh hoe kwam dat, zwanger van nr 2. Maar ik ben toen wel gestopt. Maar heeft je lichaam dan vanzelf genoeg voor een baby en een peuter? Hoe vaak voed je nu nog per dag aan je oudste dan?
Een jaar is ook al super toch! En je had een goede reden om te stoppen . Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook geprobeerd heb, toen ik weer zwanger was, omdat ik tussendoor een miskraam heb gehad en ik toch een beetje bang was dat dat deels door de bv kwam. Maar Milan weigerde te stoppen . Hij drinkt de laatste paar maanden alleen nog maar 's ochtends, dan komt 'ie even bij ons in bed liggen, dat is echt zijn mama-momentje. Tot ongeveer 3 maanden geleden dronk 'ie ook nog 's avonds en heel soms 's middags. De productie past zich eigenlijk gewoon aan aan de vraag, dus omdat er veel gevraagd werd, door de kindjes samen, werd er ook veel aangemaakt . En het hoefde na de geboorte van Isabelle natuurlijk niet meer op gang te komen, dat was wel fijn! Jij gaat denk ik ook weer (gewoon, zou ik haast zeggen ) borstvoeding geven?
Lekker blijven fietsen zolang jij er nog puf voor hebt!! Helaas heb ik een hele flinke spatader op een vervelende plek en is dat met fietsen niet echt heel erg fijn! Bovendien is mijn conditie wel echt slecht geworden merk ik hahaha
Hier bijna 33 weken en heb vandaag met mijn dikke buik nog gefietst. Zoontje voorop, boodschappentas volgeladen. Ik merkte dat ik het wel zwaar vond en pak nu toch wel wat liever de auto!
Ik ben ook beide zwangerschappen tot het eind blijven fietsen, mijn record is 41+6 op de fiets, ha ha. Maar dat was niet tien kilometer hoor, maximaal vier denk ik. Lekker dat het nog lukt, ik vindt tien kilometer best ver. Maar lopen vond ik altijd nog zwaarder fietsen.
Mijn zus heeft tot de dag voor haar bevalling (ze beviel met 41.2 weken) gefietst. Hobbels vermeed ze, maar het fietsen zelf ging op zich wel goed. Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en hoop ook gewoon tot het eind van mijn zwangerschap te kunnen fietsen.