Heb ineens het idee om tzaziki te maken maar we hebben geen griekse yoghurt in huis, alleen zo'n bakje 'milde roeryoghurt'. Is een soort biogarde denk ik. Zou het daar ook mee kunnen?
lijkt me wel hoor heb het ook weleens gemaakt en dat was niet met griekse joghurt, lekker trouwens hoeveel zout enzo moet er nou in want toen ik hem maakte bleef ik strooien maar vond hem nog wel wat flauw.
Ow, vriend zegt net dat hij nog boodschappen gaat halen Toch maar griekse yoghurt dan. Verder komkommer, knoflook, zout en peper toch? Of moet er nog iets anders door?
Ingredienten 500 gr griekse of turkse yoghurt 6 teentjes knoflook 1 komkommer 1,5 eetlepel olijfolie 1,5 eetlepel azijn 1 koffielepel zout 2 draaien peper Bereiding Was en schil de komkommer. Rasp de komkommer fijn en laat goed uitlekken en bestrooi het met zout en de peper. Voeg de uitgeperste knoflook, de azijn een de yoghurt toe en roer het door elkaar. Als laatste voegt u de olijfolie erbij en roer alles goed onder elkaar tot het één geheel is.