Voedingsschema?

Discussie in 'De lounge' gestart door joan1984, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Goedemiddag allemaal,

Ik ben een beetje aan het zoeken wat nou een goed voedingspatroon is om nu mee af te vallen en om ook aan te gaan houden als ik op gewicht ben. Nu heb ik voor mezelf een schemaatje gemaakt. Ik ben alleen een beetje zoekend naar vullende voedingsproducten waar je wat langer op door kan. Volgens mij is het ook goed om af en toe een ei te eten of een handje noten maar hoe vaak is dat dan en wat voor noten? Wat zijn nog meer aanraders om te doen? Kortom wat zijn jullie tips en adviezen aan de hand van dit lijstje? Ik heb ook nog wat openstaan voor tussendoortjes. Wat zijn nu echt gezonde en verantwoorde tussendoortjes? Ik zat namelijk te denken aan bvb een plak volkoren ontbijtkoek ofzo? Iemand hier nog suggesties voor? Ik sport hiernaast twee keer in de week in de sportschool. Moet ik daarna dan nog wat extra's eten en wat is daar handig voor? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Hieronder wat ik heb opgesteld.
    [FONT=&quot]
    [/FONT]

[FONT=&quot]
    [/FONT]

[FONT=&quot]Voor vrouwen:[/FONT] aantal kilocalorieën per dag = 655 + (9,6 x je gewicht in kilogram) + (1,8 x je lengte in centimeter) - (4.7 x leeftijd in jaren)

Ik ben 1.81 en wil naar de 73 kilo.

Aantal cal voor mij: 1540, 6

Dagmenu

Ochtend
    200 gram biogarde yoghurt 96.

6 eetlepels all-bran cornflakes van kellog’s 111

Totaal: 207

Middag
    3 volkoren boterhammen (speltbrood?) 306

1x zoet beleg en 2x mager beleg 150

Totaal: 456

Of

Gemengde sla

sla 22

kipfilet 110
    kaas 30 gram 120
    pijnboompitten 30 gram 65
    ei 90
    komkommer en tomaat 26

Totaal: 433

Avond
    200 gram groente 100

100 gram mager vleeswaren waarvan twee keer in de week vis (1 x mager en 1x vet). 150
    250 gram aardappelen, 150 gram zilvervliesrijst of volkorenpasta. 200

200 gram magere kwark 100

2 stuks fruit 120

Totaal: 670

Over voor tussendoortjes: 207, 6

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou iets meer bij het ontbijt eten, en iets minder bij het avondeten. Dan begin je de dag gevulder en heb je minder honger.
    Bijvoorbeeld fruit erbij..

En dan het andere stuk fruit om 10 uur.

Denk je ook aan de drankjes? Thee, koffie zonder suiker, water? Bij mij zat er nogal wat calorieën verstopt in mijn koffie met suiker en de kinderlimo..

Ik zette mijn lijstje dagelijks in de app van het voedingscentrum. Dan krijg je ook gelijk een goed overzicht van de verschillende voedingsstoffen. Dan kun je ook nootjes, ei etc inpassen waar nodig.

Misschien kun je voor het sporten een appeltje eten, en genoeg drinken. Maar als je meer gaat eten, mis je weer het doel van het sporten ;)

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Ik mis idd de "drankjes" als je alleen water koffie thee en light frisdrank neemt maakt het niet uit. maar melk bij je boterhammen ofzo telt ook snel aan. en een glaasje vruchtensap savonds ook.

verder ziet het er netjes uit. ik eet sochtends kwark ipv yoghurt, als tip van de dietist, hier zitten meer eiwitten in en dan heb je langer een vol gevoel.
    Bij je boterhammen kun je bijvoorbeeld ook 2 boterhammen met mager vleeswaren beleg nemen en wat rauwkostsalade. Mijn dietiste adviseerde geen kaas en zoetigheid te nemen omdat je al snel een grote plak kaas neemt en ook bij zoetigheid vaak dit lekker dik belegd, waardoor je weer extra kcal binnen krijgt.

De tip van het voedingscentrum is ook goed, kun je prima bijhouden wat je nu daadwerkelijk binnen krijgt en waar je "probleem" puntjes zitten.

Volgens mij ben je goed op weg! zet m op!

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    K zie geen vetten in je menu terug komen! Je mag ook best wel eens wat vetter vlees eten of een gebakken ei eten! Je hoeft natuurlijk niet meteen kilo speklappen te eten maar 1- 1,5 speklapje kan heus geen kwaad!
    Ik zou persoonlijk geen ontbijtkoek nemen, zitten veel suikers in!
    250 gram aardappelen vind ik ook behoorlijk veel eigenlijk..
    Je kunt tijdens de lunch ook bijv een boerenomelet maken! Gooi het vol groenten, eet er een spelt boterham bij en gegarandeerd dat je heel de middag daarop kan branden! Je zou een stuk fruit van de avond naar een tussendoortje kunnen schuiven.
    Een gekookt eitje is ook een prima tussendoortje, net als noten (bijv walnoten, paranoten, pecannoten, hazelnoten, amandelen, wel ongezouten)

Ik at meestal na het sporten een klein tussendoortje, maar dat was omdat ik het daarvoor niet prettig vond.

Belangrijk is denk ik dat je vooral variatie erin houdt. Je kunt ook bijv door je biogarde fruit/noten en zaden gooien. Lijkt me ook beter dan die all bran.. Ik heb een lekker recept voor notenmuesli... Als je dat wil pb maar ;) en ik weet niet of je in de ochtend sport? Dan kun je ook ontbijten met havermout met vers fruit. Zitten veel kh in en die verbrand je dan meteen lekker!

5. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    bedankt voor de reacties al. Ik heb idd de richtlijnen van het voedingscentrum aangehouden van 2 stuks fruit, zoveel boterhammen en aardappelen, vlees ed. Had alleen van de 150 gram aardappelen 250 gemaakt omdat dan weer hetzelfde aantal cal is als 150 gram rijst of pasta. Maar dat kan ik dan dus beter niet doen. (vind aardappelen sowieso niet zo lekker hoor, dus geen probleem). Wil alleen wel voldoende eten om niet in de valkuil te trappen dat je een honger gevoel krijgt.

Zal idd in de ochtend nog wat toevoegen als noten en fruit en zaden in mijn yoghurt ipc zoveel flakes.

Een boerenomelet met groente ed klinkt heerlijk. Dat ga ik zeker doen. Ik vind groente echt lekker. Die notenmeusli ga ik je over pb'en. Lijkt me ook erg lekker.

Wat betreft dik beleg, daar hou ik helemaal niet van. Bah, ben volgens mijn man dan ook een saaie eter. Hi. Ik hou ook niet zo van vlees, ik vind kipfilet lekker en gehakt, varkenshaas dat soort dingen. Speklapje is aan mij niet besteed. Wat dat betreft is het wel makkelijk. Qua zoet beleg vind ik eigenlijk ook alleen appelstroop lekker en dat is weer goed voor ijzer toch?

Ik drink vooral light dranken. In mijn thee drink ik geen suiker. Wat dat betreft zullen daar de cal niet in zitten. Ik ben wel een zoetekauw en dan eigenlijk vooral chocolade, dat is de boosdoener bij mij. Verder vindt ik chips ed niet lekker.

Door mijn zwangerschappen, en wat ik toen in mijn mond stopte. Had ineens waanzinnige trek in vette happen. 30 kilo meer. nu al tien eraf dus nog 20 te gaan.

Erg fijn dat jullie zo goed meedenken. Bedankt voor de tips.

6. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik doe het benfit programma en krijg iedere week een voedingsschema
    ik zou wat meer nemen bij het ontbijt. 200 gr aardappels ipv 250 gram en 120 gr volkoren pasta en rijst. als je kaas neemt dan 20 of 30+. zoet beleg mag maar dan vruchtenhagel, pure hagelslag, light jam, appelstroop, pindakaas en pure chocopasta.
    goede tussendoortjes zijn rijstwafels (met smaakje), volkoren ontbijtkoek, volkoren biscuit, bouillon, kwark, optimelvla, meuslireep, fruit, ongezouten noten 30 gram, zoute stokjes 30 gram, japanse mix 30 gram, 25 gram pure chocolade. dit zijn een beetje de dingen die in mijn lijst staan. en eet gevarieerd, bij mij is geen dag hetzelfde. succes

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik zou gewoon contact opnemen met een dietiste of voedingsconsulente als ik jou was.
    Wij kunnen hier allemaal wel iets roepen.

Cornflakes/muesli/cruesli zijn allemaal een no-go ;)

Ontbijt wat ik heb "gekregen" van voedingsconsulente:

3 scheppen franse magere kwark
    Honing erdoorheen om het zoet te maken
    6 pecannoten
    6 amandelen
    Halve appel
    (Cranberry's en 3 el lijnzaad)

Wat tussen haakjes staat laat ik zelf achterwege, maar ik "mag" dus absoluut geen cornflakes enzo eten

Je zit wel goed wat betreft t brood, volkoren of spelt idd.

Maar goed, t het leerzaam hoor met een consulente, je hebt er echt wat aan!

Deel Deze Pagina