Ik weet het echt niet meer :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Saja87, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Een tijdje terug heb ik een topic geopend over het slaap probleem van mijn zoontje.

Inmiddels is hij 11 mnd ( en het begon met 7 mnd ) Maar het probleem is er nog.

Ik heb nu echt al ALLES geprobeerd orthopedagoog thuis gehad zelfs die kon me niet helpen. Bij de osteopaat geweest en ook die kon ons niet helpen.

Wakker houden in de ochtend.
    Zn bedje anders gezet
    Ander ritme geprobeerd.
    Bij hem zitten
    Hem laten liggen ( advies van orthopedagoog ) Maar helpt niet en ik wil dat ook niet.
    Hem in slaap wiegen
    Muziekje aan
    Muziekje uit
    Gordijn open
    Gordijn dicht

Leg hem op bed zodra hij moe word.
    Geprobeerd hem op vaste tijden naar bed te doen.
    en zo kan ik nog wel een heel boek schrijven.

Hij is helemaal onderzocht door een kinderarts en mankeert helemaal niets.

Het begon met het ochtend slaapje.. dit 2 mnd gehad.. Toen ging het 2 weken goed.. ( en nee heb niets anders gedaan ) Toen verschoof het naar zijn middag slaapje en nu is het dus zijn avond slaap.. Hij valt pas om 10 uur bij mij van ellende schreeuwend in slaap.

En even voor de duidelijkheid hij huilt niet nee hij schreeuwt!!!!

Echt ik weet t niet meer en iedereen maar zeggen het is een fase het hoort erbij ik word er moe van snap dat t goed bedoeld is maar ik kan er niks mee:(

En word zo verdrietig als ik hem bij me heb en hij blijft zo schreeuwen ik krijg hem niet rustig en mijn man ook niet ik vind het verschrikkelijk echt:(:(

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Niet rustig krijgen is een slecht teken.... Dat klinkt als meer dan een fase. Laten krijsen zou ik ook nooit doen, dat is echt niet goed voor een veilige hechting.

Is er een plek in huis waar je hem wel rustig krijgt?

Hoe sta je tegenover slapen bij jullie in bed?
    Of zijn bedje in jullie slaapkamer?

Ik geloof er zelf niet echt in denk ik... maar misschien hangt er een soort negatieve sfeer op z'n kamertje?

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Heb je al uitgesloten dat hij ergens last van heeft? Tanden, oren, keel, buikje/voeding/bijvoeding! waar hij gevoelig op reageert? Eerst uitsluiten dat er niets met hem aan de hand is, dan pas kijken of het komt doordat jij niet goed handelt. Tot die tijd, hou hem (zo lang jij het trekt, geef anders ook eens over aan een ander) gewoon lekker bij je. Als je het zou willen kan je kijken naar een goede drager zoals een bondolino (heb ik zelf en ik draag mijn dochter van 15 maanden daar nog steeds mee).

Dat hij misschien niet zo veel slaap nodig heeft of andere ideeën/behoeftes heeft dan de boekjes zeggen, dat kan. Maar dat hij zo vreselijk schreeuwt geeft aan dat hij ergens mee zit. Soms kan je nooit achterhalen wat dat is en gaat het ooit over. Ik zou hem toch gewoon zoveel mogelijk veiligheid en troost bieden. Verwennen kan je hem daar echt niet mee! Wees daar niet bang voor en volg je moederhart.

Sterkte, niets rottiger dan een kind wat zo huilt...

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Bij ons in bed slaapt hij ook niet. En een eigen bedje in de slaapkamer werkt ook niet.

Verder is er geen enkele plek in huis waar hij rustig word.

Ja uit eindelijk van vermoeidheid..

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Alles uitgesloten hij is van onder tot boven onderzocht door zowel de HA arts op t CB kinderarts in het ZH en de osteopaat.

Dragen wil hij niet meer en al had hij dat gewild had ik het niet meer gekund ivm zijn gewicht en mijn rug.

We wiegen hem nu maar elke avond op schoot in slaap ( gaat wel 2 uur van gekrijs aan voor af ) Maar goed ik heb hem bij me.

6. Kwekijzer

Ik geloof echt dat het retezwaar is... Wat zegt je eigen gevoel, wat denk je?

Soms is er niet een medische reden te vinden. Welk voedingsschema hou je aan? In de potjes bv zitten al best heel veel dingen vrij vroeg die wel reactie uit kunnen lokken. Ik heb zelf het voedingsschema van Stefan Kleintjes aangehouden, dat is heel voorzichtig. Je zou zoiets nog kunnen proberen...niet geschoten zeker mis...

7. babyproject

:(

Is het alleen bij het naar bed brengen dat hij zo schreeuwt? Of doet hij dit ook op andere momenten?

Is het een idee om toch een second opinion te vragen? En dan een video meenemen van zijn geschreeuw?

Wat balen dat hij nog zo jong is en niet kan aangeven wat er is...

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Kan hij niet mss last hebben van vervelende dromen?
    Ik meen ergens gelezen te hebben dat kindjes rond een leeftijd van 7-8 maanden gaan dromen en daar soms best behoorlijk last van kunnen hebben!

Mijn nichtje heeft dit ook een tijdje heel erg gehad en soms leek het alsof ze echt "bang" was om te gaan slapen...:(

Goede nieuws: het is idd uiteindelijk ook vanzelf weer over gegaan maar daar koop je nu natuurlijk he-le-maal niets voor..........;)

9. babyproject

Mijn ervaring is dat ontroostbaar krijsen toch gelinkt is aan pijn... Ik neem aan dat je al eens een zetpil hebt gegeven, voor het geval dat?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat verschrikkelijk! Ik snap en ken je frustratie! Mijn dochter heeft ook een periode gehad ( Ja, tussen de 6 en de 15 maanden ofzo ) dat ze krijsend en gillend in mn armen lag en uiteindelijk bekaf haar speentje pakte en in slaap zakte... Ik heb haar ook zoveel in mn armen loeistijf vast gehouden om haar aan dr rust over te doen geven.. Zo zielig! Ik heb helaas geen tips voor je... Bij ons sliep ze in de cosleeper, naast mijn bed, ik wiegde ze op bed in slaap - uiteindelijk dus vaak gillend - en legde ze slapend naast me neer, waarna ik ook zelf omviel. Hier is 't beter gegaan rond de 15 maanden toen ze kon lopen, maar daarna bleef ze ook maar draaien en nu hebben we net 3 weken ofzo een beetje een fatsoenlijk ritme te pakken...

Sterkte!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ kwekijzer.

Ik ben langzaam begonnen met zelf koken.
    Nu eet hij inmiddels gewoon met de pot mee ( uiteraard zoutloos ) Maar het is niet het eten anders had hij hier al veel eerder last van moeten hebben en het is ook niet specifiek iets wat hij eet het is echt elke avond..

@ babyproject

Soms in de box ook maar dit is incidenteel.
    Video van zijn geschreeuw heeft iedereen al onder zijn neus gehad aangezien ze me eerst wegstuurde onder het mom het is een fase.. Nou na 2 mnd was ik dat dus spuug zat!

Wat mijn idee is? Ik weet het niet meer ik denk niet dat hij pijn heeft ( dan huilt hij echt ipv schreeuwen ) Dus dat sluit ik echt uit.

Er is maar 1 ding waar ik aan twijfel en dat is verlatingsangst maar dan zou je denken dat hij het met elk slaapje heeft...

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En idd zetpil ook al gebruikt.. Maar daar ging het schreeuwen niet mee weg..

13. Kwekijzer

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hij krijgt het wel ja maar niet vaak

Denk dat hij dat nu 2 of 3x op heeft. En dat ging heel goed.

En hij is al bijna 1 he :p Dus in feite zou hij dat mogen hebben ( even uit gaan van wat het ZH en het CB voorschrijft )

15. babyproject

Maar dan zou hij toch stil moeten worden als jij hem blijft vasthouden?

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ook dat ja..

En hij word wel stil maar zodra je hem dan gaat wiegen oid dan gaat ie schreeuwen.
    Lijkt wel of ie bang is om te gaan slapen maar dan zou hij dat bij elk slaapje moeten hebben en als hij eenmaal slaapt is er niks aan de hand.
    Als hij wakker word ook niet. En bij zijn ochtend en/of middag slaapje ook niet.

17. babyproject

Toch vind ik een allergie niet heel gek hoor. Vaak bouw je een allergie op. En het kunnen de gekste dingen zijn. Mijn man kan bijv. niet tegen de combinatie gekookte aardappel en wortel. Los van elkaar is het geen probleem.

Een bezoekje brengen aan een allergoloog? Al is het alleen om het echt uit te sluiten.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hij is getest op allergieën in het ZH.

Dit omdat hij wat schrale plekjes had waarvan ze dachten dat dat een allergische reactie kon zijn.
    Hij is op voeding dieren huisstofmijt en nog wat dingen getest maar daar kwam niets uit.

19. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hij lijkt dan idd wel echt op alles onderzocht te zijn...heel lastig dus!

En ook moeilijk om dan te bepalen waar hij precies bang voor is als hij gaat slapen 's nachts..(als dat het probleem is).
    Misschien omdat het dan zo stil is en hij jullie ook niet hoort rommelen....? Wellicht geeft hem dat wel een onveilig gevoel...?

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat zou kunnen.

Maar zal hij dan echt al door hebben om 7 uur dat het om 12 uur stil kan worden??:):)

Deel Deze Pagina