Nekje trainen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DragonBaby, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Hallo dames!
    Ik heb een paar vraagjes m.b.t. het nekje trainen.
    Mijn zoontje is nu bijna twee weekjes oud en als ik hem tegen me aan hou, dan tilt hij nu al zijn hoofdje op.
    Is het normaal dat hij nu al zo bezig is met z'n nekje trainen?
    En moet ik hem daarin gewoon z'n gang laten gaan of moet ik hem dan veel meer ondersteunen zodat hij het niet teveel zelf doet?
    Want als ik hem zelf laat, dan houd hij toch al enkele seconde z'n hoofdje zelf omhoog en hij doet het ook best wel vaak, dus ik weet niet in hoeverre dat echt kwaad kan.
    En dan nog even m'n laatste vraagje; vanaf hoeveel weken kan je het beste 'helpen' met z'n nekje trainen? Dus van die oefeningen als op z'n buik leggen etc.
    Alvast bedankt! :)

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je kunt hem nu al regelmatig op zn buik leggen.. Ik liet dl ook haar gang gaan met haar nek maar ondersteunde wel lichtjes met mn hand zodat ze niet omklapte.. Juist dat klappen is slecht voor de nek.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hoeft niets tegen te houden: alles wat ze zelf doen, is prima :)
    Kijk wel goed uit dat je toch in de buurt bent om te ondersteunen, dat ie niet ineens toch een lekkere knik maakt met z'n koppie.
    Op de buik leggen mag ook gewoon nu al. Je merkt wel aan 'm als ie dat zat is en dan pak je hem gewoon weer op :)

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Lekker zn gang laten gaan, hij doet het zelf. Mannetje hier deed dat ook al heel snel en kan nu zn hoofd al goed optillen.
    Als je zelf een beetje achterover gaat zitten in de bank kan zn hoofd ook niet naar achter vallen, wel een beetje uitkijken voor je eigen gezicht, heb zelf al een paar keer een kopstoot gehad ;)

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Zolang ze het zelf doen kan het inderdaad geen kwaad. De kraamhulp adviseerde hier om hem na elke schone luier ook even 5 minuten op zijn buik te leggen.

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit.

Mijn dochter tilde haar hoofdje al op vanaf dag 1. Ze is mijn eerste, dus ik wist niet beter, maar heb later op kraamvisite bij vrienden gevoeld hoe het voelt als een baby dat niet doet. Toen stond ik wel even te kijken.

Ondanks dat ze dus zelf haar hoofdje op tilde, hebben wij wel altijd als we haar vasthielden onze hand achter / onder haar hoofdje gehouden, want soms hield ze er ineens mee op (misschien omdat het haar even te zwaar werd) en dan viel dat hoofdje zo naar achteren, tegen onze hand aan.

7. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Bedankt! Dan laat ik hem gewoon lekker z'n gang gaan! :D
    En zal zeker goed blijven opletten voor beide.

Maar hoe leg ik hem op de juiste manier op z'n buik? Moet hij dan echt met z'n hoofd naar beneden kijken dat zijn gezicht echt verdwijnt in het matras als hij niets doet.. Of moet hij op de zijkant van z'n hoofd liggen? Want ik geloof dat er dan niet veel gebeurd.. Maar anders ben ik ook weer bang dat hij geen adem krijgt ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je legt z'n gezicht opzij, dus niet z'n neusje in het matras of kussen leggen. Het is de bedoeling dat ie z'n koppie op gaat tillen op een gegeven moment, maar vanuit welke positie hij omhoog gaat kijken, maakt niet uit. Dat hoeft hij nu nog niet te kunnen, maar mag al wel. Dat optillen is om de nekspieren te ontwikkelen, wat weer nodig is om straks ook te kunnen gaan leren zitten, kruipen, staan enz enz :)

Deel Deze Pagina