Kindje op je eigen slaapkamer ipv babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tavsan, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Sorry als dit topic al bestaat!

Ik heb een klein huis, we hebben van twee hele kleine slaapkamers één wat grotere gemaakt.
    En verder is er dus geen slaapkamer.
    In principe geen probleem omdat we hier geen jaren meer willen wonen.

Maar voor nu, de aanstaande baby komt bij ons op de slaapkamer.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft eventueel goeie tips?
    Zodat je toch zelf nog iets van privacy hebt.

Alvast bedankt!

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben een groot huis, met voor mijn dochter, én toekomstige zoon een eigen kamer... Maar toch komt de baby eerst lekker bij ons op de kamer.. Hardstikke fijn om hem/haar na al die maanden toch nog even dicht bij je te hebben.

Als het kindje wat ouder is kun je er altijd nog voor kiezen om een leuk kamerscherm te kopen als je je zorgen maakt over privacy, maar ik denk niet dat het de baby heel veel kan schelen :)

3. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Ons kindje komt ook eerst lekker bij ons op de kamer voordat ze naar haar eigen kamertje zal gaan. Maar na verloop van tijd kun je misschien een gordijn ophangen als tussenwand?

4. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    in ons vorige huis hadden we een babykamer ingericht maar toch heeft ze een half jara bij ons op de kamer gelegen. was de bedoeling bijv 3 maanden maar toen kwam ik erachter (hartje winter en kwamen normal voor het baby kamer was nooit in die kamer dus nooit opgemerkt) dat het raam heel erg tochtte.. mara goed wij waren bezig met urgentie voor een woning.. toen we dat eenmaal hadden wisten we dat we snel gingen verhuizen dus heeft ze de laatste 3 maanden ook nog bij ons gelegen en hebben we haar pas hier in het nieuwe huis in haar eigen kamer gelegd..

nooit problemen gehad, en was hartstikke makkelijk vooral snachts voor voedingen ;)
    nu komt er een tweede en die komt in principe op haar kamer erbij omdat die groot genoeg is, wij hebben namelijk 2 kamers over de breedte van het huis dus erg lang, wij slapen in de grootste en de kamer van dochter is dan wat smaller maar nog groot genoeg voor een 2e...

anders zouden we op zolder een kamer moeten maken en die ellende wil ik me nu voorlopig even niet op de hals halen ;) dus de baby komt gewoon weer bij ons voorlopig, we veranderen haar kamer wel wat maar de baby zal er ook pas na een tijd bijkomen.. vond dat hartstikke makkelijk en dochter werd ook nooit wakker van ons als we nara bed kwamen dus geen problemen mee gehad...

dochter sliep al heel snel door, en vind het wel prettig als broertje of zusje ook de nacht (in elk geval grotendeels) doorslaapt voor die op de kamer bij grote zus komt :)
    we zien wel hoe het loopt en hoe lang precies maar heb vaak zat gelezen van mensen met ruimtegebrek die het zo deden en voor langere tijd, kan echt wel hoor, vind de baby alleen maar fijn als hij of zij dichtbij jullie is :)

kamerscherm er idd tussen of iets van een room divider om het wat af te schermen en klaar...

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter is anderhalf en slaapt ook nog bij ons op de kamer. Hoe bedoel je privacy? Kindjes slapen meestal super vroeg dus tegen de tijd dat jullie naar bed gaan, slaapt ze ( na de eerste weken ) gewoon al. Wij kunnen 's avonds dus gewoon omkleden, kletsen enzo terwijl ons meisje naast ons bed ligt te slapen.

Je kan een apart hoekje maken voor je kindje, maar wij hebben gewoon het ledikantje naast ons bed staan en er liggen wat vaker knuffels in ons bed en soms een fopspeen enzo haha. We hebben verder geen babykamer aankleding en frutsels op onze kamer.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    in vorig huis hadden wij ook maar 1 slaapkamer. zoonlief heeft dus ruim een jaar bij ons op de kamer geslapen voordat we gingen verhuizen. ging prima! Tja wat heeft zo'n kleintje nou nodig aan ruimte. Nu dus andere woning, 2slaapkamers en baby 2 komt eraan. Dus weer baby op de kamer :D Vind het eigenlijk wel ideaal. hoef je niet steeds de andere kamer in maar kan je gewoon zo naar je ukkie lopen snachts voor de fles.

Als baby2 straks groter is (jaar of 1) dan gaan beide kids op onze kamer (is hele grote) en gaan hubby en ik naar de slaapkamer van zoonlief. dies heel stuk kleiner maar heb liever dat de kids grote kamer hebben dan wij.

tips? ehh niet echt denk ik. Zorg dat je heel klein lampje heb. dat als je snachts gaat voeden dat je niet een dikke bouwlamp aan moet doen en iedereen dus klaarwakker is :p Maar dat geldt net zo goed voor een baby die alleen op een kamertje ligt. Verder geen tips sry!

oja onze grote slaapkamer is gesplitst door een 16vaks roomdivider. En een klamboe boven ledikantje voor als we savonds naar bed gaan dat ze niet teveel last van een lamp heeft

7. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Bedankt voor jullie berichten!!!

Fijn om te lezen hoe anderen het doen.

Deel Deze Pagina