Ik ga stoppen ! Na maanden vechten en tobben ga ik stoppen . Aan de ene kant voelt t beter zo maar de andere kant ga ik t heel erg Missen , moet er toch ooit mee stoppen en ik denk hoe langer je geeft hoe moeilijker t is . Wil iig wel proberen om t nog in de ochtend te geven . Sind een paar weken slaapt hij ineens niet meer door en komt om de 3u terwijl hij eerst sliep van 7 tot 5 . Ook is hij steeds aan t wringen en z'n hoofd aan t wegdraaien . Dit doet hij eigenlijk al maanden maar word er nu wel een beetje gek van eigenlijk . Heb t idee dat hij t eigenlijk niet meer echt wil . Net ook : had 1 borst gegeven en duurde 2min , toen gewisseld naar de andere borst en maar klooien en weg draaien . Even in de box gelegd maar totaal niet tevreden . Toen een flesje bv gegeven en daar dronk ie wel gewoon ! Daarna heb ik de lk gebeld wat de kenmerken zijn van een kind die niet meer wil , ze zei wel dan happen ze al niet eens meer aan . Nou jah dat doet ie nog wel , maar ik ben dat gewring, getrek en geduw echt beu . Ik kolf ook nog maar weinig , maar 80 beide borsten een half uur kolven . De lk zei ook dat ik zo kon stoppen en als ik druk voel gewoon wat druk weg kolven , want op deze leeftijd droogd t zo op ... Ben toen bij me dochter met 6 mnd gestopt en heb ik zelf niet eens hoeven kolven . Miss nog iemand die tips heeft ? Hoe vaak mag ik hem de fles geven ? Om de 4 u ?
ooow meid toch! ik weet zo goed hoe je je voelt, iedere dag denk ik, ik stop. maar ik kan het gewoon niet, en de ene dag gaat het wel goed, en de andere niet. hij komt tegenwoordig ook weer s'nachts 1 keer. Sterkte meid met je beslissing, maar bedenk wel, een blijer kind met fles is toch ook wel erg fijn!! Liefs
Ik snap je keuze erg goed. Natuurlijk ga je het missen, maar ik denk maar zo: aan alle goede dingen komt een einde. Flessen kun je ook op verzoek geven, gemiddeld zo om de 4 uur, en denk dat je met deze leeftijd op 4 flessen zal gaan uitkomen. Wij zaten met de oudste toen op flestijden van 07:00, 11:00, 15:00 en 19:00.
Smorgens wil ik t iig zelf nog doen , heb net ook ff pap gehaald maar dat is al geen succes dat lust ie niet denk ik
Ik zou gewoon op momenten dat het wel goed voelt aanleggen. Niet meer zozeer voor het voeden, maar voor het voelen. En ik zou ook even checken op spruw.
spruw heeft ie niet denk ik ik zie niks weeën ik voel niks geks. hij heeft overhemd wel beter geslapen met de fles! om 12 en 5 el zalf gevoed en dadelijk iig ook want heb geen zijn om naar beefden te gaan voor een fles das dan toch weer makkelijk van Bv gewoon aanleggen
Net ook weer gelijk weg draaien rond kijken , been gelijk gestopt Miss heeft ie wel geen honger en ben ik steeds te snel met voeden ! ?
Dadelijk om half 11 maar kolven en de fles geven , ben echt verdrietig dat t weer niet lukte , hij is ook zo druk en bewegelijk , snachts ook maar dat gaat nog enigszins , wil nog wel ff kolven omdat ik anders helemaal niet meer terug kan als ik gelijk stop , word benauwd van dat idee
Is hij niet gewoon 'verwend' door de fles? En fles daar komt meteen melk uit, een borst daar moet je eerst even je best aan doen. Kan zijn dat hij de borst niet wil omdat de melk niet meteen toeschiet. Als je kort voor aanleggen de tsr opwekt kan het interessanter voor je worden (en voel je je niet zo afgewezen).
Hihi volgens mij heb je "de knoop" nog steeds niet doorgehakt. En ik snap je heel goed hoor! Maar hou alsjeblieft in je achterhoofd dat je al ruim een half jaar bv hebt gegeven, al een hele prestatie op zich! Wees trots op wat je hebt bereikt en doe niets waar je zelf niet achter staat..
Hahaha erg hè . Gister wel iig en als ik hier verhalen lees dan twijfel ik weer . En idd ik ben super trots op die 6mnd want bij m'n dochter was t totaal mislukt 6 wk ze huilde zoveel dat ik t niet aan kon dus ben nu extra blij ! Dadelijk doe ik iig even kolven en heb nog een flesje bv staan en ga ik m dat geven . Ik zei al tegen de lk zal toch zelf de beslissing moeten nemen !
net ook weer niks alleen t tsr weg drinken dan huilen wringen en wegdraaien. daarna nog een flesje kv van 150 gedronken!
Aah wat jammer dat hij niet echt meer wil. En wat goed dat je het al zo lang hebt gegeven. Maar kan me heeel goed voorstellen dat het moeilijk is te stoppen. Ik zou daar ook heel veel verdriet van hebben. Maar je blijft nog wel proberen?
Lekker blijven doen! En de rest de fles als dat meer rust geeft. Overigens herken ik het onrustige drinken als het tsr weg is wel. Rhodé laat dan ook vaak los, begint te jammeren etc. Als dit zo is doe ik aan wissel voeden. Ik wissel dan steeds van borst zodat er weer een nieuw tsr komt. Werkt voor ons heel goed!
Lekker de ochtend en avond blijven doen, hoef je gelukkig nog niet helemaal afscheid te nemen. Bij mij is ze ook regelmatig onrustig, maar komt dan niet snel genoeg denk ik, uit flesje krijgt ze meteen melk binnen en bij mij moet ze iets langer wachten.
Ja, die nachten en ochtenden zijn heerlijke momenten voor borstvoeding. Zolang je productie het houdt, zou ik die er zeker inhouden! Alle voedingen die goed gaan, zijn mooi meegenomen toch?
Autocorrectie even uitzetten? Met 6 maanden hebben ze heel veel interesse in de omgeving en zijn snel afgeleid. Wat helpt is voeden net voor en net na de slaap en in een donkere stille ruimte zonder prikkels.