Snoepen is beter voor kinderen dan niet snoepen.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dora en Boots, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mijn dochter snoept thuis eigenlijk nooit, ze vraagt er ook niet om...bij opa en oma daarin tegen krijgt ze regelmatig wat, ik denk dat het zo goed bepert blijft en ze ook op deze manier leert inschatten wanneer het wel of niet kan ;)

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Hier staat gewoon alles tot hun beschikking en ze weten gewoon dat ze 1 x per dag snoep mogen en 1x per dag een koekje mogen, 2 x per week mogen ze wat chips en dat gaat prima zo.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Hier is gewoon alles met mate

En als Isabella of Julian niet meer wil eten ( dus het bord is nog niet leeg) hoeven ze niet door te eten. Volproppen is niet nodig

Laat ze inderdaad maar zelf bepalen hoeveel ze eten en snoepen. Leren ze meer van naar mijn mening.

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier mag ze ook wel een snoepje.
    doe ik niet moeilijk over

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier ook met mate. Ik weet niet hoe streng ik ben afgezet tegen het gemiddelde. Een vriendin van mij geeft haar dochtertje (net zo oud) veel meer snoep. Maar een buurvrouw/vriendin geeft haar dochtertje (ook net zo oud) net zoveel snoep als ik mijn zoontje geef. Ik laat daar koekjes trouwens ook onder vallen. Echt snoep hebben we bijna nooit in huis namelijk, maar dus wel koekjes. En soms bijv. taart. Of zoetigheid op brood.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben helemaal niet streng met snoepen. gewoon met mate. hier is altijd snoep in huis en veel omdat ik zelf nog al veel snoep. met veel bedoel ik echt veel maar eigenlijk altijd savonds zodat de kids het niet zien. elke dag krijgen ze hier 2x iets lekkers. wat mogen ze zelfs kiezen. handje chips, koekje of snoepje maar ook kaasje of stukje worst waar me dochter vaak voor kiest.

zolang ze verder gewoon eten wat ze moeten eten vind ik het prima. zoontje vertikt het om vers fruit te eten helaas (dus dan geen fruit) maar verder eet hij ook alles.

op brood mogen ze trouwens ook zelf kiezen wat ze willen op brood. mag zoet zijn of hartig.

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik ben het er wel mee eens eigenlijk, om kinderen te leren omgaan met snoep in de zin van traktatie in plaats van het compleet te verbieden.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik ook hoor ik ben van mening dat als je het "verbied" ze dan juist extra veel zullen gaan eten als ze er wel toegang tot hebben.

Mr K is nu bijna 5 en die zegt duidelijk tegen oma nee hoor oma 1 is meer dan genoeg :D

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter krijgt op het moment een klein spekje als ze op de wc plast :) En 2 als ze poept :)
    Verder nog niet maar ze vraagt er ook niet om. Als ze er om gaat vragen zal ze er 2 per dag krijgen denk ik.

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben gematigd streng met snoep e.d. Ik heb eigenlijk niet écht snoep in huis. Wel rozijntjes en gedroogde abrikozen, die krijgt hij als een soort van snoep. Ik eet zelf ook geen snoep (meer) thuis.

Bij opa/oma of als we een dagje weg zijn krijgt hij meestal wel het e.e.a. Spekkie, koekje, maar ook rozijntjes of knijpfruitjes o.i.d. Heel soms een bakje chips op een verjaardag.

Zo blijft het aardig in balans vind ik. Als de jongens ouder worden komt er denk ik 1 snoeptrommel met wat verschillende soorten erin, elke dag 1x een snoepje (bijv. na het uit school komen ofzo) en dan is het genoeg.

Ik hou de rem er dus wel op, maar verbied het niet compleet.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Zag laatst op tv (geloof dat het bij de supernanny was) een goede oplossing voor als mijn kinderen het moeilijk vinden om zich aan het limit te houden.

ze maakte daar samen met de kinderen voor ieders een snackdoos.
    Elke morgen mochten de kinderen daar 3 snacks in stoppen waarvan er eentje fruit moest zijn. (dus b.v ook een koekje en een snoepje erin) en dat was gewoon wat ze kregen op een dag. (naast het gewone eten dan he dames ;))
    Dus elke keer als mama zei dat het snacktime was dan mochten ze hun doos pakken en er iets uithalen.

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha, daar ga ik dan met mijn strenge snoep- en suikerbeleid! :D

Maar ach, ik laat me niet weerhouden door 1 onderzoek hoor. Denk dat er evenveel voors als tegens zijn dus ik vaar mijn eigen koers... :)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    En zo hoort het ook miepie gewoon je eigen weg gaan die bij je (en bij je kinderen ) past

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hetzelfde verhaal. Af en toe een lekker snoepje voor de oudste. Niet meer willen eten is prima, maar minimaal 5 hapjes. Gelukkig gebeurt dat amper.

De jongste krijgt geen snoepjes ( logisch ook toch? ) dat komt vanzelf wel na een paar jaar.

Kinderen angstvallig bij snoep vandaan houden lijkt me niet zo'n strak plan. Prima als ze er niet naar talen ( deed die van ons eerst ook niet ) maar vroeg of laat krijgen ze de smaak te pakken.
    Hij weet gewoon dat hij niet elke dag om snoep hoeft te zeuren.

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier smorgens om 10 uur bij de koffie limonade een snoepje
    en smiddags om half 4

doordeweeks geld1 regel
    eerst fruit dan een snoepje

op sommige dagen wel meer hoor!
    zoals gisteren kom ik om 4 uur bij mijn vriendin en kreeg ze zakje beertjes
    om 5 uur lopen we ff bij schoonzus naar binnen en kregen ze een spekje
    ja ik ben dan niet moeilijk ofzo
    ze heeft gelukkig geen gewicht probleem ofzo

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    oja AMY-LYNN ZEURT WEL OM SNOEP
    smorgens om 8 uur begint dat al
    dan wijs ik met vinger op de klok dat als de wijzer op de 10 staat en de grote op de 12 dat ze snoepje mag

daar gaat tie zegt ze dan wijzend naar de secondewijzer hihiih
    ik laat duidelijk zien op de klok en madam is 2,5 maar snapt dat echt wel

18. Bri

Bri Niet meer actief

M'n oudste kan ook aardig zeuren om snoep of ijsjes hoor. Nou ja, ik denk dat kinderen die wel zeuren beter zijn voor hun ouders dan kinderen die nooit zeuren; nu krijg ik tenminste volop gelegenheid om te oefenen met Nee zeggen.

Dit onderzoek vind ik niet zodanig opzienbarend dat ik mijn beleid ga omgooien (maar ik zat al niet op de 0-lijn qua snoep). Wel grappig dat het zo haaks staat op de bevindingen rondom jeugdig alcoholgebruik (kinderen 'kleine' hoeveelheden laten drinken onder toezicht van ouders leidt juist tot grotere alcoholconsumptie en minder verantwoord drinkgedrag dan kinderen die thuis geen druppel krijgen). Misschien omdat het om zo'n andere leeftijdsgroep gaat?

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, was daar dan weer onderzoek voor nodig? Dat wisten we toch allang?
    Ik vind het niet meer dan logisch iig, dat kids die een bepaald iets nooit mogen, er niet mee om leren gaan. Dat geldt voor eten, dat geldt voor drank, dat geldt voor geld, dat geldt voor volgens mij alle terreinen in het leven.
    Ze mogen hier dus ook alles hebben, maar we leren ze hier wel de balans en leren ze ook wat gezond en ongezond is.
    Ook op brood mag zoet en hartig. Worst en kaas bevatten namelijk weer zoveel zout, dat het bepaald niet zoveel gezonder is dan vlokken of vruchtenhagel op brood....
    Alles in balans dus, dan krijg je de gezondste kids en de gezondste volwassenen volgens mij :)

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat er ook een verschil is tussen verbieden en niet aanbieden. Ik lees heel vaak dingen wat kinderen op 2 jarige leeftijd al aan snoep eten en dan denk ik: dat hebben de ouders zelf aan geboden. Mijn dochter weet echt nog niet wat snoep is, als ze om snoepjes vraagt, bedoelt ze dus rozijntjes. En die wordt straks al weer 3. Ik vind elke dag snoep onzin en laat staan meerdere keren per dag. Net als elke week chips op deze leeftijd, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je zoiets invoert???

Deel Deze Pagina