Wat kopen jullie op de (dorps)markt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Edith1987, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wij hebben iedere dinsdagochtend markt op ons dorp. Groenteboer, kaasboer, bakkertje, visboer. Meer niet. Ik begreep van veel mensen dat de prijzen op de markt lager liggen dan in de supermarkt. Ik dus vanmorgen m'n boodschapjes daar gedaan, maar viel me echt tegen!! Ik had het idee juist veel duurder uit te zijn. Of moet ik de prijzen vergelijken met een 'normale' groenteboer, kaasboer, etc. ipv de supermarkt?

Ik ben benieuwd wat jullie altijd voordelig op de markt kopen! En dan bedoel ik dus geen grote markt a la Rotterdam, maar echt een dorpsmarktje.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

niks, vind het hier helemaal niks. Vind het veel te duur (duurder dan in de supermarkt) en vind de markt hier erg klein, 15 kramen of zo, met snoep, noten, brood, 2 kaasboer, vis, paar met groenten, een forniturenkraam, sokken en accessoires voor mobieltjes, pyama's en lingerie en een kledingkraam met kleding die zelfs mijn moeder van 73 niet aan zou willen, in een woord: verschrikkelijk!!! (maar ik kom uit Rotterdam, dus ben die markt gewend ;))

Youtan, Nataly1972 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Bloemen en kaas zijn op de markt bij ons echt goedkoper. Maar fruit en groente vind ik soms ook duur!

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik koop op de markt noten kaas groente/fruit en snoep. Niet omdat het goedkoper is dan in de supermarkt maar wel een stuk lekkerder.

MiaMaria, mamameer, Anna1083 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Echt waar? Ik herken dat helemaal niet.
    Ik haal sowieso koekjes op de markt, 4 pakken voor 3,50 (assortiment bestaat uit simpele bisquitjes maar ook Milka en Prince en alles daar tussen in). Daarnaast heeft hij ook regelmatig stazakken m&m's voor 1,50 ofzo.. verrassingseieren 4 voor een euro, en die snoeptaarten voor traktaties zijn maar 2,95. Kan daar eigenlijk altijd wel slagen.

Sokken koop ik er ook. 5 paar voor 2,50 geloof ik? Afhankelijk van het soort sokken, ik heb gewoon lange met print. Korte/effen zijn goedkoper.

En ik probeer regelmatig fruit te halen, alleen is onze markt op vrijdag en wij eten het meeste fruit door de week, dus dat is afhankelijk van de planning voor het weekend. Mijn beste koop was een giga bak aardbeien voor een euro, bleven een stuk langer goed dan die van de supermarkt.

Verder maar net wat ik nodig heb: wenskaarten 10 voor een euro, haarspeldjes of gedroogd fruit voor mijn oma. Alleen de bakkerskraam vind ik relatief duur in verhouding.

Kost echt geen drol hier, maar misschien dat het afhankelijk is van de locatie? Ik ga naar de wijkmarkt van een middelgrote stad, we hebben ongeveer 30 kramen.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ga soms wel eens naar de markt hier maar dat is een soort delicatessen markt. Ben daar dus altijd een godsvermogen kwijt, maar dan heb ik wel heerlijke kaasjes, worstjes, ham, olijven etc :D

Treez, DastyQueen, VBJ82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Kaas, groente, fruit. En soms wat bij de poelier.
    Misschien niet het goedkoopste maar wel stuk lekkerder dan uit de supermarkt vind ik.

Overigens hebben we een zeer kleine markt. 5 kramen redden we niet

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik koop er ook niet zo veel. Heb ook altijd het idee dat ik het net zo goed in de supermarkt kan kopen. Alleen de poulier scheelt nog echt met de supermarkt of slager. Bij de groenteboer vind ik het fijn dat ik zelf mijn champignons per stuk uit kan zoeken

9. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Hier in het dorp hebben we woensdag markt.
    Echter kom ik er nooit omdat het niks is en duur!

Groenteboer, kaasboer, visboer en af en toe een bloemenboer...

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat is hier hetzelfde. Markt is meer een delicatessen ding. Indoor market echter die er elke dag is met vaste kramen daar vallen nog koopjes te halen, al moet je wel op bepaalde dagen gaan. Een paar jaar terug moest ik elke dag in de stad zijn en ivm met bussen en op tijd zijn had ik altijd wel tijd over dus slenterde ik elke keer door de indoor markt. Zag een leuke rok op maandag voor £10, dinsdag was die £7, woensdag £8, donderdag £9, vrijdag weer £10 en zaterdag en zondag £12

fafa vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Niks hartstikke duur. Als je het goedkoper wilt moet je volgens mij naar de stad. Ik werk in Groningen en ga daar op dinsdag wel eens over se markt in de pauze en dan is het wel goedkoper.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Welke markt ging/ga je heen? :)

13. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb altijd spijt als ik groente en fruit op de markt heb gekocht. Vaak is dat in grote hoeveelheden en mag je het fruit niet aanraken.
    De mandarijnen worden de volgende dag al wit, aardbeien onder in het bakje zijn al prut.
    Nee eigenlijk altijd spijt!

Mamaa6 vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.356
    113
    Vrouw
    Hier is het ook niet goedkoper, maar wel meer aan de datum. Als ik ga is het voor gebakken vis.

15. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik koop er vrijwel niets want ik kom er zelden. De markt bezet het grootste deel van het parkeerterrein, dus je kunt nergens de auto kwijt en fruit halen met de fiets heb ik een poos gedaan maar was blij als ik heel thuis was. Wat een gesjouw. En niet eens perse goedkoper uit.
    Laatst een nieuwe school-rugtas voor mijn oudste, die was wel leuk geprijsd, beter dan in de tassenwinkel waar we eerder hadden gekeken.

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Klein? Hier staan maar 4 kramen :roflmao:
    Vis, brood, bloemen en groente

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier staan ook wel eens een paar kramen, maar koop er ook niks. Fruit is vaak duurder dan in de supermarkt.

5 km verderop is een grotere markt, maar daar kom ik eigenlijk ook nooit omdat het die dag nooit uitkomt. Heb er een keer druiven gekocht, omdat ze goedkoper waren, maar ze werden ook heel snel slecht. Beetje jammer. Voor mij niet nog een keer.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Bij de weekmarkt en dan ga ik meestal einde van de dag en dan koop ik groente en fruit veel goedkoper

19. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee markt ga ij vrijwel nooit anders dan rond slenteren. Overigens is onze groenteboer wel goedkoper dan dd supermarkt en vind ik ook lekkerder..

20. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik kom er denk ik één keer per jaar en dan haal ik kibbeling, dat is trouwens echt niet duur. Verder weet ik het dus niet eens. De markt is hier op dinsdag en dan wetk ik.

Toen ik in Den Haag werkte, vlakbij de Haagse Markt haslde ik wel uit mijn werk eens per week fruit, heel veel voo €7. Dat vond ik echt top.

Deel Deze Pagina