Wij moeten straks naar de babyborrel/doopfeest van de buren. De babyborrel is voor hun jongste van 2 maand, ze wordt ervoor nog gedoopt met haar grote zus en daarom doen ze tegelijkertijd ook het doopfeest. Het dopen zelf gebeurt enkel met familie dus zullen we niet bij zijn. Het feestje gaan we wel heen dus. Nu weet ik niet goed wat we moeten geven als we naar dat feestje gaan.. baby hebben we al een cadeau voor gegeven toen ze geboren werd, en hebben toen ook een cadeautje voor grote zus gekocht. Met lege handen aankomen vind ik dan weer zo stom. Wat zouden jullie doen? Dacht misschien een bloemetje maar dat is dan niks voor de kindjes. Of geld maar hoeveel geef je dan? Het is 1 feest maar ze worden allebei gedoopt, moet je dan voor allebei een bepaald bedrag doen of toch niet? Moeilijk! Iemand die me kan helpen uit deze moeilijke situatie?
Nee geen bloemen. Zal allebei de kinderen 10 euro geven of voor de oudste een kado rond dat bedrag. Weet niet hoe oud die is maar misschien een voorleesboek?
Leesboeken zijn voor alle leeftijden dus dat vind ik zeker een goed idee. Je hebt hele leuke boeken met een christelijk thema maar dat moet dan wel ook bij jullie passen... ook zo met speelgoed. Puzzel van de ark van Noach bijvoorbeeld. Maar ook daarvoor geldt... moet ook bij jullie passen...
Denk niet dat ze echt intensief bezig zijn met het katholieke. Dus echt boekjes over godsdienst gaat al wat ver. We gaan dadelijk naar de ikea, alle andere winkels zijn dicht, en dan kijken we welk speelgoed en boekjes ze daar nog hebben en dan brengen we van daar wat kleins mee.
Ik zou niks geven hoor.... Als iemand 2x zijn/haar verjaardag viert, geef je dan ook 2x een cadeau? Als je het als babyborrel ziet, dan hebben jullie al iets gegeven. Als je het als doop ziet... waarom mogen jullie er dan niet bij zijn? Maar dan dus wel goed genoeg om een cadeautje te komen brengen? Nee, ik zou het zo laten.
Dat snap ik dan weer niet. Waarom dopen maar een bijbels kinderboekje is al teveel. Is het dan puur de traditie??
Het zijn zeker geen profiteurs hoor, en de viering doen ze met familie en het feest voor iedereen. Niet gaan als we wel kunnen vond ik stom, we hebben dagelijks contact met hen, komen heel goed overeen. En met lege handen aankomen vind ik ook weer niet echt kunnen dan. Naar de kerk ed gaan ze niet, denk uit traditie en zodat ze zelf achteraf nog kunnen kiezen als ze voor de kerk willen trouwen en zo denk ik. Of ze wel bidden dat weet ik niet, maakt me ook niet uit. Is hun keuze. En wij zijn zelf ook helemaal niet katholiek (wel zo opgevoed) dus om dan zelf zo'n bijbels verhaal te geven vind ik dan ook weer raar. We hebben een houten stapeltoren en een vormenhuisje gekocht. Niet te duur en zo komen we toch niet met lege handen aan.