De vraag zegt jet al.. Wat gebruiken jullie? Foundation, poeder of matt mouse? Of een combi hiervan? En welk merk daarvan vinden jullie het fijnste en dekt goed? Of misschien bb cream? Is dit ook net zo dekkend als foundation enzo? Als ik foundation op doe of poeder, maakt eigenlijk niet uit, dan schilfert het een beetje op mn neus, tis niet glad zeg maar.. Wat doe je hieraan? Nog een klein vraagje: hoe weet je de goede kleur?
ik gebruik alleen matterende poeder, van het merk Essence. de kleur: dat is een beetje uitproberen, vaak kun je het wel testen op je hand en dat dan bij je hals houden. Kleur moet niet te afwijkend zijn. Als je veel vlekjes hebt, of een drogere huid, dan zou ik voor een foundation kiezen, maar is het om het een heel klein beetje egaal te laten lijken, of anti-glim, dan zou ik kiezen voor poeder.
Ik heb een poosje foundation gebruikt maar ondanks dat het de juiste kleur was vond ik dat je het te goed kon zien. Nu gebruik ik bb cream van garnier en daar heel tevreden over!. En de juiste kleur? ik heb me laten adviseren.
Scrub je je gezicht wel regelmatig? Dit kan helpen tegen schilfertjes, en daarna goed insmeren met een crème die bij je huidtype past. Ik gebruik foundation van vichy (dermablend), dekt goed en ben er heel tevreden over. Om het glimmen tegen te gaan gebruik ik nog een beetje transparante poeder.
Ik kon niet wennen aan een bb cream en zweer bij de stay matte foundation van Rimmel. Dekt prachtig, blijft idd mat en een prima prijs.
Ik gebruik BB Cream van Garnier voor de vette huid, die matteert mooi. Ik vind het persoonlijk wat mooier (natuurlijker) dekken dan foundation.
Ik heb de bb cream van dior. Ben daar heel tevreden over...wat minder over de prijs. Ik ga eens kijken bij die foundations die jullie noemen.
Ik gebruik de cc Cream van Clinique. Een concealer van Mac en een de skinfinish van Mac. Heb nw20 maar ben ook een bleekscheet. Oh, en een blusher van Chanel. Weet de kleur zo even niet.
ik zou niks gebruiken wat mat is,aangezien dat schilferd,ik gebruik foundation van gosh is een romige zeg maar en geen poederige. zwarte tube achtige verpaking.
Ik heb sisley foundation. Ontzettend duur, maar er zijn tijden geweest dat ik vanwege mijn huid niet onder de mensen durfde te komen. Ik heb me laten adviseren bij ici paris voor de beste foundation en kleur voor mijn huid.
@TS: Gebruik je voor je foundation aanbrengt wel eerst een dagcreme op je gezicht? Wellicht verhelpt dit de schilfertjes.
Ik heb foundation en daarna poeder ik het af. Beide van Lancôme. Best prijzig maar je doet er ook heel lang mee. Kleur kan je beste bepalen via je kaaklijn. Ik heb me laten helpen bij de Douglas en ben er zo blij mee , eindelijk de perfecte tint en het juiste merk.
Jawel van dove.. maar mischien is het tijd voor een andere creme.. Iemand die een tip heeft kwa dagcreme voor de droge huid?
Ik gebruik eerst dagcreme en daarna foundation van Catrice (is heel goedkoop en ik ben er erg tevreden). Ik heb ook een tijdje mouse gehad maar hier mijn huis te droog voor.
Misschien kun je eens naar Douglas of Ici paris gaan om je te laten adviseren, dan kun je misschien monstertjes uitproberen en je niet direct iets laten aan'smeren' natuurlijk
Ik heb photofinish foundation oid van catrice, kleur was even uitproberen. Ik breng het heel dun aan met een foundationkwast, vind ik prettiger werken dan een sponsje of met mn vingers.