Foundation vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door horselover, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hallo dames.

Graag wil ik vragen naar ervaringen van foundations..
    Ik zelf heb echt al jaren de maximum cover van Estee Lauder.
    Een geweldige en fantastische foundation!
    Maar.... nummer 004 is uit de collectie. Dat is de lichtste.
    En de nummer 005 is mij net iets te donker, nou ik wat in de zon heb gezeten kan ie wel.
    Maar na de zomer is die echt te bruin.

Ik ga morgen even naar Douglas of Ici Paris om proefmonstertjes te vragen.
    Maar wil eigenlijk van te voren uit vissen wat voor merk ik graag wil proberen.

Wie weet nog een goed DEKKENDE foundation, en dan bedoel ik ook echt dekkend.
    Heb voor de maximum cover echt al zooveel foundations gehad! En allemaal weer weggegeven.. Dekten niet voldoende.

Ik las op internet positieve verhalen over:

Diorskin forever?

De prijs maakt mij niets uit, ik wil gewoon een goede foundation.

2. namya

namya Niet meer actief

ik heb clinique en ik gebruik het amper maar de keren dat ik het gebruik vindt ik hem uitstekend

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik koop altijd vichy foundation in de apotheek, ik heb ook een hele lichte huid en deze begint met hele lichte kleuren.

ze hebben verschillende en of jij het ook voldoende vindt qua dekken dat kan ik natuurlijk niet zeggen.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Clinique of de chanel vitalumiere. Heb heel veel van goedkoop tot duur geprobeerd, maar deze twee dekken echt goed en je krijgt er geen nephoofd van. De chanel past qua kleur bij mij het beste, maar dat is persoonlijk.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @shaylen:Vichy heb ik al eens gehad.
    Paste niet bij mij, vond het niet lekker zitten.
    Kreeg er echt zo´n glimmend nephoofd van, en dekte ook niet echt mooi.

"namya: welke van Clinique heb je?

@trees: thanx die van Chanel ff op schrijven!
    Welke van clinique bedoel je?

las hier ook wat over : continuous coverage van Clinique.
    Alleen niet meer te krijgen in de Benelux?
    Iemand ervaring?

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb van Dior photo perfect (ik doe namelijk af en toe fotoshoots ) dat is een foundation met tegelijkertijd een poeder erin waardoor je niet gaat glimmen op foto's enz....
    Ik vind het een fijne foundation, wel erg duur daarom gebruik ik het alleen voor fotoshoots ;) (ik doe zowiezo zelf eigenlijk geen make-up op behalve tijdens zo'n shoot)

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb me toentertijd uitgebreid laten adviseren bij de douglas en ze hebben denk ik elk merk opgesmeerd. Vervolgens van de beste 3 á 4 merken een proefpotje mee naar huis en de chanel en clinique kwamen toen veruit als beste uit de bus. Ik heb de chanel gekozen vanwege de kleur en heb echt geen flauw idee meer welke clinique het was. Mijn zus (heeft net zo 'fijn' vlekkerig probleemhuidje als ik) zweert bij de clinique en ik zal haar eens vragen welke ze precies gebruikt.

8. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ik heb die van Rimmel vind hem erg goed!!

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @kleintje: en dekt het ook voldoende? Of matig?

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @trees: ja als je eens wilt vragen

Ik heb zo vaak bij Douglas gezeten, en dan leek het daar echt geweldig.
    En dan kwam ik thuis en dan was het of veel te donker.
    Of het dekte echt helemaal niet!

Ik ben zo gewend aan deze van Estee Lauder.
    Het blijft ook echt de hele dag zitten. Als zal ik het 48 uren achtereen dragen dan nog zit het er goed op.
    Het ziet er verder natuurlijk uit , voor zover het natuurlijk kan zijn ;)

Ben toen ook bij ICI paris geweest, en die medewerkster zei toen dat zij ook echt alle foundations had geprobeerd, en alleen deze echt geweldig zat !
    Dus heb toen ook niet meer verder gezocht.
    Maar ja de kleur is eruit.. Zo balen

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @babyblue: welke heb je? Ik ben nl geen Rimmel fan

12. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik heb ook 1 van Clinique, de Even Better. Ik moet zeggen deze bevalt mij echt goed, heb best wel veel rode vlekjes in mijn gezicht en met deze foundation zie je er niks meer van. Ik heb em destijds speciaal voor mijn trouwdag gekocht en heb die dag alleen af en toe bij gepoederd, maar dat was omdat het regende hahah!

13. namya

namya Niet meer actief

op het doosje van clinique staat:
    *superbalanced make-up
    *nr:11 sunny (heb een beetje een beige teint van mezelf dus denk dat jij een iets lichtere moet)
    *skin types normal to oily

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik gebruik sinds kort second skin van max factor...vind het een prima foundation!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja hij dekt ook voldoende!
    Ik vind hem prima... maar is denk ik ook erg afhankelijk van je huid?

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

die heb ik ook met die roze dop! vind m ook helemaal goed geen vlekken e,d, heb al heel veel duurdere gehad maar vond ze allemaal niet mooi gewoon.. maar nou heb ik niet echt een probleemhuid ofzo dus dat scheelt ook wel veel

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb het gevoel dat ik ineens meer grove porien heb in mijn gezicht!!! Echt sinds ik bevallen ben...grr..
    Ben helemaal niet meer zo enthousiast over mijn huid..

Daarnaast is mijn huid in de ochtend trekkerig en droog...en later wordt hij vet...
    Dus met een vette huid vind ik een foundation vaak heel zwaar en vies aanvoelen, ik gebruik nu dus alleen poeder.

Maar een goede foundation zou ik ook wel willen hebben. Poeder zorgt er namelijk soms voor dat mijn huid er schilferig uitziet...

Ik heb wel foundations gehad, maar meer de goedkopere merken. Ik heb er wel wat centen voor over om DE foundation te hebben.

Ik heb trouwens ook de lichtste kleur nodig die er is. Bij mij is het al te snel te donker. Heb een hele lichte huid.

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Als je aan een goede dekkende foundation wil, zou je ook eens aan een panstick kunnen denken. Deze hebben ze bijvoorbeeld van Max Factor.

Ikzelf gebruik Clinique... weet niet precies welke, maar met stappen o.i.d. gebruik ik een panstick.

Je zult het wel kennen. Maar zo niet...

20. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    ik heb gister een nieuwe foundation gekocht, ik had altijd vitalumiere van chanel uit n pot maar ze hebbe nu alleen nog maar die pompjes en de pot is uit de collectie..:(

maar ik heb nu een nieuwe van clinique:D super dekkend echt heel blij mee, anti blemish selution ofzo, hij is ontwikkeld tege een ongave huid ook met puistjes enzo en dus heel dekken en ook goed voor je huid. 27 euro was ie.. ben er heel blij mee:)

Deel Deze Pagina