Mijn moeder vroeg of ik wou helpen met een sollicitatiebrief....ik ben hier ook niet super in.... Ik heb dit: Naar aanleiding van mijn telefonisch onderhoud met een van uw medewerkers wil ik graag solliciteren naar de parttimerfunctie van verkoopster. Wat mij het meest aanspreekt aan het werken in een bakkerij Daarnaast beschik ik over goede sociale eigenschappen en ben ik prima in staat om zelfstandig, maar ook in een team te werken. Ook vind ik het belangrijk om een goede band met collegas om te bouwen. Wat mij het meest aanspreekt is dat ik het werken in een bakkerij en de sfeer hierbinnen goed heb ervaren. Het een plus dat mijn kennis en ervaring die ik heb opgedaan, voor uw bedrijf gericht in te kunnen zetten. Voor een compleet overzicht betreffende mijn ervaringen verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn motivatie, ervaring en beschikbaarheid nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek. Ik zou enorm graag uw team komen versterken in deze functie. Ik hoop dat ik de kans krijg in uw winkel aan de slag te gaan en er mijn zin voor initiatief en talenten als verkoopster te tonen. Het is nog geen brief uiteraard...maar dit wil ik er in verwerken denk ik. Het is voor een parttime functie in de bakkerij. Help!!
Ik zou telefonisch onderhoud in telefonisch contact veranderen, je kunt het meestal maar zo simpel mogelijk houden. Heeft ze nog een naam van die medewerker? Die zou ik er anders zeker in vermelden, doet het altijd goed. Zijn dit verschillende losse zinnen met die je steeds op een andere manier brengt als opties om tussen te kiezen of is dit een geheel, want anders val je erg in herhaling (weet dat het nog niet af is, maar sommige dingen komen op hetzelfde neer ). Als laatste zou ik dat van haar C.V. en dat ze graag op gesprek wil komen melden. Die zin dat het haar leuk lijkt het team te komen versterken daarboven. Verder zou ik geen zin met 'ook' beginnen. Daar zou je iets van daarnaast, tevens, verder etc. van maken. Sorry, meer inspiratie heb ik even niet. Is ook moeilijk en hoe meer je er mee bezig bent, hoe raarder de zinnen soms worden, bij mij althans . Veel succes en ik hoop dat je moeder de baan krijgt!
De tip die ik altijd heb gekregen is al volgt: Sollicitatiebrief altijd in 4 "kopjes" verdelen. In het eerste deel meteen vertellen waar je naar solliciteert, dus zoals jij hebt; Naar aanleiding van mijn telefonisch onderhoud met een van uw medewerkers wil ik graag solliciteren naar de parttimerfunctie van verkoopster. Evt. aanvullen met de uren waar het over gaat. Daarna even kort wat ze nu doet. Tweede kopje: Wat je in het verleden hebt gedaan, kort maar krachtig en wat natuurlijk relevant is. (rest staat gewoon in CV wat je meestuurt) derde kopje: Je eigenschappen, waarom juist jij uitgenodigd moet worden voor gesprek/sollicitatie Daarnaast beschik ik over goede sociale eigenschappen en ben ik prima in staat om zelfstandig, maar ook in een team te werken. Ook vind ik het belangrijk om een goede band met collegas om te bouwen. Wat mij het meest aanspreekt is dat ik het werken in een bakkerij en de sfeer hierbinnen goed heb ervaren. Het een plus dat mijn kennis en ervaring die ik heb opgedaan, voor uw bedrijf gericht in te kunnen zetten. Bovenstaande is goed qua info, zou het wel ff wat netter neer zetten. vierde kopje: Afsluiting van de brief Ik zou enorm graag uw team komen versterken in deze functie. Ik hoop dat ik de kans krijg in uw winkel aan de slag te gaan en er mijn zin voor initiatief en talenten als verkoopster te tonen. Nooit "hoop" in de brief zetten ,kan wanhopig overkomen. Daarnaast spreek je al over aan de slag gaan, terwijl het eerst de kunst is om waarschijnlijk uitgenodigd te worden. Ik zou dan neerzetten: Deze functie lijkt mij uitermate geschikt om uw team te komen versterken. Graag zou ik deze brief in een persoonlijk gesprek willen toelichten. Ik hoop dat je hier wat mee kunt, mss niet al te duidelijk. Maar kijk ook eens naar voorbeeld sollicitatiebrieven via google.