Fout bij afrekenen in jouw voordeel.. wat doe jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1982Justme, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ja, maar tot een bepaalde hoogte.
    Ik heb het een keer gehad met schoenen voor mijn zoontje. Deze had ik online besteld en kreeg een dag later een email dat de schoenen helaas niet op voorraad waren en dat ik binnen 5 werkdagen mijn geld weer teruggeboekt zou krijgen (ik had via Ideal betaalt). Een week later had ik opeens een briefje in de brievenbus van Post NL dat er een pakket voor mij was ingeleverd op het postkantoor en toen ik daar kwam bleken dit de schoenen voor mijn zoontje te zijn.
    Ik heb de volgende dag gelijk naar het desbetreffende bedrijf gebeld en werd daar een beetje raar te woord gestaan omdat ze verbaast waren dat ik zo eerlijk was te bellen en ze wisten verder niet hoe dit opgelost kon worden. Heb toen mijn telefoonnummer achtergelaten zodat ze mij konden bellen als er meer duidelijkheid was maar ik heb nooit meer wat gehoord. Tja, laat dan maar zitten. Ik ga niet smeken dat ze mijn geld aan moeten nemen hoor.

Het geld ging bij mij trouwens ook via een tussenpersoon waardoor ik het niet gewoon weer direct op hun eigen rekening kon storten.

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Jee dat zoveel mensen er niets van zeggen, dat had ik echt niet verwacht!

Ik zeg er iets van. Als ik eenmaal thuis ben en het gaat om 2 euro dan ga ik er niet voor terug of erover bellen. Als ik slecht wordt behandelt in een winkel of ze hebben geen tijd voor hun klanten dan zou ik het ook niet zeggen

3. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Waarom vind je het van anderen dan raar?

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heel eerlijk? Nee.
    Als ik dit bij de kassa opgemerkt zou hebben, dan wel. Is me ook wel eens voorgevallen.

Wat ik wél een keer heb gedaan, is gebeld naar de Babydump, toen er in het pakket van mijn bestelling ook een voedingskussen zat, dat ik niet besteld had. Moest nog best veel moeite doen, maar uiteindelijk terug gestuurd.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha ja, ik ben het met je eens (laatste zin). Want eigenlijk is het gewoon diefstal. Als je dus bij de kassa staat en er dan niks van zegt.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik probeer het om te draaien, zou je terug gaan als je dat bedrag teveel hebt betaald? Zo ja dan ga ik terug..

7. bokker31

bokker31 Lid

8 jul 2010
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wel eens eerlijk gemeld aan de kassa dat het niet kon kloppen. Manager stond vlakbij en ving wat op. Werd ik kwaad aangekeken dat niet alles op de bon stond en dat ik moest betalen...

Zucht..ja dat probeer ik je medewerker net duidelijk te maken

Toen ik uiteindelijk af had gerekend en de bon voor de zekerheid maar na keek bleek er nog iets niet aangeslagen te zijn. Terwijl alles duidelijk op de balie lag en ze het zelf ik het tasje stopte. Sorry..nee ..toen ben ik niet terug gegaan. Als ze er zelf geen moeite voor willen doen. Dan houdt het voor mij ook een keer op hoor.

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    gewoon zoals het hoort eerlijk zeggen
    maar als ik thuis zou zijn en er dan pas achter zou komen dan ga ik er niet speciaal voor terug

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Waarom vind je het van anderen dan raar?

Ik snap, denk ik, je vraag niet helemaal. Ik heb nergens geschreven dat ik het raar vind van anderen. Ik schreef alleen dat ik het niet had verwacht

10. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Wij bij beter Bed. 2e matras gratis. In ons geval: 2 persoonsmatras vd helft vd prijs .

Mijn schoonmoeder heeft het aangenomen. Eerst 1 matras afgeleverd,maar wel dubbele beschermers,molton ed. Zal wel op reserve zijn, dacht ze. 10 minuten later hadden de mannen opnieuw aangebeld, dat er een tweede matras voor ons was.... Mijn schoonmoeder zei nog "wat moeten ze met 2 matrassen en 1 ledikant?". De heren vonden het zelf ook vreemd en hadden naar kantoor gebeld, maar daar de baard eraf gekregen. Dat ze als de sodemieter het matras bij de klant moesten afleveren, dus dat kwamen ze maar doen .

Wij hebben iets van 6 maanden gewacht en toen nog niks gehoord, toen hadden mijn ouders gratis een nieuw matras.

Goede ruil, want wij hadden een gratis dvd recorder van hen. Mijn vader moest hem terug sturen (had inmiddels een andere, weet niet meer precies waarom). Maar daar moest een speciale retour sticker voor op. Mijn vader heeft er wel 4 X achteraan gebeld .En of hij zelf niet het adres erop mocht schrijven om het retour te doen. Maar hij moest wachten op de sticker, en die is nooit gekomen....

Onze parasol ook. Kennissen kregen de verkeerde kleur. Mochten hem gebruiken tot de goede kleur er was en dan zou hij worden opgehaald. Zoveel telefoontjes verder en na 2 jaar op zolder, hadden wij een gratis nieuwe parasol.

In zulke gevallen, als je er meerdere keren achteraan belt, voel ik me er niet schuldig over....

11. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik zie nu dat hij het niet goed geqoute heeft. Het antwoord is iig op de vraag van Martine1983

12. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahaha, nee dan is het mij ook wel prima inderdaad :D
    En zij zat aan het eind van de dag met een kasverschil die niet te verantwoorden was :p

13. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens ga ik ook niet terug als het in mijn nadeel is ;)

14. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Aangezien ik 9 van de 10 keer de bon pas bekijk als ik thuis ben, is het weleens voorgekomen dat ik te weinig heb betaald. Ook een keer bij action, ik haalde 2 van die grote opbergbakken. In elkaar op de band gezet, heb tot 2 keer toe aangegeven dat ik er 2 had, die jongen heeft ze zelfs nog geteld en bij thuiskomst bleek die 2e dus niet aangeslagen te zijn. Dan ga ik inderdaad niet terug.
    Had je maar beter op moeten letten.
    Voor de rest ligt het eraan hoe ik ben behandelt als ik er nog in de winkel achter zou komen. De meesten die dit soort fouten maken zitten vaak of te kletsen of ze zijn zeer kribbig/chagerijnig. Dan zeg ik niks.

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Oké maar omdat je het zelf ook niet altijd zou zeggen begreep ik niet helemaal waarom het dan een verrassing is dit hier terug te lezen. Maar ik snap dat je waarschijnlijk de hoeveelheid bedoelt. ;)

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nee ik had niets gezegd moeten ze maar beter opletten, als ik teveel betaald heb en ik kom er later pas achter ga ik ook niet terug, dan had ik ook maar beter op moeten letten.

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb wel eens gehad dat ik boeken had besteld die niet op tijd kwamen. Dus gebeld naar de leverancier dat ik ze niet meer hoefden te hebben (ik ging ze in een winkel kopen) Ik kreeg direct netjes mijn geld teruggestort maar de volgende dag toch een pakket met de boeken. Ik heb daar best veel moeite nog voor moeten doen maar ik heb ze dus wel teruggestuurd. Dat vond de leverancier dan weer zo netjes dat ik een cadeaubon kreeg haha. Maffe wereld eigenlijk ;)

18. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik had dit nog tijdens het prijzencircus. De eerste dag kon je ook airmiles inleveren. Ik had een benneton jas,een desiguel jurkje en 2 shirtjes. Ik moest 51 euro afrekenen. Ik dacht dat het kwam door de airmiles actie. Bij thuiskomst op het bonnetje gekeken. Was het meisje de jas en een shirtje vergeten te scannen en de airmiles had zij ook niet gebruikt en nee ik ben niet meer terug gegaan

19. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Dit.

En dat is me een keer gebeurd toen hield ik twintig ££ over en dat was in een keten, toen dacht ik ook dikke doei! (Tja moeten ze maar geen git zwarte bloemkolen in de schappen leggen en ander voedsel wat overduidelijk niet meer goed is... ;);))

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ligt compleet aan de situatie, als ik gewoon aangeef bv krat bier en ze vergeten het, ja jammer dan. als ze verkeerd terug geven zeg ik het altijd, andersom ga ik immers ook terug.
    Maar als ik er thuis (woon in een dorp) achter kom dat ze iets vergeten zijn jammer dan. Gebeurd eigelijk nooit zeker niet met boeken enz, ik weet nl van te voren wat ik betalen moet en hou dat dan ook in de gaten. als het of te veel of te weinig is kijk ik even waar het aan ligt.

Maar goed, ik heb meer dan 10 jaar in de winkel gewerkt en de mensen die terug komen is werkelijk op 2 handen te tellen, dus iedereen roept altijd heel braaf dat ze terug komen, in de praktijk is dat niet zo,

Deel Deze Pagina