Sorry niet alles gelezen. Zo heb ik dat eens gehad met een h&m pakket wat eigenlijk naar DU zou mOeten, maar bij mij thuis kwam. Met mijn pakbon en mijn adres (!?!) Was ook al betaald, niet eens zo heel veel, allemaal sale dingen, maar heb er een mooi jurkje en shirtje "uitgepikt" en de rest terug gestuurd. Zelfde pakket hadden ze na heel lang zoeken ook al naar desbetreffende vrouw gestuurd. Ache weet je, die jongens als een Bol hebben dit soort vergissingen allemaal ingecalculeerd. Toch?
Heb ooit trouwens een boek binnen gekregen en de hond had de doos te pakken in de hal.( kwam door de brievenbus en hond en karton is geen fijne combi) dus doos kapot en boek ligt beschadigd. Gewoon teruggestuurd als beschadigd en een nieuwe ontvangen. (en op tijd de hal uitgevist)
In principe vind ik dat je het terug moet sturen, ze hebben wel een fout gemaakt maar je hebt er gewoon geen recht op. Je hebt het niet betaald en zoals eerder gezegd eerlijkheid duurt het langst. Gezien de situatie, de slechte service is het natuurlijk wel verleidelijk om te zeggen ik hou het gewoon. Maar het gaat denk ik meer om hoe je zelf in elkaar steekt. Ik zou er zelf geen goed gevoel bij hebben om het te houden. Maakt mij niks uit of het nou een groot of klein bedrijf is. Ik ben best geschokt dat er veel zijn die direct zeggen het te houden omdat bol.com zelf een fout heeft gemaakt. Als het probleem andersom was geweest zou iedereen heel anders reageren.
Grote winkels calculeren diefstal ook in maar daarom ga ik nog geen lippenstift bij de Hema pikken. Ik vind dit namelijk gewoon diefstal.
Het is geen diefstal het is was een ongedefineerd (dubbel gestuurd) pakket. Sowieso staat H&M redelijk berucht om zijn fouten..
Hm ik zou ze ook bellen. Maar daarna moeten hun moeite doen, het is hun geld! En al die romp slop heb jij niet om gevraagd. Als jij teveel geld naar hun had overgemaakt moet je toch ook zelf moeite doen, hun bellen jou echt niet op hoor. Dus in jouw geval zou ik het als ze het niet zelf ophalen inderdaad houden! Jij hebt je best gedaan en het netjes gemeld.
Pfff denk dat TS wel genoeg gedaan heeft toch, even afwachten wat ze terug mailen en als daar niks fatsoenlijks uitkomt dan kunne ze me een dikke krijgen. Je blijft toch niet achter iemand anders fouten aanlopen! Ik vind dat ts goed gehandeld heeft en dat het nu aan BOL zelf is om wat te regelen, doen ze dat niet? Nou dan zou ik er iemand anders blij mee maken of natuurlijk jezelf Enne over die flesse van de aldi, als jij al 3x hebt aangegeven dat je daar een sixpack hebt staan en ze slaan het toch niet aan, dan zou ik ook doen alsof mijn neus bloed. Zitte elke keer weer van die troelas achter de kassa uit hun neus te peuteren of hun nagels te lakken, dan moeten ze ma wat beter opletten! En hier in de aldi hangt er een camera op je wagentje gericht zodat ze bij de kassa kunnen zien of er nog wat in de kar zit en NOG slaan ze het niet aan, denk ma niet dat ik het nog een keer zou gaan zeggen!
Zelf zou ik contact opnemen en het vaak proberen totdat het pakket teruggaat. Maar als ik er vaker zou bestellen en ze zouden meerdere keren iets dubbel of verkeerde sturen, zou ik er na een tijdje genoeg van krijgen. Dus dan daar niet meer bestellen. Maar vaak is het wel zo dat je 10/25/45 cent per minuut betaalt om hun fout te herstellen, daar hou ik dan niet van. Maar vind het zelf ook altijd fijn dat als ik iets niet ontvangen het weer bij mij terugkomt.
Je kunt het heel simpel oplossen door te vragen voordat je gaat vragen "heb je de kratten die onderop staan ook aangeslagen" ... jezus na drie keer zeggen nog niet aangeslagen en dan "gewoon" maar meenemen. Vind het een beetje zielig moet ik zeggen. Jij wil het hebben en dus kun je het simpel oplossen door het gewoon op het juiste moment te zeggen.
Hoe je het ook wendt of keert, dingen houden of meenemen, waar je niet voor betaald hebt en die je niet cadeau hebt gekregen is diefstal. Of dat nou van een groot slordig bedrijf is of van een eerlijke zelfstandige maakt toch niet uit? Juist door dit soort 'handigheidjes' worden eerlijke klanten tegenwoordig als potentiele dieven behandeld. Fijn hoor.
Ben het eigenlijk nooit met je eens, maar nu wel! Ik vind precies hetzelfde. En elke keer met dit soort topics verbaas ik me weer over hoe mensen op deze manier wel willen stelen. In de winkel is het enige obstakel dan het alarmpoortje denk ik waardoor men dan niet durft of zo. Je mag namelijk blijkbaar gewoon stelen, maar niet van uit een winkel iets in je jaszak proppen? Wat is het verschil?
Ik zou het terug sturen met een aangetekende brief erbij dat ik dit product ipv mijn bestelde producten heb ontvangen. En er ook een mail en telefoontje achteraan plegen. Dat lezen ze heus wel. Zou dat helemaal niet kunnen houden joh, zou me er niet goed bij voelen.
Gewoon terugsturen met een begeleidend schrijven. Het is niet van jou, je hebt er niet voor betaald. Je bent enkel bezitter en geen eigenaar van het product. Eerlijk duurt het langst.
Dat is ook zo maar Bol.com kan zelf ook een beetje meer moeite doen, bijv gewoon terugbellen als een klant belt wat hij met een onterecht ontvangen artikel moet doen.
ze waren trouwens ook heel onvriendelijk aan de telefoon. Dat stootte mij nog het meest voor de borst. Ik wacht nu even het mailtje af en moet ik volgende week maar iemand op pad sturen om het pakketje af te geven. Kom waarschijnlijk verder vandaag even niet meer in mijn topic reageren aangezien ik een heel ziek kindje thuis heb.