Rondreis Denemarken; ervaringen en tips?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by ikkie97, Feb 8, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,898
    3,931
    113
    We denken na over een rondreis door Denemarken. Heb al eea gevonden op nordic en scanbrit, maar ervaringen en tips zijn welkom!
    Wat we in ieder geval willen doen/zien is Legoland, Mons klint en ook graag een paar dagen strand/zee (west-Jutland?). En verder alles wat leuk is om te doen/zien voor kinderen van 12 en 9.

Is zo'n voorgeplande rondreis uberhaupt slim om te doen of kun je beter zelf een reis samen stellen?

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Wij hebben vorig jaar een rondreis door denemarken gemaakt. Ik heb op basis van routes uit de folder van scanbrit zelf een reis gemaakt. Wij zijn een week naar lalandia geweest bij legoland. Daarna zijn we naar Kopenhagen gereden (ondertussen nog langs geweest bij dat kasteel in het midden van denermarken, ben ff de naam kwijt maar was heel leuk). Kopenhagen zijn we een paar dagen geweest en toen ziijn we doorgereden naar lalandia rodby. Van daaruit zijn we naar mons geweest. Ik vond lalandia rodby niet echt een aanrader. Ook de omgeving viel wat tegen. Zou dan zelf eerder vanuit legoland nog wat naar boven gaan.

Als ik weer zou gaan zou ik 2 dgn legoland doen, 1 dag legohouse, 1 dag dat klimpark (was erg leuk) en wellicht een dag die dierentuin. Lalandia billund vonden wij erg leuk. Huisjes zijn heel groot en schoon en het zwembad is geweldig (we zijn nu al 2x daar een week geweest). Bij Kopenhagen is het ook leuk om de kastelem te bezichtigen (uur rijden ongeveer).

3. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Wij hebben afgelopen jaar ook een rondje Denemarken gedaan. Gekampeerd, dus zelf gewoon campings uitgezocht.
    Gestart in Seeland, oversteek met de boot Puttgarden - Rodby. Wij zaten daar bij Fakse in de buurt. Vanuit daar uitstapjes gemaakt naar Kopenhagen, Stevens klint, labyrinth park (verrassend leuk).
    Daarna door naar Funen. Daar slot Egeskov (bedoel je die @Koraal82?), Odense (hele leuke stad!) en Odense zoo bezocht.
    Vanuit daar door naar Legoland. 2 dagen legoland bezocht en 1 dag legohouse. Legohouse zeker doen, super super leuk!
    Daarna door omstandigheden eerder naar huis moeten gaan. Dus voor Jutland gaan we sowieso nog een keer terug.
    Vind Denemarken echt een leuk land om heen te gaan. Hele vriendelijke mensen, rustig.

4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Ja slot egeskov die bedoel ik! Vonden we erg leuk en de kids vonden de speeltuin heel leuk.

5. Plukdedag24

Plukdedag24 Actief lid

Jan 30, 2024
    318
    71
    28
    Female
    Ik lees even mee, bij ons speelt Denemarken ook in gedachten als reis voor dit jaar.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn verschillende keren naar Denemarken geweest omdat we daar vrienden hebben wonen. Wij vinden het noord-westen van Jutland wel het mooiste gebied, met de ruige zee en duinen.
    Mons klint is ook heel leuk hoor, maar alles daartussen is toch een beetje saaiig vinden wij. Ik boek gewoon altijd zelf accommodaties die ik zoek via booking.com of gewoon Google of van die huisjes-sites zoals Novasol.
    Als je van pretparken houdt idd 2 dagen Legoland doen en 1 dag Legohouse. Als je Lalandia te duur vindt, kun je via de site van Legoland ook een soort stacaravans /cabins boeken op hun eigen camping. Die ligt ook op loopafstand van het park.

Wij vinden in Denemarken de vikingmusea ook erg leuk. In Jelling is een mooi museum over Harald Blauwtand (Bluetooth!). In Roskilde is het vikingboot-museum. In Ribe heb je ook een leuk openluchtmuseum, leuk stadje ook Ribe.

7. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Wij hebben er ons ook een hele dag vermaakt. Het slot vonden de kinderen het minst leuke :roflmao:, maar alles er om heen vonden ze erg leuk.

Koraal82 likes this.
  8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Geen tips voor een rondreis, want dat hebben wij nooit gedaan in Denemarken. Maar als je naar Legoland gaat, vergeet dan Legohouse niet. Wij zijn een aantal jaren geleden op de terugweg uit Noorwegen naar Legoland geweest en dus ook een dag naar Legohouse. Onze kinderen vonden Legohouse nog leuker dan Legoland.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Wij zijn maar 1 dagje naar Denemarken geweest en we hadden nog tijd over en zijn toen naar den blå planet geweest, een aquarium in Kastrup (naast Kopenhagen). Was erg leuk, dit jaar gaan we weer naar Zweden en overwegen om er dit keer ook nog even langs te gaan.

10. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Ik lees mee!

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Ik ook.
    Wij gaan voor het eerst baar Denemarken. 2 campings gevonden. 1 op het Eilans Seeland (bij Borre. Dat vond zoon zo leuk vanwege de Borre-boekjes :roflmao:) en 1 aan de westkust helemaal in het zuiden (bij Tonder).

Ik twijfel nu om de reis tussen de 2 campings met een tussenstop te gaan doen, zodat we onderweg ook leuke dingen kunnen doen.
    En waar dan, en wat doen/bezichtigen.

Share This Page