Maar het kindje is toch al gewend aan de situatie? Als haar baby van 7 maanden dan niet slaapt doet papa idd wat verkeerd hoor.
ben het met mienemuisje eens, ik snap niet waarom alle gefrustreerde exen hier ineens de aanval op ts openen. Ik zie een moeder die het beste voor haar kind wil en onzeker is over de veiligheid van haar kind en dat snap ik volkomen.
duhh moeder doet of pa haar meer krijgt en zij niet, het is andersom dus ze moet niet klagen en blij zijn dat haar kind een pa heeft wat wel intresse toont en ook knokt om zijn kind.
Wat nou klagen???? Zij mag haar gevoel ook uiten hoor. En ik snap haar gevoel heel goed! En wat kan zij er aan doen dat er vaders zijn die geen interesse in hun kind tonen? Moet zij dan maar overal blij mee zijn wat ex doet? Want ja, er zijn ook slechte vaders
Ik ben alles behalve gefrustreerd, ik kan er alleen erg slecht tegen als een moeder, zogenaamd omdat ze het beste met het kind voorheeft, haar kind als speelbal gebruikt om haar " recht " te halen .En dan alles uit de kast haalt om ervoor te zorgen dat vader zijn kind maar een paar keer per maand mag zien. Waar het kind recht op heeft is een moeder en een vader die er voor haar zijn. Vader wil er voor zijn dochter zijn , geef hem die ruimte. Als vader nu een grote onverantwoorde * piep * was geweest , dan had ik er nog in kunnen komen maar ik kan er nergens uit halen dat hij dat is. Het enige wat ik lees is dat hij asperger heeft , bij zijn ouders woont en sommige dingen anders doet dan hoe zij het zou doen. Wat ik niet snap is dat toen zij nog in een relatie waren zijn autisme toen geen probleem was en nu ineens wel. Naar mijn mening, worden vrouwen waar het de kinderen betreft, bij een scheiding vaak te veel tegemoet gekomen en moeten vaders vaak tevreden zijn met 1 weekendje per maand. .
ik lees totaal iets anders...daarbij is een kindje dat niet kan zitten in een fietsstoeltje zetten levensgevaarlijk..wel iets anders dan dat zij zou doen.
knap dat jij dat uit mijn bericht haalt . Je zit er namelijk naast. Een kind in een fietsstoeltje zetten is geen reden om haar bij haar vader weg te houden of geen co-ouderschap aan te gaan. Want nogmaals, het is ook zijn dochter en omgekeerd zal zij ook vast wel eens iets doen wat hij anders zou doen en niet achter staat. Wat ik TS wil aanraden is om met ex te blijven communiceren. Ze zijn door hun kind de rest van hun leven aan elkaar verbonden en het is in het belang van hun dochter dat de " relatie " en de communicatie zuiver blijft. Op een rustige toon proberen duidelijk te maken waarom het onverantwoord is om een kind dat nog niet zelfstandig kan zitten , in een fietsstoeltje te zetten.
Dat laatste heb ik ook allang geadviseerd..maar dat het levensgevaarlijk is haal ik niet uit jouw bericht hoor...dat weet ik zeker. In mijn omgeving is het een kindje fataal geworden. En niemand ook de vader niet heeft het recht om een kind in gevaar te brengen.
Maar wie zegt dat zijn asperger toen geen probleem was? Misschien is dat de reden wel dat zij uitelkaar zijn gegaan. En ts gebruikt kind niet als speelbal. Als dat het geval was zou ze haar kindje wel heeeel anders gebruiken. Ts wilt gewoon in haar ogen, waar ik het mee eens ben, het beste voor haar kind.
Ik had zo`n fietswagen achter de fiets.Ik moet je dus eerlijk bekennen dat ik me nooit heb verdiept in kinderstoeltjes en de minimale leeftijd waarop het verantwoord is om je kind in zo`n stoel te vervoeren. Maar als het inderdaad gevaarlijk is om een 7 maanden oude baby in een stoel te vervoeren, dan zal TS er met ex en zijn ouders over praten. Voor de rest zal ze moeten accepteren dat er bij oma , opa en pa andere regels gelden dan bij haar .
Daar kan alleen TS een antwoord op geven. Als TS haar kind niet als pion gebruikte, had ze niet moeilijk gedaan . Ex mag zijn dochter maar 2 x in de maand zien. Dat vind ik erg weinig en daar wil ze zelfs moeilijk over doen. De enige reden die ze in haar openingspost gebruikt is het pingelen, en dat is geen reden om vader zijn dochter niet vaker te laten zien. Verder lees ik een moeder die , wbt opvoedmethodes, vooral de vinger in de pap wil houden en van ex en zijn ouders verwacht dat zij daar in meegaan .
Volgens mij lees jij gewoon wat je wilt... Ik zou ook "de vinger in de pap" willen houden qua het slapen. Een baby heeft namelijk genoeg slaap nodig en dat is geen opvoedmethode maar gewoon iets vrij normaals. En haar kind als pion gebruiken? Nee. Daar kan ik wel een aantal voorbeelden van noemen. Maar dit vind ik er écht niet onder vallen. Kind kan ook als het wat ouder is langer naar vader. Het is niet dat ts haar kindje weg houd oid.
Draai het eens om.. jij hebt je dochter elke woensdag en eens in de twee weken het weekend... wat vind je dan?
Als mijn dochter bij haar vader is geweest , dan bespreken we naderhand hoe het gegaan is, wat goed en minder goed is gegaan en geef ik mijn visie. Hij moet zelf zien wat hij daarmee doet. Ze slaapt bij hem ook minder dan bij ons. Ik vermoed dat dat komt omdat ze haar vader weinig ziet en de verandering van omgeving. Misschien heeft de dochter van TS daar ook last van ( verandering van omgeving temeer omdat ze zo kort bij opa en oma verblijft) en niet kan wennen. Zijn huis, zijn regels . Vindt het wel goed dat mijn dochter leert dat het overal anders gaat. En zolang het haar niet schaad laat ik het zo. omgekeerd zijn er ook dingen die ik doe waar hij niet achter staat/anders zou doen.
Sjonge jonge, ik snap werkelijk waar niet waarom jij ts zo af moet branden met je "alleen aan zichzelf denken". Ze is amper bevallen en nu al een scheiding achter de rug, kan het ff wat minder??!! Ik vind juist wel dat ts ook in het belang van haar dochtertje denkt! Ze is nog zo klein en wil alleen maar het beste voor haar. En of de asperger in hun huwelijk geen probleem zou zijn, dat weet jij toch niet. Misschien speelde het toen niet zo'n grote rol omdat ts er toen ook bij was. Nu hij alleen voor haar moet zorgen, kan ik me best voorstellen dat ts zich daar zorgen over maakt. Ik lees ook niet dat ze haar ex geen omgang gunt, maar gewoon wat punten waar ze tegenaan loopt. Ik vind jouw verwijten echt nergens op slaan, en vooral; ze zijn nergens op gebasseerd.