fout gemaakt in rechtzaak

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

oei wat moeilijk is dit. Snap je gevoel heel erg. Ik zou me denk ik ook flink verzetten tegen elke bezoekregeling als t mijn kind betrof. Ze zijn nog zo klein...en ze kunnen zelf niets aangeven. Als moeder wil je ze gewoon bij je hebben...
    Maar ja dat wil de vader ook. Die kan er net zo goed kapot aan gaan zijn kind niet te zien.
    Ik zou me niet op mijn gemak voelen als mn kind daar is en opa n oma zijn er veel verantwoordelijk voor als je ze niet helemaal vertrouwt.
    Veel opa's en.oma's zijn zo makkelijk... het is wel n baby. Daar kun je niet zomaar alles mee doen en rondsjouwen. Voor t zelfde geld hebben ze n vijver zonder omheining, dan laat niemand zn kind met een fijn gevoel gaan toch?
    En dat je weet dat ze haar heel eigenwijs toch in een fietsstoeltje zouden doen...
    Ik heb geen advies voor je alleen heel veel sterkte want dit wil je gewoon niet :(

2. sunshineS1976

Gelukkig geen ervaring maar er is er hier een moeder met nog jonge kinderen die ze wel zonder problemen vrolijk naar de vader stuurt???
    Ik kan t me haast niet voorstellen dat je je baby zomaar de helft vd week kunt missen als moeder.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit herken ik helemaal niet.. ik zie vooral opa's en oma's die juist heel voorzichtig zijn en heel zorgvuldig met hun klein kind.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maar vervelend genoeg gaat het hier niet om mama maar om het kind.. En papa's zijn geen donoren hè? Dat zijn wel papa's...

5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Dat niet alleen, die opa en oma hebben hun kind(eren , haar ex toch ook opgevoed en groot gekregen;)

6. sunshineS1976

nou hoe vaak zijn er hier op zp geen verhalen te lezen over de gemakzucht en het wantrouwen in opa en oma?
    Merk het bij mijn moeder ook. "jij bent ook groot geworden met een grote open vijver in de tuin." En: "Autostoeltjes? Ze kunnen best even mee op schoot in de auto, het is maar 3km. Vroeger hadden we geen autostoeltjes en we zijn er allemaal nog!"

7. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Precies;)
    Ik vind het heerlijk om een dag voor mezelf te hebben , maar als ze in de vakantie bij haar vader is, dan mis ik haar na twee dagen al en kan ik niet wachten tot de vakantie voorbij is en ze weer thuis is.:cool:

8. sunshineS1976

dat is zeker zo maar vanuit mijn gevoel kan ik me voorstellen dat jij als moeder je kind bij je wilt hebben. Altijd. En nog zo klein kunnen ze mama ook nog niet missen is mijn gevoel... Zo n moeilijke kwestie dit... je doet altijd iemand verdriet.

9. mumija

mumija Niet meer actief

O maar dat is wel heel gemakkelijk gezegd; echt niet alle opa's en oma's zijn hetzelfde!
    Geen haar op mijn hoofd die eraan zal denken mijn ouders zo'n grote rol in het leven van mijn kinderen zal laten spelen, zoals bij ts nu het geval is.
    En ik ben toch ook een grote meid geworden.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat hoor ik ook vaak, tegelijkertijd durfde mijn schoonmoeder niet de trap op te lopen met een van de kleinkinderen op haar arm. Iets wat ze met haar eigen kinderen wel deed. Regelmatig met 2 tegelijk.
    Daarnaast hoor ik van grootouders die om beurten naar de wc gaan, zodat kleinkinderen geen seconde alleen zijn. Enz.
    Ik denk dat de meeste grootouders heel voorzichtig zijn, maar ze doen vaak wel dingen anders. Maar niet per se slechter.

11. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Daar zal vast een reden voor zijn.

het blijft een moeilijke kwestie .

12. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Onze relatie is idd stuk gegaan in wezen Door zijn asperger. Zijn zwart witte manier van denken', uren met zich zelf en zijn hobby's bezig zijn geen zin hebben in sociale dingen ik was toch volwassen moest mezelf maar vermaken was toch oud genoeg hij kon alleen dingen doen waar hij zich in kon vinden en verder sloot hij zich af ben daarom ook bang als me dochter ouder word en ze wil dingen doen dat het mis zal gaan

13. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    In relatie therapie is die diagnose eruit gekomen en toen was ik al zwanger en toen begon ik er dus pad achter te komen dat de manier waarop hij met me om ging tijdens zwangerschap niet normaal is

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik kan me dat ook heel goed voorstellen.. en dit is ook het probleem bij dit soort zaken (ook als kinderen ouder zijn).. Mama voelt dit zo sterk dat zij dit verward met het beste voor haar kind. Het beste voor mama is niet per definitie het beste voor het kind.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Omdat het nou eenmaal interessanter is dan vertellen

Oh mijn (schoon)ouders zijn zo fijn met de kinderen en het gaat allemaal zo goed... nee, DAT hoef je niet online te zetten toch? Nou bij deze.. en die van mijn 4 goede vriendinnen waarvan allemaal (schoon)ouders met veel succes en vooral plezier al jaren oppassen.

De meeste ouders zijn niet volslagen idioten. (enne de voorbeelden die jij geeft.. tja, ik ben niet onder de indruk)

16. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het is jammer dat hij niet eerder gediagnosticeerd is. De dingen die jij opnoemt zijn kenmerken van Autisme.
    Ik wil het niet goed praten maar hij kan er niks aan doen dat hij zo is . De meeste mensen met ASS hebben moeite met sociale activiteiten omdat het voor overprikkeling zorgt en ze problemen ondervinden in de interactie/communicatie met andere mensen.

Waar ben je precies bang voor ? Dat hij niks met haar zal doen?

Heeft hij ondertussen hulp of enige vorm van begeleiding voor zijn ASS ?

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik snap je helemaal. Heb ook een man met autisme en ik durf ze ook echt geen weekend bij hun papa te laten. Zeker niet toen ze zo klein waren en volledig afhankelijk van je zijn. Hij is stapel op zijn meiden en de meiden op hem, maar als hij met zijn hobby bezig is, dan vergeet hij ze gewoon. Hopelijk houden oma en opa alles goed in de gaten en schrijf alles goed op in het schriftje. Echt met tijden enz.

18. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat ik mij dan af vraag, jullie dochter is 7 maanden tel daar nog 9 maanden zwangerschap bij op. Zijn gedrag komt toch niet zomaar uit de lucht vallen?

Waarom hebben jullie eerst wel de keuze gemaakt voor een kindje? Waarom dacht je dat hij toen wel een goede vader voor zijn kind kon zijn en nu niet?

Ik vind het altijd vreselijk om te lezen hoe sommige moeder "hun" kind weg willen houden bij de andere ouder. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen hun beide ouders zo veel mogelijk zien en de kans krijgen een band op te bouwen, ook als ze zo jong zijn.
    Ik zou jezelf wat meer open opstellen, aangeven dat als hij hulp nodig heeft je er voor hem bent ipv kijken wat hij allemaal misschien niet kan.

Wat ouders/schoonouders betreft, iedereen heeft een eigen manier van opvoeden en doen. Dat moet je loslaten, jullie zijn niet meer samen en in hun huis gelden hun regels.

19. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Omdat uit onderzoek blijkt dat baby's een sterkere hechting tonen naar de moeder toe dan de vader, zelfs als de vader een grotere rol speelt in de verzorging. Baby's hebben nou eenmaal andere behoeftes dan oudere kinderen. Er is niet 1 oplossing die werkt in iedere situatie en iedere levensfase van een kind.

20. tuc

tuc Niet meer actief

als je kinderen rond laat lopen bij een open vijver en zonder autostoeltje achterin zet ben je wel een volslagen idioot

Deel Deze Pagina