Fout in trouwboekje/acte

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Als het niet in je trouwboekje komt, wat is er dan eigenlijk het nut van, van dat trouwboekje en zo.
     
  2. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik had precies hetzelfde!
    Ik had toen gebeld naar het gemeentehuis, en daar deed de vrouw die ik aan de telefoon had echt heel minachtend.
    In mijn trouwboekje stond namelijk: Geslachtsnaam voor het huwelijk, (of zoiets), en dan mijn meisjesachternaam.
    Bij geslachtsnaam na het huwelijk stond hetzelfde, maar dat is schijnbaar altijd zo.
    Ik vind het nog steeds raar. :(
    Het is mij ook niet verteld bij de ondertrouw.
     
  3. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    De naam van mijn zoontje hadden ze verkeerd geschreven Alih Fatih i.p.v Ali Fatih. Ze hebben het in het trouwboekje veranderd en ik heb nu een 2 paginale akte waarin het op de 2 pagina is verbeterd.
     
  4. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Het klopt inderdaad dat altijd je meisjesnaam blijft staan bij 'Naam na huwelijk'. Dat is dus geen fout (dacht ik namelijk ook). Een van mijn namen is ook verkeerd geschreven in het trouwboekje en ik mag dat kosteloos laten veranderen.

    Het is overigens zo dat je trouwboekje geen wettelijk document is. Het is puur ceremonieel. Het is dus niet echt erg als er wel een foutje in staat. Als de actes maar kloppen.
     
  5. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Toch klopt het wel Loeki.

    Ik had het namelijk ook, zat te zoeken naar mijn mans naam maar die staat er niet op.
    Dat doen ze tegenwoordig ook niet meer. Kreeg een speciaal inlegvel van de gemeente erbij waarin dit stond uitgelegd.

    Heb sindskort een nieuw paspoort en daar staat het ook niet op.
    Daar staat mijn meisjesnaam en dan e/v mijn mans achternaam.

    Dus het klopt wel.
     
  6. Missy1978

    Missy1978 Actief lid

    20 okt 2006
    130
    0
    0
    Purmerend
    Bij ons is het gelukkig goed gegaan !
     
  7. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Je houdt inderdaad officiëel altijd je meisjesnaam. Je mag wel de naam van je man gebruiken. In je paspoort komt geloof ik ook nog gewoon je meisjesnaam te staan met daarachter ev (= echtgenote van) en dan je mans achternaam.
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja gemeentehuis geeft ook aan dat het klopt 95% van de echtparen belt hier over zeggen ze omdat andere gemeentes niet bij de ondertrouw vermelden dat je je meisjesnaam behoud.
     
  9. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Toen ik mijn ja-woord moest ondertekenen zag ik dat er bij mijn man stond dat hij een vrouw was... Ze hebben het kosteloos veranderd en opgestuurd. Wij hebben ook twee trouwboekjes! We moeten wel goed opletten dat we de juiste gebruiken bij wijzigingen (geboorte)!
     
  10. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    misschien maken ze daar veel fouten en moet die 500 euro 5.00 euro zijn ;)
     
  11. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Heey,

    Nou het klopt hoor van je meisjesachternaam! Had ik ook met mijn ex en ik snapte er geen hol van! Overal stond alleen mijn meisjesachternaam. Echter toen we gingen scheiden heb ik 2 jaar lang brieven moeten schrijven naar de gemeente enzo om mijn eigen achternaam terug te krijgen ! want doet dook de achternaam van mijn ex ineens overal op!
     

Deel Deze Pagina