Straatverbod...

Discussion in 'De lounge' started by Rnate, Oct 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Ik zit met mijn handen in het haar. Ik wil een straatverbod aanvragen voor iemand. Ik ben eigenlijk doodsbenauwd maar ben ook bang dat het niet gaat lukken. Wie weet hoe dit een beetje in elkaar zit?? Moet je al eerder aangifte gedaan hebben tegen bepaalde daden/dreigingen? Of kan je ook een verbod aanvragen zonder aangifte ?? Hoelang duurt het ongeveer dat het in werking is gesteld?

Sorry beetje onsamenhangend maar zit op mijn telefoon.

2. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik denk dat je eerst aan gifte moet doen, anders zou je voor iedereen een straat verbod kunnen aan vragen. lees net dat je bij punt 2 geen aangifte hoeft te doen, maar dat kost wel veel geld

Hoe kom je aan een straatverbod?

3. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hoe kom je aan een straatverbod?

Hier een link naar site met basisinformatie. Hou er rekening mee dat het geen snelle procedure is, en dat men erg terughoudend is met het opleggen van een straatverbod.

Sterkte!

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Dit dus. Het kan echt een tijd duren of het moet zo ernstig zijn dat er wat tempo gemaakt kan worden maar dan moet er volgens mij ook meerdere keren aangifte gedaan zijn

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Had dat inderdaad al gelezen. Maar wil graag wat meer inhoudelijke informatie. Iemand die al zoiets heeft meegemaakt ofzo.
    De persoon is wel al een bekende met dit soort zaken, alleen wel al jaaaaaaren terug.

6. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Het hoeft niet lang te duren... Mijn zus heeft aangegeven bij de politie dat ze een straatverbod voor iemand wilde en dat was direct dezelfde dag ingegaan... Sterkte en succes ermee!

7. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Had zij al eerder aangifte gedaan tegen die persoon?
    Zou je me anders willen pb-en als je het hier niet wilt neerzetten?
    Dankje

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Je hebt PB!

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Toen mijn ex een straatverbod kreeg is dat ingegegaan nadat ik aangifte had gedaan. Toen het straatverbod ingegegaan was werd mijn telefoonnummer aan een een of andere melding bij hun in de centrale gehangen dat als ik belde kwam er meteen een alarmmelding bij mijn naam te staan en dan kwamen er 2 politie auto's aan.
    Mijn vader heeft zonder aangifte een straatverbod/contactverbod gekregen voor zijn ex-vrouw (hieraan hing dan een boete als ze binnen 500 mtr van het huis kwam) maar hun nummer was dus niet aan een speciale melding gehangen en duurde het dus ook langer voordat er iemand kwam.

10. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hier ook bekend met een straatverbod van 2 jaar intussen ook verhuisd en verjaard maar die ging diezelfde dag in zonder aangifte.

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Straatverbod aanvragen heeft totaal geen nut!
    Als diegene dan toch in je straat staat dan moet je de politie nog bellen en die moet nog komen......pffff

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Maar misschien naar aanleiding van een bepaalde voorgeschiedenis?

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o jeetje meid het zit je ook niet mee ook allemaal eh
    ik hoop dat je het snel heb geregeld onwijs veel sterkte meid

14. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt trouwens ook van je straat af, ik woonde aan een doorgaande straat, waar hij niets te zoeken had maar daarom kreeg mijn ex geen straatverbod maar een contactverbod.

Als er vrienden van die persoon in je straat wonen krijgt hij hem ook niet zomaar.

Bij mij heeft het trouwens nooit nut gehad.
    Je moet trouwens wel eerst aangifte doen en op grond daar van gaan ze kijken of het nodig is.

Share This Page