Fout ziekenhuis echo & 'miskraam'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath91, 24 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Hoi dames.

Vorige week vrijdagavond zag alles er naar uit dat ik een miskraam had gehad. Van alles verloren en daarna controle echo gehad in het ziekenhuis. Hier werd bevestigd dat er een miskraam gaande was. Dagen na de echo werd m'n bloedverlies minder en stopte zelfs. Paar dagen flink gehuild. Plannen gemaakt om weer opnieuw te starten en alles..

Tot gisteren. Gisteren ochtend had ik een controle echo om te kijken of ik schoon was van binnen... En wat blijkt.... het kleine ding zit er nog!! En heeft een mooie hartslag!! Potverdikke. Dachten we een miskraam te hebben gehad, zit de kleine er gewoon..

Bijgevoegde bestanden:

2. 1548

1548 Niet meer actief

Wat fijn, gefeliciteerd!!

3. Kortjakje84

Kortjakje84 Actief lid

25 sep 2015
    301
    21
    18
    NULL
    NULL
    Wow, wat een extremen! Over emotionele achtbaan gesproken... :$ Gefeliciteerd, ik duim voor je dat de kleine alsnog blijft plakken!

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Wat fijn !!!!

Maar ik vind het niet echt een fout. Als alles er op duid dat het mis gaat en er toch nog een kindje blijft plakken is vooral heel bijzonder.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat een mooie echo! Toch zou ik over "fout ziekenhuis" even wat milder doen. Bloedverlies kan, ze mogen je dan ook geen valse hoop geven toch? Maar het zou bijv ook kunnen dat je ook echt een vruchtje verloren bent, en er nog een hebt!

6. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Fout zeker wel.. Ik had een flinke prop verloren en enorm veel bloed. Ze hebben het in het ziekenhuis onderzocht en een inwendige echo gemaakt.. Toen is die bevestiging gedaan. Mijn eigen fertiliteitsarts las gisteren ook in hun dossier dat er bevestigd door hun was dat het een miskraam was.

7. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Al met al hartstikke fijn dat ze me gisteren opnieuw hebben gecontroleerd.. en het verhaal toch compleet omgekeerd nu is.

8. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ook is dat helaas niet mogelijk. Ik heb die woensdagavond ook al op de poli gezeten omdat ik onwel werd van mijn eigen bloedverlies en toen heeft hij uitgesloten dat er 2 hebben gezeten.

9. Marlee16

Marlee16 Actief lid

17 mrt 2016
    473
    67
    28
    Jeetje wat een mooi nieuws!😍
    De achtbaan is verschrikkelijk maar dit is echt ZO mooi om aan te treffen na een vrije val! Ik hoop dat je zwangerschap goed blijft gaan. Gefeliciteerd!

10. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ik heb nog nooit in zo'n achtbaan van emoties gezeten. Bedankt allemaal.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als er veel bloed en stolsels in je baarmoeder zitten is een vruchtje snel over het hoofd gezien.
    Een vruchtje van een paar weken oud is met het blote oog niet sltijd herkenbaar als vruchtje.. Ergens klopt er iets niet helemaal.. Of je was zwanger van een tweeling waarvan er eentje gewoon nig leeft!
    Wondertje! Gefeliciteerd!

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Misschien inderdaad een vanishing twin..

Gefeliciteerd met dit wonder!! :)

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn!
    Nu hopen dat alles goed mag gaan!
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap

14. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Jeetje, over heen en weer geslingerd worden gesproken; van harte meid met het plakkertje!

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik snap dat dit een achtbaan aan emoties is, maar in alle eerlijkheid, had je dan valse hoop gewild? Enorme stolsels en veel bloed, lege baarmoeder maar "kijk het maar even aan misschien is er niets aan de hand?" Dit is toch juist hardstikke prachtig? Echt een wonder!!

16. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wat een wonder! Vind het ook zeker geen fout van het ziekenhuis! Bloedverlies met flinke stolsels, niks meer te zien, als ze je naar huis hadden gestuurd zonder 2de controle, dat was fout geweest. Nu hebben ze goed gehandeld toch? Alles wees op een miskraam, maar ze wouden je toch nog een keer opnieuw zien om te kijken! Super goed dus juist!

Wat een mooi wonder! Gefeliciteerd!! Hopelijk kan je er een beetje van gaan genieten!

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hoezo valse hoop? Het ziekenhuis moet altijd eerlijk en volledig zijn in het vertrekken van informatie. Als er een kleine kans is dat een miskraam geen miskraam is dan moet dat gemeld worden.
    Blijkbaar dacht het ziekenhuis in dit geval dus echt een miskraam te zien. Dit blijkt niet het geval, het ziekenhuis heeft dus een fout gemaakt.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Jeetje, zo pak je het wel echt heel negatief op zeg! Je maakt het jezelf enorm moeilijk... Wat had je dan gewild? Dat je nu geen levend kindje in je buik had? Dat het ziekenhuis excuses maakt dat er toch nog een kindje zit?

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Jeetje, dat is wel een hele rollercoaster! Misschien is je kleintje gewoon heerlijk koppig en is onder normale omstandigheden een miskraam te verwachten maar laat die van jou even zien dat er uitzonderingen zijn?

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je trekt het veel te ver door.
    Feit is dat een ziekenhuis de feiten niet mag verdraaien. Dat was mijn enige punt. Ik heb het niet over excuses maken of over het niet willen van een levend kindje :(

Deel Deze Pagina