Chinese geslachtskalender

Discussion in 'Zwangerschap' started by Yasmine, Jul 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasmine

Yasmine Actief lid

Jul 14, 2006
    252
    0
    0
    Ik vroeg me af....ofje nou echt kan berekenen wat je krijgt aan de hand van deze kalender....

ik denk het niet maar is wel leuk om te weten bij wie het wel uit is gekomen.

Ben benieuwd :D

http://www.zwangerschapspagina.nl/geslacht.php

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij mij is het uitgekomen!

3. Yasmine

Yasmine Actief lid

Jul 14, 2006
    252
    0
    0
    dat is grappig :)

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou, ik denk meer toeval... Ik geloof er namelijk helemaal niet en 50% kans is een grote kans dat die kalender het goed heeft... (het kan namelijk alleen een meisje of een jongetjes zijn he...)

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    pff nee! de vorige keer zouden we een zoon krijgen.. en kregen we een meisje.. en nu zegt de tabel een meisje en krijgen we jeen jongen!

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bij mij is ie ook uitgekomen.
    Volgens die kalender zouden we een meid krijgen en het klopt,we krijgen een meid.
    Mja 50/50 is het he,de mannen bepalen immers het geslacht niet de leeftijd en bevallingsmaand van de vrouw ;)

7. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Bij mij is het niet uitgekomen, het is een jongetje en had een meisje moeten zijn volgens de kalender.

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Bij mij is het uitgekomen!

9. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Bij mij heeft de chinese kalender het alle 3 de keren goed gehad :D
    Ik vind het wel grappig.

Liefs Angela.

10. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Bij mij heeft ie het ook goed... Bij de beide keren van een vriendin van me ook.... best grappig

knuf juud

11. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Bij mij komt het niet uit. Volgens de kalender zou ik een meisje krijgen, maar tijdens de 20 weken echo hebben we toch echt een piemeltje ontdekt!

12. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Bij mij klopt ie ook! we krijgen een jongetje!

13. leeuw

leeuw Lid

Jan 30, 2006
    71
    0
    0
    en bij mij klopt ie ook

14. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Bij mij is het allebei de keren uitgekomen, dus ben benieuwd of het deze keer weer uitkomt, al hecht ik er geen waarde aan natuurlijk.

15. Batchie

Batchie Fanatiek lid

Apr 6, 2006
    1,002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    bij mij is hij niet uitgekomen :oops:

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Het is inderdaad een bijzonder iets ... mijn nicht heeft alle zwangerschappen om haar heen "gecheckt" en ze klopten allemaal met de kalender en bij haar klopt het ook ...

Het schijnt dat een Chinese geleerde de kalender heeft gemaakt rond 1300, er zit dus toch wel een studie achter ... Men zegt dat de kalender het in 90% van de gevallen goed heeft ...

Mijn man zei echter weer ... en daar zit wel wat in: "De kalender bekijkt alles van de vrouw ... de leeftijd van de vrouw en de maand waarin zij bevrucht is. Maar het geslacht wordt helemaal niet bepaald door de vrouw, de man bepaald dat." Volgens hem is het dus onzin ...

Volgens de kalender zouden we een meid krijgen ... we weten het nog niet ... nog maar even afwachten !

Groetjes,
    Nikki F

17. Niet meer actief

de eerste keer klopte ik was 28 jaar en we kregen een meisje in december ( klopt geloof ik)

Maar nu krijgen we een jongen ( ben bijna 30)

18. Niet meer actief

Het klopt toch wel ;) hoor wij verwachten een jongen en ik ben 29 jaar :p tenzij die kleine dus te laat word geboren hahaha :p Had lpaar wkn terug gekeken maar niet goed

groetjes Annemarie ( ben 30 augustus jarig)

19. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Bij mij klopt ie wel. We krijgen een meisje :)
    Al denk ik ook dat het wel toeval is. En inderdaad....het is wel vreemd dat er wordt gekeken naar de vrouw terwijl het inderdaad de man is die het geslacht bepaalt.
    Misschien laat je als vrouw op een bepaalde leeftijd in een bepaalde maand sneller een X- of juist Y-spermacel door :( ;)

20. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Bij mij was het als volgt:
    Ik dacht bevrucht te zijn op mijn 29e verjaardag (6 november) :oops: , en volgens de kalender werd het dan een meisje.
    Uit de eerste echo bleek ik een weekje langer zwanger te zijn (dus ineens was ik in een andere maand (oktober) en op een andere leeftijd (28) bevrucht, en toen vertelde kalender me dat het een jongen zou worden...

Ik heb altijd getwijfeld aan die eerste echo, maar wilde best een weekje langer zwanger zijn :) (zeker omdat ik toen ineens de 12 weken voorbij was!).

Het is dus een meisje geworden, en ze is te vroeg geboren, dus wat de uitgerekende datum ook geweest is, we zullen het nooit weten. Ik denk zelf nog steeds dat ik op mijn verjaardag bevrucht ben, dus dat de kalender klopt...(dat zou verder beteken dat ons meisje bijna 4 weken te vroeg is geboren, en dat past ook wat beter bij haar hele geschiedenis en ontwikkeling)

Share This Page