Hallo Onlangs ben ik bevallen en heb dus nog verlof, heb van uwv een brief gehad dat ik 14.31 bruto krijg per dag bij 1 van mijn 2 werkgevers nu krijg ik steeds per 4 weken 192 euro brute terwijl dit 286 bruto moet zijn Meerder malen er achter aan geweest maar hun laten niks horen als ze zeggen we zoeken het uit Hoe moet ik dit oplossen ??? Normaal krijg ik altijd bij hun 185 euro per 4 weken nu maar 115 Ik vind erg vervelend om in mijn verlof elke periode achter mijn geld aan te moeten Hebben jullie advies hoe hier mee om te gaan ?? Alvast bedankt groetjes Marieke
Beste Marieke, Het zwangerschaps- en bevallingsverlof is jouw uitkering. Je werkgever zou daarom het volledige bedrag moeten betalen. Weigert hij dat te doen, dan kun je UWV verzoeken de uitkering aan jou over te maken. Het gevolg daarvan is echter wel dat je werkgever dan geen loon meer betaalt tot het einde van het verlof. Dat betekent ook dat de opbouw van onder andere vakantiegeld en pensioen stopt, omdat UWV die niet overneemt. Je kunt daarom het beste je werkgever verzoeken om het alsnog uit te betalen. Als je werkgever hier niet op ingaat, kun je misschien juridische hulp inschakelen, bijvoorbeeld via het Juridisch Loket, de vakbond of een rechtsbijstandverzekering. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare