te weinig betaald

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Yara3626, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Hallo

Onlangs ben ik bevallen en heb dus nog verlof, heb van uwv een brief gehad dat ik 14.31 bruto krijg per dag bij 1 van mijn 2 werkgevers
    nu krijg ik steeds per 4 weken 192 euro brute terwijl dit 286 bruto moet zijn
    Meerder malen er achter aan geweest maar hun laten niks horen als ze zeggen we zoeken het uit
    Hoe moet ik dit oplossen ???
    Normaal krijg ik altijd bij hun 185 euro per 4 weken nu maar 115
    Ik vind erg vervelend om in mijn verlof elke periode achter mijn geld aan te moeten
    Hebben jullie advies hoe hier mee om te gaan ??

Alvast bedankt

groetjes Marieke

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Marieke,

Het zwangerschaps- en bevallingsverlof is jouw uitkering. Je werkgever zou daarom het volledige bedrag moeten betalen. Weigert hij dat te doen, dan kun je UWV verzoeken de uitkering aan jou over te maken. Het gevolg daarvan is echter wel dat je werkgever dan geen loon meer betaalt tot het einde van het verlof. Dat betekent ook dat de opbouw van onder andere vakantiegeld en pensioen stopt, omdat UWV die niet overneemt.

Je kunt daarom het beste je werkgever verzoeken om het alsnog uit te betalen. Als je werkgever hier niet op ingaat, kun je misschien juridische hulp inschakelen, bijvoorbeeld via het Juridisch Loket, de vakbond of een rechtsbijstandverzekering.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina