Foute cc's difrax s fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miertje2006, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje2006

26 sep 2012
    84
    0
    6
    Ik kwam op YouTube een filmpje tegen over de difrax s fles en de cc's die niet kloppen in vergelijking met andere flessen.
    Heb dit zelf gelijk getest (gebruik de flessen zelf niet meer maar was toch nieuwsgierig).
    Als je bv de dr Brown fles vult tot 120cc en je giet dit over in de difrax fles dan is dat bij de difrax fles 130cc :$. Giet ik het water in een fles van een ander merk dan is 120 gewoon 120cc behalve dus bij difrax (heb het bij alle 3 mijn difrax flessen getest en bij alle 3 hetzelfde verhaal)
    Dat betekend dus dat als je een voeding maakt in de difrax fles van 120 + 4 dat het in werkelijkheid dus 110 + 4 is, of 150 + 5 is dus 140 + 5.
    10cc verschil vind ik nogal wat voor een baby. De difrax s fles geeft dus 10cc meer aan dan het in werkelijkheid is :(.
    Vind dit erg heel erg slordig voor zo'n groot merk!

Zo moest dit even kwijt hoor :cool:

2. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt ? Bizar zeg...
    Ik heb ze in het begin gebruikt. .vandaar dat ze toen ruim een kg per maand groeide hihi;)
    Nu gebruiken we gewoon avent :)

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

dat was mij dus ook al opgevallen had er ook en topic over geopend aantal ml klopt niet? dan doen we er maar 10 extra bij

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    WAT?? Dat ga ik straks bij thuiskomst eerst testen! Kan hier echt flink pissig over worden!! :(

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geen enkel merk heeft een geijkte maataanduiding. Daarom kun je het water ook beter afmeten in een goede maatbeker.

6. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Nog een handeling.... Mijn zoontje is al zo lekker rustig als hij honger heeft, not!!

7. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Dit deden wij ook. Kwestie van een paar keer doen en opletten hoeveel de fles aangeeft als je de juiste hoeveelheid erin giet. De maataanduiding op de fles verandert niet dus als je het hebt geprobeerd weet je het voortaan.
    Dit kun je desnoods testen als je zoontje ligt te slapen... Heeft hij er ook geen last van.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoef je maar een keer te doen, en dan onthoud je hoe ver onder of boven het maatstreepje je zijn moet.

Op een lectronische weegschaal gaat sneller en nauwkeuriger.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik denk dat het hangt af van waneer je difrax heb gekocht. Sinds 2011 geloof ik produceren ze andere flessen met minder bpa die kleur flesjes en volledig zonder bpa die zeeldzame versie met licht geel kleur.

Ik heb 120cc gemeten:
    Dr brown; maatflesje zonder merk; born free; medela; difrax medisch; difrax rood
    120cc=120cc

:)))

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat ons al eens is opgevallen is dat wanneer wij twee difraxflessen naast elkaar zetten de streepjes op verschillende hoogtes zijn geprint...

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is niet vreemd, de wijdte kan verschillen en dan zitten de streepjes op verschillende hoogten.

12. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Klopt, daar was ik ook al eens achter gekomen toen ik de difrax fles zo zat was en het over goot naar avent.. de cc's kloppen gewoon niet. Erg slecht!

13. Koon

Koon Niet meer actief

Van extra water komt een baby niet aan natuurlijk...

14. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Maar ook de streepjes aan de voor en achterkant verschillen.

Deel Deze Pagina