wanneer langer slapen 's nachts?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Danoek, May 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    onze kleine van 4 weken slaapt 's nachts 3-3,5 uur achter elkaar. Ik moet er nu dus nog 2x uit 's nachts om te voeden (fles).
    Onze oudste sliep na een week al door, maar niet elke baby is hetzelfde. Wanneer gaan ze wat langer slapen 's nachts? En dan bedoel ik niet gelijk doorslapen, maar meer zo'n 4 tot 5 uurtjes tussen de voeding.

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Dat kan na een week, maar kan ook over 3 maanden...

Kortom..: daar is geen antwoord voor...

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Onze kindjes schelen een dag, ik hoop ook steeds dat hij wat meer doorslaapt. Manlief slaapt namelijk erg slecht door de kleine, dus voor hem hoop ik dat het snel gebeurt en we op 1 voeding snachts zitten. Maar ja, het kan vandaag maar ook pas over 3 maanden of over een jaar...

4. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik moet mijn banner nog aanpassen want die loopt een dag voor (foutje in de banner, want datum was wel goed).
    Mijn vriend slaapt ook al slecht. Hij zit met z'n rug en dan ook nog eens 2x per nacht een huilende baby, dat is slecht voor zijn humeur. Ook ik merk het behoorlijk. Eigenlijk zou ik moeten gaan rusten, maar daar komt het steeds niet van. (Ben ook nog herstellende van een keizersnede)

De kleine drinkt nu 7x 100 cc op. Alles gaat leeg. Misschien de avondfles verhogen? Hij weegt nu ca. 3700 gr. Eigenlijk krijgt hij wel genoeg, als je het rekensommetje bekijkt. Hij krijgt Omneo,dus wel licht verteerbaar.

5. SLT

SLT Lid

Apr 12, 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dame van 23/4 heeft nu een paar keer 5 a 6 uurtjes tussen twee flessen laten zitten. Weliswaar van 21-3 uur... Gisteravond om 23 uur de fles ( kwam zo uit, op verzoek) en ja hoor weer klokslag 3.00 uur wakker voor de fles...dus tja, nog geen peil op te trekken. Gelukkkig komt ze nu wel 1 keer per nacht.
    Ze krijgt trouwens 6 keer 120/4 ha voeding aangeboden. Sommige gaan op maar niet allemaal. Ze weegt nu 4700 gram. (4100 gr bij geboorte)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Je beeb is pas 4 weken oud dus tja...dit is blijkbaar zijn ritme en langer slapen dat komt als ie daar aan toe is. 2 voedingen per nacht lijkt mij nog heel normaal voor deze leeftijd.

Als ik je topic lees is eigenlijk het eerste wat ik denk: ipv de focus leggen op het doorslapen van je baby (waar je toch niet veel aan kan doen), ga goed voor jezelf zorgen! Jeetje je hebt net een keizersnee achter de rug, dat is een operatie! Vergeet dat niet. En je hebt een schoolgaand kind,dus s'ochtends moet je meteen aan de slag... Ik heb exacte dezelfde situatie gehad, dus weet hoe het voelt.

Als de oudste naar school is en baby slaapt...jij ook gaan liggen!
    Het huishouden dat komt wel weer, je mag zoiezo nog niet tillen..Zorg ervoor dat je lijf kan herstellen. Neem je rust.
    Is het mogelijk dat je de oudste aan bijv de buurvrouw mee kan geven? Mijn oudste kon met een klasgenootje van verderop mee lopen. Dat scheelde mij s'ochtends ook al veel, al was het maar 1x in de week..
    En wat je vriend betreft, ja sorry, een huilende baby en nachtelijke activiteiten, dat hoort er nu eenmaal bij. Dan kan hij mischien beter op de logeerkamer gaan slapen. Bovendien, in jouw situatie moet hij je eigenlijk helpen met de kleine en niet humeurig zijn (als je het mij vraagt hoor).
    Succes en pas goed op jezelf!

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Hier gelijk al wel 4 uurtjes in de nacht maar nou hebben we een dochter die niet zo dol is op drinken en wel op slapen. Tot 2 maanden waren het altijd 4 uurtjes en opeens sliep ze 10 uur achter elkaar en dat doet je nog.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje sliep de eerste 6 weken bijna niet 's nachts en overdag had hij zijn lange slaap.
    Daarna ging het beter en hadden we na 8 weken nog 1 voeding 's nachts (23.00 - 03.00 - 06.00) en met een week of 12 ging hij doorslapen. Net op tijd voor ik ging werken ;)

9. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn vriend heeft heel wat nachtjes op de logeerkamer doorgebracht toen hij weer ging werken na 4 weken. Dan kon hij in ieder geval een paar uurtjes per nacht slapen.

10. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Het gaat mij niet zozeer om het doorslapen, maar een uurtje langer (dus 4 uurtjes) zou wel prettig zijn. Ik dacht dat ze met een bepaalde leeftijd of gewicht langer dan 3 uur zonder voeding zouden kunnen, maar zo werkt dat niet als ik jullie antwoorden zo lees.

Ik ben gewoon verwend doordat de oudste een hele makkelijke baby was en bijna gelijk doorsliep.
    Afgelopen nacht weer vanaf half 5 wakker doordat de kleine weer last had van darmkrampjes. Slapen kan ik overdag (bijna) niet. Duurt wel een uur voordat ik in slaap ben (als het lukt).

11. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Helaas, logeerkamer hebben we niet, dus dat is geen optie.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Met zo'n kleintje hoeft het ook niet alleen met honger te maken hebben.
    Mischien wil hij gewoon graag bij je zijn....

13. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hoe veel flesje per dag geef je?
    Je kan hoeveelheid vergroten misschien hij is hongerig.
    Of je kan avondfles geven voor hongerige babys voeding

Ons meisje is 7weken slaap overdag slecht: korte slaapjes of wakker.
    Vanaf 20.00 slaapt ze diper. Om 00.00 maken we haar wakker voor flesje. Om 04.00-05.00 wil ze weer. Daarna pas 09.00-10.00.
    Ik moet zeggen dat het zo gaat sindst we 120 cc 6 keren gaven. Daarvoor was gewoon standart 2.5-3 uur ook snachts.
    Nu geven we 150 5 keren maar soms red ze het niet dan moet ze 6 keren krijgen. Maar ze wordt steeds wakker op 4-5 uur nacht.
    Cb zegt dat ze al wel moet doorslapen dus even kijken of het verandert...

14. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    hij krijgt op het moment 7 flessen. Alleen de laatste fles voor de nacht heb ik nu opgehoogd naar 120/4 de rest is nog 90/3. Hij krijgt omneo ivm krampen, dus voeding voor hongerige babies is geen optie. Hij heeft nu 3 avonden 120/4 gehad en de eerste 2 nachten sliep hij daar 5-6 uur op. Afgelopen nacht was het weer na 3 uurtjes. Maandag weer naar het cb. Eens kijken wat zij zeggen, want de ontlasting wil ook nog steeds niet. Hij poept op dit moment maar 1x per 5 dagen.

Vanaf zijn geboorte zitten we al een beetje te zoeken wat nu goed voor hem is. De voeding is nu veranderd, wat al een hele verbetering is. Ook hebben we nu een andere fles, hij drinkt nu beter en rustiger. Maar het gaat nog steeds niet lekker met hem. Veel hazeslaapjes overdag, veel huilen door krampen oid (we weten het niet meer:() En als hij dan eindelijk in slaap is, dan is het al weer bijna tijd voor de volgende fles. En ondanks de hazeslaapjes overdag, geen lange nachten. Het rare is wel dat hij de meeste nachten wel na de fles gelijk weer rustig gaat slapen. Alleen nog niet echt veel langer dan 3 uurtjes.

15. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Met keizersnede geboren toevalling of niet?
    Ons meisje had hetzelfde wat jou zoon heeft. Enige verschil is dat ze snachts wel redelijk goed sliep wel elke 3 uur wakker maar als een block. Im 23.00 flesje en gelijk zonder spelen in bed. Om 08.00-09.00 lukt het dan weer niet ze is te actief. Ook last van kraampjes en huilen huilen huilen en erg inrustig drinken.

We hebben ook verdikte voeding, regelmaat, verborgen reflux, inbakeren etc.
    Enige wat hier echt echt echt hielp is osteopaat!!!
    We waren echt het kwijt ze huilde en hazenslaapjes en kraampjes en inderdaad wat je zegt ook 1x per 5 dagen poepen!!
    1 behandeling gelijk verschil: poepte sindsdien elke dag! Sliep beter huilde minder.
    2e behandeling omdat nog niet alles goed zat: het gaat nu super!!! Ze poept soms twee keren zelfs per dag, eet rustiger, slaapt beter en kan zich goed alleen vermaken ook. Kraampjes zijn verdwenen zelfs!

Probeer osteopaat hoor!
    Zeker onrust en poepen kan hij verhelpen.
    Als je wil kan ik je adres in Den Haag geven. Maar je kan ook in je stad zoeken let er wel op dat hij ervaringen met baby moet hebben. Ga naar iemand van wie in je omgeving goede referenties heb gekregen. Anders zonde van geld. Verzekering betaald wel deel

16. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Zoonlief is morgen 14 weken, komt 's nachts ook nog 1 keer........

17. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Piccolina, wij gaan ook naar een osteopaat (wordt helemaal vergoed) ben er 4x geweest maar helaas hier geen verbetering.
    Wel de blokade in mijn zoon zijn nekje (Hij kon zijn nek niet draaien) Maar zijn onrust, en om de 3/4 dagen poepluier is er nog steeds.

Ben sinds gisteren overgegaan op andere voeding, had nutrilon maar da's drama hier..Dus nu kruidvat eigenmerk, wordt goed aanbevolen door het consultatie bureau, hopelijk vanaf volgende week elke dag een poepluier! ;)
    we'll see....

18. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Kimmuh
    4 keren osteopaat lijkt me genoeg en probleem er nog dan zou ik andere osteopaat gaan.
    Onze zei dat meestal 1-3 behandelingen voldoende is.
    We hadden 2 (kost 95 maar 40 wordt vergoed).

Succes!!

We hebben friso comfort en het bevalt goed.
    Let op dat voeding heeft 2-3 weken nodig om verandering te zien

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Qua leeftijd zit hij in de piek van krampjes, dus dat is normaal dat hij er nu veel last van heeft. Overdag hazenslaapjes doen en 's nachts om de 3,5 uur komen klinkt ook als perfect normaal babygedrag.

Ik zou niet zomaar de voeding gaan ophogen als hij daar geen echte behoefte aan heeft. Meer voeding in een keer kan ook zorgen voor meer krampjes.

Geef hem de tijd zijn ritme te zoeken, draag hem veel bij je in een draagdoek (als dat kan na de keizersnede natuurlijk, is ook handig met je oudste) en alsjeblieft, ontzie jezelf een beetje. Een keizersnee is echt een operatie waar je van moet herstellen. Je moet dus echt goed eten, goed drinken en waar je kan je rust pakken. Laat het huishouden even en dingen die er niet zo toe doen of zoek hulp hierin.

Als je man niet goed slaapt zou hij ook tijdelijk ergens ander kunnen gaan liggen (kan dat niet bij je oudste op de kamer?), niet zo gezellig maar voor hem wel rustiger. Het laatste dat je wil is dat jullie straks ook tegen elkaar beginnen door de onderbroken nachten, terwijl je elkaar nu zou moeten steunen.

En die nachten kunnen nog wel heel lang onrustig blijven, niet doorslapen is echt normaal. Mijn dochter sliep met 12 weken klokje rond en vanaf 6 maanden tot 1 jaar nooit meer. Elke nacht had ze weer een nachtvoeding nodig, en soms zelfs 3 of 4. Met 12 maanden begon ze opeens weer door te slapen en dat is tot nu toe zo.

20. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Even over de keizersnede: het verschilt per persoon hoor. Ik kom wel elke dag tegen dat mensen die het juist niet hebben gehad, oudere mensen en mannen zeggen van dat het heftig is, rustig doen etc.
    Ik kon 2e dag al van alles en arts zei 5e week mag je gewoon sporten elke dag intensief. Baby mag gedragen worden en je juis moet veel lopen.
    Ik heb keizersnede ervaren als een last van eerste 2 dagen toen baarmoeder nog pijnlijk was. Daarna kon ik lettelijk alles. Eerste 5 dagen merkte ik wel dat ik niet lang kon lopen dan 2 uur buiten het begon dan beetje pijnlijk worden.
    Maar goh na 2 weken wist ik niet eens meer dan ik operatie had!
    En ik heb wel nate ervaringen gelezen van andere van secio maar als je zelf verder gezond bent zeurt niet en operatie is goed gegaan herstel gaat erg super.

Ik vind dus dat elke persoon zelf eigen grenzen moet kunnen stellen.
    Vond belahelijk elke keren als iemand mij zei die nooit secio had gehad dat ik rustig aan moet doen.
    Ik liep dag en nacht met mijn dochter 2 welen lang en niks van gemerkt. 5e week ging in intensief sporten elke avond en niks asn de hand dus..

Ik zou zo nog elke keer keizersnede willen en nooit natuurlijk bevallen..

Share This Page