zoals sommige misschien wel weten gaan wij morgen verhuizen. het huis waar we gaan wonen was een verschrikking, en moest heel veel aan gedaan worden, in een hele korte tijd. alleen de woonkamer al moeten 3 muren behangen worden, en 3 muren geverfd. nu zouden wij maandag de sleutels krijgen en maandag avond zouden mijn vader, vriend en beste vriend gaan beginnen met de voorbereidingen. maar ons salaris was te laat, dus konden de sleutels pas dinsdag krijgen. dinsdag moesten mijn vader en vriend allebei onverwacht overwerken. beste vriend maar afgezegd, die kon in zn eentje daar niks doen. woensdag kon mijn beste vriend niet, dus hebben vriend en vader samen voorbereidingen gedaan, behang eraf halen, op maat knippen ed. gisteren dus pas echt kunnen beginnen, is een halve muur behangen, en 3 muren hebben de eerste laag verf gehad. nu was het de bedoeling om vanavond in ieder geval de 1e muur af te behangen, en de 3 overige muren de 2e laag verf te geven, krijg ik net in een half uur tijd 2 telefoontjes: beste vriend is zo ziek als een hond, en vader moet werken! mijn vriend kan niet behangen, dus die gaat proberen zo veel mogelijk te verven, maar het behang gaat dus nog wel even duren. ook een probleem, beste vriend is vroeger verhuizer geweest, dus was eigenlijk de leider van de verhuizing zelf, maar kan dus nu ook niet. en we gaan morgen over!!!!!! aaaaaargh, word ff helemaal gek hier! moeten dus nu gaan behangen als we er al wonen, en er kan ieder moment nog een baby bij komen ook.. en dan is pas de woonkamer gedaan, dan moeten we daarna de gang, overloop en nog 3 slaapkamers doen.. sorry voor het lange verhaal, maar moest t ff kwijt hoor..
jaa dat levert aardig wat stress op! ik zou het persoonlijk geprobeerd hebben om het anders te doen, mis tijdelijk bij je ouders intrekken tot je kleintje eris, en dan pas overhuize? want dalijk komt je kleine en is niks klaar?? en die stress zo is ook niet goed voor je! mischien kon je wel nergens anders tijdelijk terecht dat weet ik dan niet, maar ik zou tog egt geprobeerd hebben om ergens de babykamer helemaal klaar te hebben, zodat de baby kan komen, aangezien je tog al 37 weken bent... lastig hopelijk komt het goed! iig succes
meis, heb je verhaal wel een beetje gevolgd. Probeer toch een beetje stressvrij te blijven voor je beebje!!! adem in-adem uit. Het zit idd heel erg tegen, maar daar kun je niks aan veranderen!!! Morgen gaan jullie over en als de wc, badkamer en keuken gepoetst zijn, dan kun je er ook gewoon wonen!! Het is mis. niet wat je verwacht had, maar je was zo blij met dit huisje, laat deze tegenslag je plezier van een mooi huisje niet vergallen meis!!!! succes ermee!!! (ben wel benieuwd wáár in brabo-land je gaat wonen)
helaas is het geen mogelijkheid om bij familie te verblijven, de enige die de ruimte er voor heeft woont gewoon te ver weg ivm werk van mijn vriend. baby willen we de eerste paar maanden bij ons op de slaapkamer hebben, dus haar kamer is niet echt een prioriteit, maar zie er voornamelijk zo tegenop om te moeten wonen in een half huis, met 2 kleintjes. had het zo mooi voorgesteld, en wist wel dat er een grote kans was dat we het niet op tijd af zouden krijgen doordat we maar weinig tijd hebben, maar had toch wel gehoopt iig de woonkamer gedaan te hebben.. gelukkig is deze wel vrij groot, dus kunnen meubels aan de ene kant plaatsen als we met de andere kant bezig zijn, maar practisch is het niet.. en vind het ook niet echt fijn dat er straks 2 hummeltjes in de verflucht zitten, ookal kunnen we veel luchten en gebruiken we alleen verf op waterbasis. @taliaa: wij zijn kruikenzeikers je hebt ook helemaal gelijk, ik moet gewoon niet te veel stressen nu, en ben ook nog echt wel blij met het huis. alleen niet met het behang nu
jemig binnen 1 week over willen is wel heel erg snel! Wens je heeeeel veel succes! doe eerst de belangrijke ruimtes, slaapkamer van baby en jullie en de woonkamer. De rest komt wel!
Ik denk dat ik het wel eens ben met scheetjuh, ik zou proberen om de tijd tussen nu en geboorte in een rustige omgeving te overbruggen - en dan pas na de kraamtijd verhuizen. Dit lijkt me voor jou ongezond en ook voor de baby. Ik zou iig zorgen dat je een slaapkamer klaar hebt waar je zelf kan slapen, bevallen (of iig rustig kan liggen bij de eerste weeen) en waar de baby kan slapen. Een babykamer heb je niet meteen nodig als je in die kamer bv. een commode hebt, en zorgt dat die spullen allemaal bij de hand zijn (kruiken, hydrofielluiers, pakjes, luiers, badje). Heel vervelend dat de woonsituatie zo samenvalt met het eind van de zwangerschap Sterkte!!
Oh morgen al zeg! Meid, straks als alles af is kijk je met trots terug hoe jullie dit allemaal maar mooi voor elkaar hebben gekregen en dan zal de rust ook weer wederkeren en kunnen jullie genieten! Kan wel gaan zeggen, stress niet maar das makkelijk gezegd he. Het fijne is wel dat als jullie morgen over zijn jullie niet heen en weer hoeven te kachelen savonds dus nu gewoon in hetzelfde huis kunnen blijven en dit ook weer wat tijd scheelt. Nu is het makelijker te zeggen, oh we gaan nog even een uurtje door. Alle kleine klusjes die voor jou mogelijk zijn om te doen neem daar lekker de tijd voor, ga niet haasten of wat dan ook. Ga lekker wandelen met je dochter en laat de mannen zoveel mogelijk doen en ga op visite of misschien is het een mogelijkheid dat jij en je dochter een paar dagen bij je ouders verblijven? Iig, laat het lekker allemaal op je af komen en ook langs je heen gaan!
heel veel sterkte en succes meid morgen! En probeer als je er eenmaal zit, kamer voor kamer af te krijgen! Wij gaan dus ook morgen over... ik ben nu al kapot moe. Maar dat is niet anders. Gelukkig ging het hier wat beter en morgen komt er veel hulp, ondanks dat... stresssss en vermoeidheid!