Food-Info.net : Zijn rauwe champignons giftig ? vooral dit stukje is fijn: Een andere reden om champignons eerst te verhitten is om mogelijke bacteriën te doden. Champignons worden gekweekt op een basis van paardenmest. Deze is op zich gesteriliseerd, maar de mest blijft een goede voedingsbodem voor allerlei bacteriën. Die komen ook op de champignons en hier zouden ook mogelijke voedselvergiftigers tussen kunnen zitten. Deze worden door verhitten onschadelijk gemaakt.
lekker ja krentebol met kaas. Vriend keek me ook raar aan maar hij eet letterlijk bijna alles met sambal. Zijn pizza, zijn beleg en ga maar door.
Zie je wel, dus ze kunnen toch schadelijk zijn. Ik zou dan wel oppassen als ik jullie was met rauwe champignons.
Zelf haal ik het altijd kant en klaar in een flesje uit Portugal, maar onderstaand een recept om het zelf te maken PIRI-PIRI (PEPERSAUS) Dit is een klassieke saus uit deze streek. Piri-piri is de naam van een hete soort chilipepers, maar wordt ook gebruikt als aanduiding voor een bepaald soort hete gerechten met specerijen waarin ook chilipepers worden verwerkt. De saus kan worden gebruikt als marinade, maar ook als saus om het vlees of de vis mee in te smeren. Bovendien wordt hij wel op tafel gezet bij diverse gerechten. Als u de piri-piri gebruikt voor kip, is het lekker om wat gemalen koriander en sinaasappelsap te vermengen met de onderstaande ingrediënten. 2 - 4 verse rode chilipepers, van de zaadjes ontdaan en fijngehakt het sap van 2 citroenen 2 teentjes knoflook, uitgeperst 1 eetlepel fijngehakte verse koriander of peterselie 1 eetlepel olie peper Meng alle ingrediënten in een kom of met een keukenmachine, schep het vlees, vis of schaal- of schelpdieren door de marinade en laat alles minstens 2 uur en het liefst één nacht staan. U kunt de marinade ook gebruiken om vlees of vis mee te bedruipen tijdens het roosteren of bakken. U kunt deze marinade ook als een pikante saus gebruiken. Neem het vlees of de vis uit de marinade, voeg eventueel wat extra marinade-ingrediënten toe en warm de saus goed door. Voldoende voor 1 kg vlees of vis / schaaldieren.
ik zag hem al voorbij komen met de big mac, maar ik doe dat bij mn mc chicken, die bestel ik plain oftewel alleen broodje met kip en dan extra bakkie frietsaus die ik dan met een patatje op mn mc chicken smeer haha verder hier geen vreemde eetgewoontes.. vriendlief at altijd alles met appelmoes, gatverdammmee! nu is dat gelukkig voorbij haha
niks zo vreemd als goudvis met peer *proest* grapje. ik eet wel es kaas en stroop op mijn boterham. dat vinden sommigen misschien ook raar
Hm, blijkbaar heb ik dus hele rare eetgewoontes als ik het hier zo lees, ik eet met smaak; * Krentenbol met kaas * Boterham met pindakaas en sambal (ook lekker met verse knoflook ) * Broodje gekookt ei met tomaat en zout * Paté met mayonaise * Kaassoufle met pindasaus * Stoofvlees op mijn patatjes * Patatje met én ui * Doperwten met ketchup Ik heb nog een hele rare; bruine bonen met slasaus *bloos*, van huis uit meegekregen en dat is echt zo lekker!!!! Vroeger at ik trouwens ook rijst met ketchup, die zag ik hier ook al voorbij komen, hahahaha. Bij de naturel chips; lekker sausje die je normaal bij de fondue eet, mjam mjammmmmmm. Offeh; Boterham gesmolten ham & kaas (soort tosti maar dan geen hard brood) uit de magnetron. Eigenlijk eet ik best raar als ik het zo lees....
Ja! dat is lekker! Helemaal doorweekt... wat mijn schoonvader eet.... een snee brood (het liefst een paar dagen oud,) en dan een flinke klaai appelmoes erop! En dan zo snel mogelijk naar binnen schuiven, voordat het brood week wordt!
Rijst met suiker en kaneel...(jek, droge boel..) Bami met mayo Bacardi-Limon met 7-up (bij gebrek aan cola) = niet te zuipen...
Wat ik lekker vind: Zoet en hartig/pittig, zoetig vlees, vlees met fruit, vis met fruit, kaas met jam, croissantje met jam en na elke hap crossaint roerei met zout. Ik heb volgens mij niet zoveel rare combinatie's verder, maar heb best lekkere gezien. Niet zo lekker: Een gekookt ei met suiker, dat eet de buurvrouw van mijn moeder graag
Uhmz hier heeft me vriend ook wel is van die vieze combinaties : Stampot peen en ui met mosterd Boterham met eiersalade en jam . Broodje mayo met ketchup of curry . Bruine bonen met stroop. Broodje gebakken ei met curry (ik trouwens ook wel ) Broodje pindakaas met chocoladepasta En van mezelf heb ik eigenlijk niet zoveel : eigengemaakte sausje bestaande uit : mayo,curry,knoflook poeder, paprika poeder, kerrie poeder . Broodje pindakaas met chocoladepasta (hele tijd geleden) Broodje kaas met mosterd . Broodje kaas met jam . En dat was het wel zo'n beetje
Boterham kaas en jam Boterham kaas ham en sambal Pasta met yoghurt Speculaas op de boterham toastje huttenkase en jam of stroop Snert met pannekoeken En nog zoveel meer .....
Manlief eet altijd een broodje kaas met chocoladepasta...dat lijkt me nou zo goor! Hetzelfde doet ie ook met pannekoeken!