Ik hoop dat iemand dit herkent en me kan vertellen wat het is... Ik ga sowieso volgende week even naar de huisarts om er naar te laten kijken... Ik schrijf even alles op waarvan ik denk dat het relevant kan zijn... Sinds ons zoontje is geboren, was ik mijn handen veel vaker dan voorheen. Hierdoor kreeg ik heel droge handen. De binnenkant dan, vooral de vingertoppen. Daarom ging ik handcrème gebruiken. Nooit eerder gedaan. Ik heb deze handcrème van Wedela en deze van Nivea. De eerste deed ik meestal voor ik naar bed ging, de tweede zat in mijn handtas, dus die gebruikte ik vaker. Maar ik smeerde dus meer op de binnenkant van mijn handen. Nu heb ik sinds een kleine week een soort van uitslag op de rug van mijn handen. Het begon met een rode kleur, nu is het ook schraal. Ik heb even een plaatje gemaakt van waar het zit en ook hoe erg. Onder mijn duim is het bijvoorbeeld veel erger. Maar ik zat dus ook te denken, mijn zoontje heeft ook schrale plekken op zijn knietjes en bovenbeentjes. Nu is hij heel druk en wij dachten dat dit kwam van het schuren tegen de binnenkant van de broekjes, dat zeiden ze ook op het CB... Maar nu ik dit dus op mijn handen heb, dacht ik: misschien heeft het wel verband met elkaar... Of misschien is het eczeem? Dat heb ik trouwens nooit gehad of zo... Ik weet ook niet hoe dat voelt of er uit ziet. Het jeukt niet extreem of zo, maar voelt gewoon erg vervelend. Net zoals je je kunt storen aan droge lippen... Pfff... Het is moeilijk te beschrijven... Wat denken jullie? Voorlopig smeer ik geen crème meer, maar wel gewoon vaseline... Andere tips zijn ook welkom!
is het geen allergische reactie, ik zou voorlopig niks smere,of iets zonder parfum en dat soort dingen erin.
Ik heb meestal in de winter als ik veel buiten kom of veel fiets in de kou snel last van droge handen, dat de huid gewoon gaat barsten. Best pijnlijk ook. Weet niet of jij de zelfde 'soort' handen hebt. Ik zou er inderdaad dan vaseline opsmeren of purol of uiercreme.
Zelf heb ik een enorm droge huid en mijn dochter ook. Van het cb hebben we vaseline cetomacrogol voorgeschreven gekregen. Werkt super voor ons allebei, zit geen rommel oid is en is heel mild. Het lijkt wel eczeemachtig, maar kan ook overgevoeligheidsreactie zijn op het vele wassen enzo...
Ik heb het nooit eerder gehad. Ik had vroeger ook nooit droge handen. Allergische reactie kan, maar ik weet niet waarvan. Ik ben geen andere dingen gaan doen of andere producten gaan gebruiken. En ik heb het al bijna een week. Als het een reactie is op iets van een week geleden, dan zou het toch al lang weer weggetrokken moeten zijn? Oja, het is dus ook gevoelig. Als ik het onder lauw water houd,voelt het als heet.
ik heb dit ook dit komt door het winter weer . uien zalf doet wonderen een dun laagje opsmeren voor het slapen en eventueel handschoentjes aan ( stof ) en vooral niet krabben. ik heb het ook op dit moment op mijn rechter heup om gek van te worden
ja hoor herken het ook. Heb precies hetzelfde. Ik smeer er glycerine op blauw potje. Kost iets van twee euro. Komt echt door de kou. Het deed bij mij ook zeer ,aar na intensief smeren gaat het nu beter. Succes!
Ik heb dat ook op mn handen. Mijn arts noemt het huisvrouwenexceem. Heb er hormoon zalf voor en een vette creme. Het helpt ook om niet met mn handen zo het sop in te gaan,maar handschoentjes te dragen. Misschien even langs de huisarts?
Lijkt erop dat je hetzelfde hebt als ik. Namelijk "winterhanden". Als ik er niks aan doe, wordt het rood, droogt de rug van mijn hand en mijn knokkels uit en barsten mijn knokkels zelfs open tot bloedens aan toe. Gebruikte altijd handcreme van Nivea. Als je het vaak smeert werkt het best aardig, maar heb nu op doktersrecept "Calmurid". 1 a 2 maal daags en ben er voor 90% vanaf! Het spul ruikt alleen een beetje als je het net gesmeerd hebt, maar dat geeft niet.
Ik heb erg veel eczeem op mijn handen (vooral in de winter) en het zit op precies dezelfde plekken. Je zou even voor tijdelijk een lichte hormoonzalf kunnen vragen als het erg jeukt. Wat ook erg goed helpt als het wat droog is is "locobase repair". Is verkrijgbaar in de apotheek. Is super vet (ik smeer het alleen op de plekken).
Ik heb precies hetzelfde, is een combinatie van vaak je handen wassen en koud weer. Wat bij mij echt helpt ertegen is dermolin handcreme, bij etos te krijgen. 4 keer per dag smeren en savonds voor slapen gaan en het was bij mij in 3 dagen helemaal weg! Je moet wel blijven smeren helaas, want ik heb de afgelopen dagen iets te weinig gesmeerd en vaak handen gewassen en dan komt het wel weer terug jammer genoeg. Het fijne van dermolin creme is dat je erg weinig nodig hebt en het echt goed in trekt, ik heb met alle andere handcremes altijd zo'n vettig laagje die blijft zitten, waardoor je weer niks normaal vast kan pakken zonder overal vetvlekken op te krijgen. Dat heb ik met dermolin creme dus helemaal niet.
Toevallig heb ik de laatste tijd ook heeeel erge droge handen een collegaatje had dus de oplossing zei ze dat eerste cremetje van je die oranje.. Ik had het op gedaan en binnen een paar uur zaten me handen onder de uitslag.. Blijkt dus dat in die creme iets zit waar ik niet tegen kan.. Dus niet die meer smeren!! Verder gebruik nivea..vaseline is niet echt vochtinbregend geeft alleen een vet laagje. Wat dan wel weer goed werkt is je handen met vaseline insmeren deze in katoene handschoenen te doen en zo gaan slapen...niet echt sexy maar dan zijn je handjes weer zacht en hopelijk je schale plekies ook.... sterte ermee
Bedankt voor alle tips! Ik ga alles voorzichtig proberen. Te beginnen met een paar dagen vaseline. Dat deed ik vanmorgen ook en toen scheelde het al beetje... Nu zijn ze weer schraal, dus zo meteen nog een keer smeren.